حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زبان های برنامه نویسی را در سایت راکت آموزش ببینید

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

برای یادگیری و آموزش برنامه‌نویسی، وب‌سایت‌های خارجی متعددی وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آنها تا حد زیادی مهارت و صد البته دانش کسب کنید. اما چه خبر از وب‌سایت‌های داخلی و فارسی‌زبان؟ سایت راکت، یک گزینه‌ی ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند برنامه‌نویسی را با محتواهای آموزشی به زبان فارسی یاد بگیرند.

به صورت معمول، ابزار و متدهای برنامه‌نویسی جدیدی در دنیا ارائه می‌شود که برخی از آنها به سرعت نشر پیدا می‌کند و برخی دیگر هم خیر. در هر صورت اگر فردی به دنیای برنامه‌نویسی علاقه‌مند باشد، باید برای یاد گرفتن این متدها قدم بردارد. سایت راکت به درد این دسته از علاقه‌مندان می‌خورد؛ سایتی که چندین سال در این حوزه مشغول به فعالیت است و انواع و اقسام دوره‌ها و محتواهای آموزشی را ارائه می‌دهد. وب سایت راکت کارش را از اردیبهشت سال ۱۳۹۴ شروع کرده و تا به امروز توانسته محتواهای زیادی را در قالب آموزش آنلاین منتشر کند؛ محتواهایی که به شدت طرفدار پیدا کرده و به واسطه‌ی فعالیت‌های راکت، سایت‌های داخلی دیگری نیز با این رویکرد روی کار آمده‌اند. البته راکت صرفا در بخش آموزش آنلاین تمرکز ندارد و روی حل مشکلات برنامه‌نویسی هم مشغول به کار است. ضمن این‌که مقالات آموزشی متعددی در این وب سایت به طور مستمر تولید و منتشر می‌شود، پادکست‌هایی نیز از این وب‌سایت به اشتراک گذاشته می‌شود که راکت کست نام دارد.

پادکست‌های راکت کست که از موضوعات به شدت جذابی بهره می‌برد، می‌تواند برای انواع و اقسام برنامه‌نویس‌ها سودمند واقع شود. از نکات آموزشی گرفته تا چگونه تبدیل شدن به یک فریلنسر خوب و کاربلد، همگی در راکت کست وجود دارد. سازندگان راکت کست تلاش می‌کنند تا برای دغدغه‌های بیشمار برنامه‌نویس‌ها راهکاری پیدا کرده و توضیحاتی هر چند کوتاه را بیان کنند. قطعا این ویژگیِ وب‌سایت راکت نیز می‌تواند هم برای برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای و هم افراد تازه‌وارد جذابیت بالایی داشته باشد.

دوره آموزش PHP یکی از پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین محتواهای آموزشی وب سایت راکت است که نه تنها برای تازه‌واردها به دنیای برنامه‌نویسی یک گزینه‌ی ایده‌آل محسوب می‌شود، بلکه افراد حرفه‌ای و کاربلد نیز می‌توانند از این دوره بهره‌مند شوند؛ چراکه در این دوره‌ها، درباره‌ی صفر تا صد یک موضوع، حرف زده می‌شود. حسام موسوی، مدرس دوره آموزش PHP در ابتدا توضیح می‌دهد که php چیست و چرا باید به این زبان برنامه‌نویسی اهمیت دهیم. php به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی اوپن سورس یا منبع باز محسوب می‌شود که هر برنامه‌نویسی برای کسب درآمد بهتر است در ابتدا آن را یاد بگیرد. از طرفی از آنجایی که php یک زبان بسیار ساده برای خلق و ایجاد یک وب سایت محسوب می‌شود، می‌توان با تمرکز بر یاد گرفتن این زبان برنامه‌نویسی، خیلی راحت و سریع‌تر وارد بازار کار شد و به کسب درآمد از طریق برنامه‌نویسی پرداخت.

از طرفی بازار کار php نیز در پست آموزشی این زبان در وب سایت راکت به طور مختصر و مفید توضیح داده می‌شود تا افراد تازه‌وارد به دنیای برنامه‌‌نویسی راجع به این موضوع نیز مطلع شوند. جدا از این موارد، سرفصل‌های دوره آموزش php هم در راکت به خوبی مشخص می‌شود؛ از نصب و راه‌اندازی و آشنایی با موارد پایه و syntax گرفته تا توابع کاربردی. دوره آموزشی php در وب سایت راکت در قالب ۱۰ بخش تولید و منتشر شده است. شما پس از ثبت نام در سایت راکت، به طور پیشفرض در حال حاضر به کل محتوای این دوره دسترسی رایگان دارید که در واقع هم شامل مقدماتی بسیار ساده درباره‌ی php است و هم مسائل پیشرفته. البته مدرس دوره در ابتدا اشاره می‌کند که اصلا چرا باید php یاد بگیریم. شما پس از یادگیری این دوره، می‌توانید در دوره‌های پیشنهادی پیشرفته‌ی دیگری مثل امنیت php نیز شرکت کنید. مهم نیست شما در چه سطحی از یادگیری قرار دارید، راکت برای حرفه‌ای‌تر کردن شما، برنامه‌های بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از آموزش‌های پرطرفدار برنامه‌نویسی وب‌سایت راکت چیزی نیست جز آموزش کامل CSS یا Cascading Style Sheets. مدرس دوره در ابتدا توضیح می‌دهد که CSS در واقع یک زبان نشانه‌گذاریست و نباید آن را به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی تلقی کرد. دوره آموزشی CSS در حال حاضر به طور کامل رایگان است و شما به ۸۳ محتوای آموزشی CSS دسترسی رایگان دارید و چه چیزی بهتر از این؟

با این‌که یادگیری CSS به شدت ساده است، اما وب سایت راکت به صورت یکپارچه و منظم، صفر تا صد CSS را به شما آموزش می‌دهد اما شاید بپرسید CSS چیست؟ CSS در واقع برای خلق ظاهر سایت کارایی دارد. یعنی اگر اسکلت بدن انسان را html در نظر بگیریم، CSS را مي‌توان گوشت، پوست و مو دانست که می‌توان آنها را به راحتی تغییر داد. اگر قرار باشد شما به اصطلاح به یک برنامه‌نویس فرانت‌اند تبدیل شوید، باید حتما CSS را یاد بگیرید. وب‌سایت راکت ادعا می‌کند که نزدیک به ۹۰ درصد از مباحث CSS را در قالب دوره‌ی آموزشی‌اش پوشش داده و شما صرفا نیاز دارید تا با همت و پشتکار خود، به این میزان از اطلاعات تسلط یابید.

اگر شما مشکلی از بابت یادگیری مطالب دارید، اصلا نگران نباشید؛ چراکه زیر پست‌های دوره می‌توانید دیدگاه و پرسش‌هایتان را نسبت به یک موضوع خاص بیان کنید و دیگر کاربران و مدرس دوره برای حل مشکل‌تان اقدام خواهند کرد. در هر صورت، دوره‌های آموزشی php و CSS جزء اساسی‌ترین و الزامی‌ترین دوره‌هایی است که یک فرد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی باید آنها را سپری کند. البته اگر بخواهد به یک سطح بالایی از درآمدزایی برسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات