حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

SpaceX مجدداً اقدام به پرتاب موشک Falcon 9 کرد

اسپیس ایکس مجبور شد راه اندازی موشک Falcon 9 خود را فقط چند دقیقه قبل از راه اندازی با توجه مشکلات به آب و هوایی لغو کند. اسپیس ایکس سریعاً به این نکته اشاره کرد که مشکلی در مورد موشک یا محموله وجود ندارد. پنجره پرتاب این مأموریت دیروز صبح باز شد و SpaceX دیروز اقدام به پرتاب کرد.

این ماموریت Transporter-1 نام دارد و تحت برنامه SmallSat Rideshare SpaceX است که در سال 2019 اعلام شده است. و در زمینه میزان ماهواره های قابل حمل رکورد شکنی میکند. در این مأموریت 133 ماهواره تجاری به همراه 10 ماهواره Starlink اسپیس ایکس و مجموعا 143 ماهواره در این مأموریت وجود دارد.

ده ماهواره Starlink در مدار قطبی قرار می گیرند و باعث ایجاد پوشش اینترنتی در آلاسکا میشوند. اسپیس ایکس برای پرتاب آن ماهواره ها مجبور شد از FCC اجازه ویژه بگیرد. این پرتاب چندین بار به تعویق افتاده و در ابتدا قرار بود در ماه دسامبر آغاز شود.

پرتاب موشک falcon 9

پرتاب موشک falcon 9

تقویت کننده Falcon 9 در حال انجام پنجمین  پرواز خود است و برای بازیابی در یک کشتی در اقیانوس اطلس فرود می آید. استفاده مجدد از تقویت کننده موشک یکی از راه هایی است که SpaceX می تواند هزینه های پرتاب Falcon 9 را کاهش دهد.

پرتاب در 10 صبح به وقت شرق ایالت متحده و 18:30 به وقت تهران در یک بازه 22 دقیقه ای انجام شد. SpaceX تقریباً 10 دقیقه قبل از پرتاب، با شروع پوشش خبری زنده این امکان را ایجاد کرد که هرکسی که مایل به مشاهده پرتاب است بتواند به تماشای آن بنشیند.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد