حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به دنبال مرگ یک دختر 10 ساله، ایتالیا از TikTok خواست کاربران بدون سن ثبت شده را مسدود کند

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

سازمان نظارت بر حریم خصوصی اطلاعات ایتالیا پس از مرگ یک دختر 10 ساله به دلیل استفاده از برنامه ی چینی TikTok ، روز جمعه به این برنامه دستور داد تا حساب کاربری کاربرانی را که سن آن ها ثبت نشده است را، مسدود کند.

ایتالیا استفاده از TikTok را برای کاربران بدون سن مشخص منع کرد

سازمان نظارت در بیانیه ای اعلام کرد که اگرچه TikTok متعهد شده که ثبت نام کودکان زیر 13 سال را ممنوع کند، با این وجود دور زدن این قانون آسان است. در نتیجه، این سازمان گفت TikTok باید حساب های کاربری تأیید نشده را حداقل تا 15 فوریه مسدود کند تا اطلاعات بیشتر این کاربران را ثبت کند.

هیچ واکنش فوری از طرف TikTok که متعلق به ByteDance چین است، تا این لحظه صورت نگرفته است. این برنامه به سرعت در سراسر جهان، به ویژه در میان نوجوانان، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این حکم پس از آن که دختری در پالرمو سیسیل به خاطر شرکت در چالش بیهوشی TikTok خفه شد، صادر گشت. پرونده ای که ایتالیا را شوکه کرده است.

والدین وی گفتند که او در چالش به اصطلاح بیهوشی در TikTok شرکت کرده بود و در حالی که کمربندی را به گردن خود انداخته و نفسش را حبس کرده بود، از خود فیلم گرفته است.

دادستان ها در مورد احتمال خودکشی تحقیقاتی را آغاز کرده اند و به دنبال این هستند که بفهمند آیا کسی او را به شرکت در این چالش دعوت کرده بود یا خیر.

مقامات اظهار داشتند: “سازمان ناظر به دنبال پرونده وحشتناک دختر 10 ساله از پالرمو، تصمیم دارد فوراً مداخله کند.”

TikTok

سازمان ناظر اعلام کرد كه TikTok از ادامه ی پردازش داده های كاربرانی كه سن آن ها به طور قعطی مشخص نیست و در نتیجه مطابق با مقررات مربوط به شرایط سنی نیست، منع شد. یک مقام رسمی گفت این بدان معناست که کاربران حساب های تأیید نشده دیگر قادر به بارگذاری فیلم یا تعامل با سایر افراد در این پلتفرم نخواهند بود.

سازمان ناظر گفت که در ماه دسامبر نگرانی های خود را در مورد TikTok بیان کردیم؛ این سازمان این نگرانی ها را مجموعه ای از تخلفات خوانده است، که یکی از مهم ترین تخلفات ناکام ماندن این شرکت چینی در اجرای ادعای خود درباره ی حفاظت از خردسالان است.

این سازمان افزود كه این تصمیم خود را به مقامات ایرلند اعلام كرده است زیرا TikTok اعلام كرده است كه عملیات اروپایی خود را در دوبلین به پایان می رساند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عجب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی