حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل تهدید کرد سرویس موتور جستجویش در استرالیا را متوقف می کند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار

گوگل، غول جسجتوی اینترنت دنیا در رابطه با آخرین تنش های ایجاد شده در مورد قانون رسانه ای در استرالیا خط و نشان کشید!

گوگل و استرالیا :

تنش ها بین دولت فدرال استرالیا و شرکت گوگل در حال افزایش هستند، به طوری که غول فناوری دنیا استرالیا را تهدید کرده است که اگر قانون مذکور که این شرکت را مجبور می کند به سازمان های خبری استرالیا بابت حق لینک دهی محتوایشان هزینه پرداخت کند، بعضی از سرویس هایش را به طور کامل در کشور استرالیا متوقف میکند.

 

مل سیلوا، مدیر اجرایی شرکت گوگل در استرالیا، در خطاب به جلسه ی امروز مجلس سنای استرالیا گفت که اگر آیین نامه ی مطرح شده تصویب شود، شرکت مارا مجبور به قطع سرویس جستجوی گوگل در استرالیا می کند.

سیلوا در بیانیه اش خطاب به مجلس سنا گفت :اگر این لایحه تبدیل به قانون شود ما راهی جز متوقف کردن سرویس جستجوی شرکت در استرالیا نداریم.

علاوه بر این او فرم فعلی این لایحه را غیر قابل اجرا توصیف کرده و گفت کناره گیری از استرالیا بدترین سناریوی گوگل است.

فیس بوک استرالیا

فیس بوک استرالیا

پیش نویس آیین نامه ی مذکور توسط کمیته ی مصرف و کمیته ی رقابت استرالیا نوشته شده است و در آن به غول های فناوری مثل گوگل و فیس بوک دستورالعمل چگونگی تقسیم درآمدی که این شرکت ها از محتوای تولید شده توسط رسانه های خبری به دست می آورند اشاره شده است.

طبق گفته ی گوگل، بخشی از تقسیم درآمد گفته شده این غول فناوری را مجبور به پرداخت هزینه به رسانه ها بابت نشان دادن لینک ها و بخشی از اخبار در نتایج جستجویش می‌کند.

در بیانیه ویدئویی که در یوتیوب ارسال شده، سیلوا می‌گوید این شرایط مغایر با روش عملکرد این شرکت است و پرداخت هزینه برای لینک ها مانعی است بر سر راه کارکرد موتور های جستجو.

به گفته ی سیلوا، گوگل مخالف قانون جدید نیست اما احساس میکند طرح فعلی برای کسب و کار آنها منصفانه نیست. او در بیانیه اش می گوید این بند از طرح پیشنهادی نتایج غیرقابل توجیهی بر روی کسب و کار ما و اقتصاد دیجیتال می گذارد.

در پاسخ به بیانیه ی گوگل که در مجلس سنا بیان شد اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا مصمم تر شده و در جلسه ی مطبوعاتی امروز بیان کرد : ما به تهدیدها عکس العمل نشان نمی دهیم.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yousef.komando

مگه چینم این طوری نی

Mahdi

الان این به ما چه مربوطیت داری🤔🤔

Milad7

گوگل گو… خورده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی