حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکورد پرتاب ماهواره با اولین ماموریت Rideshare شرکت SpaceX شکسته خواهد شد

ماموریت SpaceX Transporter-1 که امروز راه اندازی می شود ، 133 ماهواره تجاری و دولتی و همچنین 10 ماهواره Starlink دیگر را در مدار قرار می دهد. SpaceX می گوید این “بیشترین ماهواره ای است که در یک مأموریت مستقر شده است” – رکورددار قبلی، یک موشک پرتاب ماهواره  هندی است که فقط 104 ماهواره را به فضا منتقل کرده است. Transporter-1 علاوه بر داشتن رکوردشکن، اولین پرتاب اختصاصی تحت برنامه SmallSat Rideshare SpaceX است که در سال 2019 اعلام شده است.

کاهش در هزینه های پرتاب ماهواره های شرکت ها در ماموریت SpaceX Transporter-1  در قالب برنامه SmallSat 

ایلان ماسک

 ما از فردا ماهواره های کوچک بسیاری را برای طیف گسترده ای از مشتریان پرتاب میکنیم و از ارائه دسترسی کم هزینه به مدار برای شرکتهای کوچک بسیار هیجان زده هستید!

ایلان ماسک

برنامه SmallSat به شرکت ها و سازمان های دولتی راهی مقرون به صرفه برای هدایت CubeSats و سایر ماهواره های کوچک خود به مدار ارائه می دهد. قیمت آن از 2.5 میلیون دلار برای محموله تا 150 کیلوگرم (330 پوند) شروع می شود. مشتریان این برنامه معمولاً فقط از پرتاب های دیگر Falcon 9 استفاده میکنند و این اولین بار است که آنها  در ماموریت اصلی هستند. در مورد ماهواره های Starlink که در این پرواز قرار دارند ، آنها اولین ماهواره های هستند که در صورت فلکی ماهواره ای در مدار قطبی مستقر می شوند.

در توییتر ، ایلان ماسک ، رئیس SpaceX گفت:

Transporter-1 “حتی بیشتر از پرواز Starlink مورد بررسی قرار می گیرد” زیرا بسیاری از شرکت ها به آن بستگی دارند که بدون مشکل کار کند.

SpaceX امروز، ۴ بهمن ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه به وقت تهران پنجره پرتاب Transporter-1 را باز می کند. این مأموریت از مجتمع پرتاب فضایی 40 در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب می شود و این شرکت تقریباً 15 دقیقه قبل از بلند شدن رویداد را به صورت مستقیم پخش خواهد کرد. شما می توانید همانطور که در فیلم زیر اتفاق می افتد، پرتاب را تماشا کنید:

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

باریکلا نه باریکلا خوشمان اومد😏😏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد