حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ابر خودرو هیبریدی تویوتا GR010 معرفی شد😮

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

ابر خودرو هیبریدی تویوتا GR010 ، جدیدترین خودروی مسابقه ای شرکت تویوتا برای شرکت در مسابقه ۲۴ ساعت لمانز است. شرکت تویوتا دیروز از ابرخودروی هیبریدی خود برای شرکت در مسابقات استقامتی فدراسیون جهانی اتومبیل رانی رونمایی کرده است.

خودروی هیبریدی تویوتا GR010 : 

از آنجایی که پیش از این شرکت های پورشه و استون مارتین نیز برای شرکت در کلاس هایپرکارها اعلام آمادگی کرده اند، اکنون تنور این رقابت ها از همیشه داغ تر شده است. بنابر قوانین جدید سری مسابقات استقامتی WEC فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، کلاس فعلی LMP1 با کلاس ابرخودروها جایگزین خواهد شد.

خودرو هیبریدی تویوتا GR010

خودرو هیبریدی تویوتا GR010

تویوتا GR010 هیبرید :

خودرو هیبریدی تویوتا GR010 پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۶ سیلندر تویین توربو را به عنوان قلب تپنده ابرخودروی GR010 هیبریدی درنظر گرفته است. به غیر از پیشرانه احتراق داخلی، یک سیستم هیبریدی نیز روی چرخ های جلو به کاررفته است که به تنهایی ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می کند.

بدین ترتیب، مجموع قدرت به صورت محدودشده به ۶۷۰ اسب بخار می رسد. طبق قوانین کلاس ابرخودروها، بیشینه قدرت تولیدی نباید از این میزان بیش تر باشد. به منظور دستیابی به این مهم، سیستم هیبریدی پیشرفته خودرو در هر لحظه میزان قدرت تولیدی را با استفاده از سنسورهای متعدد کنترل می کند.

خودرو هیبریدی تویوتا GR010

خودرو هیبریدی تویوتا GR010

تویوتا در 2 سال گذشته مشغول تست و بررسی ابرخودروی مسابقه ای جدید خود در مقر اصلی تیم در کلن آلمان بوده است. از سویی دیگر، مهندسان این تیم در ژاپن نیز وظیفه طراحی و توسعه پیشرانه هیبریدی را برعهده داشته اند.

 

مقایسه با خودرو TS050 LMP1 :

خودروی مسابقه ای TS050 که در کلاس LMP1 حاضر است، از پیشرانه ۲٫۴ لیتری ۴ سیلندر بهره می برد. طول مدل جدید به میزان ۲۵۰ میلی متر، عرض آن به میزان ۱۰۰ میلی متر و ارتفاع آن نیز به میزان ۱۰۰ میلی متر افزایش یافته است.

خودرو هیبریدی تویوتا GR010

خودرو هیبریدی تویوتا GR010

وزن خودرو نیز اکنون به ۱۰۴۰ کیلوگرم رسیده که در مقایسه با وزن ۸۷۸ کیلوگرمی نسخه LMP1، افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. طبق قوانین کلاس ابرخودروهای لمانز، هر تیم تنها می تواند یک چینش آیرودینامیکی را برای خودروی مسابقه ای خود درنظر بگیرد و تنها باله عقب قابل تنظیم خواهد بود. تیم تویوتا برای کلاس ابرخودروها دو نمونه از مدل جدید خود را آماده کرده است. تیم راننده های این تیم نیز نسبت به کلاس LMP1 بدون تغییر باقی می ماند.

 

نظر شما راجب این خودروی فوق العاده چیست؟!

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ما هیچ 😐 ما فقط نگاه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی