حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی X9 Pro احتمالا اولین گوشی مجهز به مدیاتک دایمنسیتی 1200 باشد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | Realme، ریلمی، شایعات، مدیاتک

امروز، ریلمی به صورت رسمی تایید کرد که جزو اولین کمپانی‌هایی خواهد بود که از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200 در تلفن‌های خود استفاده خواهد کرد. دایمنسیتی 1200، اولین تراشۀ 6 نانومتری مدیاتک است که در اولین گوشی ریلمی، که مجهز به تراشه 6 نانومتری است، استفاده خواهد شد. لیتوگرافی 6 نانومتری (به نسبت لیتوگرافی 7 نانومتری) اندازه‌ای کوچک‌تر خواهد داشت؛ که در مصرف انرژی، بهینه تر خواهد بود.

تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1200، مطمئنا سریع‌تر از نمونه‌های قبلی است. در نسل قبلی این سری یعنی دایمنسیتی 1000، از هستۀ Cortex-A77 با حداکثر فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز استفاده می‌شد. در تراشه جدید، از هستۀ Cortex-A78 با حداکثر فرکانس کاری 3 گیگاهرتز استفاده می‌شود؛ که این به معنای %20 قدرت بیشتر در عملکرد تک هسته‌ای است.

استفاده از مدیاتک دایمنسیتی 1200 در پرچمدار بعدی ریلمی

ریلمی X9 Pro

ریلمی X9 Pro

اطلاعات تکمیلی تلفن ریلمیِ مجهز به دایمنسیتی 1200

مدیاتک دایمنسیتی 1200، از شبکه 5G به خوبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین استفاده از این تراشه در پرچمدار بعدی ریلمی، می‌تواند به توسعه تلفن‌های 5G این برند کمک شایانی بکند. مدیاتک همچنین به پیشرفت هوش مصنوعی در عکاسی، و NPU قدرتمند تر نیز در این تراشه اشاره کرده‌است. در این بین، مدیرعامل ریلمی، به معرفی یک پرچمدار از سری X اشاره دارد و حتی چند تصویر از این دستگاه (در تیزری با نام Xciting) منتشر کرده‌است. متاسفانه مشخصات زیادی از روی این تصاویر مشخص نیست و همچنان باید منتظر اعلام رسمی ریلمی بمانیم. همچنین منبع معتبر دیگری معتقد بود که تلفن مورد بحث ما، همان ریلمی X9 Pro خواهد بود و مشخصاتی از آن را نیز فاش کرد.

مشخصات لو رفته از ریلمی X9 Pro :

حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 و 256 گیگابایتی به همراه 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 ، از مشخصات سخت افزاری این گوشی است. اندروید 11 و Realme UI 2.0 نیز از مشخصات نرم افزاری این گوشی به شمار می‌رود. ریلمی X9 Pro احتمالا اولین تلفن ریلمی است که در ماژول سه‌گانه دوربین اصلی خود، سنسوری 108 مگاپیکسلی دارد. دو دوربین 13 مگاپیکسلی دیگر نیز احتمالا سنسورهای تله‌فوتو و فوق عریض خواهند بود. در جلوی گوشی، نمایشگر 6.4 اینچی OLED به چشم می‌خورد. رزولوشن آن 2400 در 1080 پیکسل بوده و دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی است. در نهایت نوبت به باتری می‌رسد؛ جایی که یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی قدرت نمایی می‌کند و با فست شارژ 65 واتی ارائه می‌شود. لازم به ذکر است تمامی این مشخصات از منبع مذکور منتشر شده و ما از صحت آن‌ها اطلاعی نداریم.

علاوه بر این‌ها، یکی از مدیران ریلمی رسما اعلام کرد که پرچمداری با اسنپدراگون 888 نیز معرفی می‌شود. اسنپدراگون 888 دارای لیتوگرافی 5 نانومتری است؛ بنابراین، دوره استفاده از تراشه‌های 7 نانومتری در پرچمداران ریلمی به سرعت به پایان می‌رسد.

 

نظر شما چیست؟ آیا این شایعات تحقق می‌یابند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

comment image

Mahdi

اگه مدیاتک خراب نکنه از اسنپ۸۸۸ انتخاب بهتریه در این مورد ، راستی یه سوال چرا حافظه کش مدیاتک اینقدر پایینه ، تاثیری تو پایداری طولانی مدت داره؟

Mahdi

امتیاز دوربین ویوو ایکس ۵۱ فایوجی اومد ۱۱۴

m.b

البته فکر کنم احتمالاً ردمی اول باشه…

Auroro

پوکو x3
7 میلیون
عالیه بنظرم شما چ نظری دارید

ARMTIN

دوست عزیز
این روز ها بخاطر ریاست‌جمهوری جو بایدن ، بازار ارز در حال سقوط هست
و طبیعی هست قیمت موبایل در ایران
روند کاهشی داشته باشه
افت شدید قیمت در موبایل های گران خودش بیشتر نشان خواهد کرد

Milad7

منتظریم…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی
به نام خدا. محمد ایمان فراشیانی هستم، متولد تهران. علاقه مند به موبایل و فناوری هستم و در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارم.