حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل واچ سری 7 از تست قند خون پشتیبانی می کند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، پزشکی و سلامت، حق اختراع، سامسونگ

طبق گزارش های رسیده از کره جنوبی، اپل واچ سری 7 قصد دارد از طریق حسگرهای نوری، قند خون را اندازه گیری کند. همانطور که همه ما می دانیم، کنترل سطح قند خون نقش مهمی در پیشگیری و کنترل دیابت و سایر بیماری ها دارد. با این حال، اندازه گیری قند خون در حال حاضر نیاز به استفاده از تجهیزات حرفه ای مانند گلوکومتر یا دستگاه های کاشت شده دارد. در این روش اپل واچ نیازی به نمونه گیری از خون نیست و سطح قند خون با استفاده از یک حسگر نوری ارزیابی می شود.

اپل واچ سری 7 از تست قند خون پشتیبانی می کند

بر اساس گزارش ها، اپل پتنت کنترل قند خون در ساعت های هوشمند را کسب کرده است. این شرکت متعهد شده است که کیفیت و ثبات فنی این فناوری را قبل از تجاری سازی تضمین کند. حسگر نوری اپل می تواند بدون نیاز به کاشت، سطح قند خون را به طور پیوسته اندازه گیری کند.

دستگاه کنترل قند خون کاشت شده در بدن

دستگاه کنترل قند خون کاشت شده در بدن

علاوه بر این، اپل در حال حاضر تیمی از مهندسان و مشاوران پزشکی دارد که این تیم از سال 2017 تشکیل شده است و تخصص آن ها حسگرهای کنترل قند خون بدون نیاز به کاشت است. گزارشاتی مبنی بر آزمایش حسگرها در سایت های بالینی سانفرانسیسکو منتشر شده است. حتی برخی متوجه شده اند که کوک در حال آزمایش نمونه اولیه کنترل قند خون متصل به اپل واچ است.

اپل واچ سری 6

اپل واچ سری 6

گزارش های  دیگر حاکی از آن است که در اپل واچ جدید از نمایشگر microLED با بازخورد لمسی و دکمه های فیزیکی ثابت استفاده شده است. با این حال، فعلا اطلاعات رسمی در مورد اپل واچ سری 7 در دسترس نیست.

سامسونگ نیز از فناوری مشابهی استفاده خواهد کرد

سامسونگ الکترونیک تلاش دارد تا در نیمه دوم سال جاری از سه دستگاه پوشیدنی جدید در مراسم آنپک گلکسی رونمایی کند. اسم ساعت هوشمندی که قند خون را اندازه گیری می کند گلکسی واچ 4 خواهد بود. و احتمالا با نام گلکسی واچ اکتیو 3 نیز عرضه شود.

گلکسی واچ

بیماران دیابتی گاها تا 10 بار در روز مجبورند نوک انگشتان خود را برای اندازه گیری قند خونشان سوراخ کنند، اما اگر ساعت هوشمند از یک فناوری لحظه ای بدون نیاز به خون استفاده کند دیگر نیازی به تحمل این درد نیست. بر اساس داده های جمع آوری شده، با استفاده از ساعت هوشمند امکان تغییر سیستماتیک سبک زندگی و رژیم غذایی بیش از پیش فراهم می شود.

پیش از این، سامسونگ الکترونیک با همکاری یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه فنی ماساچوست (MIT) ، نتایج تحقیقات یک فناوری غیر تهاجمی اندازه گیری قند خون را بر اساس طیف سنجی رامان منتشر کرده بود.

طیف سنجی رامان یک روش تجزیه و تحلیل است که هنگام تابش نور لیزر به ماده خاصی و پراکنده شدنش، از طول موج ساتع شده از ارتعاشات طبیعی مولکول استفاده می کند. به این ترتیب، سامسونگ الکترونیک و تیم تحقیقاتی MIT دقت اندازه گیری سیگنال های غیرتهاجمی را به بالاترین سطح در صنعت افزایش داده اند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Arad.Htc

دوستان یه سوال اپل واچ به اندروید هم میخوره؟؟؟

Milad7

عالیه ولی خیلی گران 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی