حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه دارک مود (حالت تاریک) را در آیفون و آیپد فعال کنیم؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | آموزش و راهنمایی، اپل

حالت تاریک (Dark Mode) یکی از ویژگی های سیستم عامل های موبایل و دسک تاپ است که رابط کاربری را به پس زمینه تیره تغییر می دهد.

بسیاری از افراد به دلیل راحت بودن چشم ، به خصوص در شب ، حالت تاریک را دوست دارند. درواقع می توان گفت طراحی دارک مود و یا همان حالت تاریک انقلابی بسیار بزرگ در رابط کاربری گوشی ها بوجود آورد و مشکل خیلی از کاربران که با نور زیاد گوشی در فضای تاریک به مشکل می خوردند و از ناراحتی های چشمی رنج می بردند را بطور کامل حل نمود.

دارک مود آیفون :

سیستم عامل های iOS و ipadOS از ورژن 13 به طور رسمی از حالت تاریک رابط کاربری پشتیبانی کردند و سرانجام شاهد این قابلیت و ویژگی فوق العاده در دستگاه های اپل بودیم. روشن کردن حالت تاریک آسان است و معمولاً می توانید انتخاب کنید که شب هنگام نیز به طور خودکار فعال شود.

فعال کردن دارک مود آیفون

فعال کردن دارک مود آیفون

وقتی در دستگاه های اپل اقدام به فعال سازی دارک مود می کنید، شگفت زده می شوید! اپل به معنای واقعی به ویژگی دارک مود دستگاه هایش پرداخته است و موضوع سیاه و سفید بودن عناصر صفحه را بصورت اعجاب آوری رعایت کرده است. به این معنی که پس زمینه در بیشتر فضاها و مکان های تصویر به جای خاکستری تیره، سیاه خالص است و این باعث رابط کاربری چشم نوازی می شود که رضایت هرچه بیشتر کاربران اپل را به دنبال خواهد داشت.

این موضوع در آیفون های دارای صفحه نمایش OLED (iPhone X ، XS ، XS Max ، 11 و 11 Max) فوق العاده به نظر می رسد چرا که همان طور که می دانید در این نوع صفحه های نمایش رنگ مشکی با خاموش شدن کامل زیرپیکسل های صفحه نمایش همراه است و خب هم در کیفیت تصویر و هم میزان شارژدهی دستگاه به طور قابل محسوسی لمس می شود.

برویم سراغ مراحل کار و روشن کردن قابلیت دارک مود در گوشی و آیپدهای اپل، پس با ما همراه باشید.

 

فعال سازی دارک مود در آیفون و آیپد:

اگر دستگاهی به سبک آیفون X با ناچ بالای صفحه نمایش دارید، از لبه بالا سمت راست صفحه را به سمت پایین بکشید. در مورد کاربران iPad نیز همین طور است. اگر از iPhone با دکمه Home استفاده می کنید، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل باز شود.

بر روی میزان روشنایی صفحه کلیک کنید و نگه دارید.

دارک مود آیفون

دارک مود آیفون

 

ملاحظه می کنید که گزینه دارک مود برای تان نشان داده می شود که با کلیک کردن بر روی آن می توانید این قابلیت را فعال کنید، به همین سادگی!

حالت تاریک آیفون

حالت تاریک آیفون

 

تنظیم خودکار روشن و خاموش شدن حالت تاریک در دستگاه های اپل:

برای راحتی کار شما می توانید تنظیم کنید که ویژگی دارک مود در گوشی یا آیپدتان در ساعت مشخصی روشن شود و دوباره درساعتی که مشخص می کنید این ویژگی بصورت خودکار خاموش شود.

برای تنظیم خودکار دارک مود وارد “Settings” و قسمت “Display and Brightness” شوید.

زمان بندی دارک مود

زمان بندی دارک مود

 

در قسمت “Appearance” گزینه “Automatic” را روشن کنید.

با کلیک بر روی  “Options”می توانید بازه زمانی تعیین کنید و یا اینکه با طلوع و غروب خورشید به صورت خودکار این قابلیت خاموش و روشن شود.

دارک مود

دارک مود

 

شما تا چه میزان از قابلیت دارک مود استفاده می کنید؟؟ نظرات تون رو با ما درمیان بزارید.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ما که ایفون نداریم
پس بدرمان نمی خوره😒😒

Milad7

هاهاها راحت ترین کار همینه 😜

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی