حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

DuckDuckGo جایگزینی امن برای موتور جستجوی گوگل

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار

موتور جستجوی DuckDuckGo به دلیل امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران در حال محبوبیت است. گوگل و برنامه ها و سیستم عامل های مرتبط با آن مانند یوتیوب، اطلاعات شخصی و جستجوهای کاربران را برای هدایت تبلیغات آنلاین جمع آوری می کنند. این دقیقا همان چیزی است که DuckDuckGo به دنبال جلوگیری از آن است.

موتور جستجوی DuckDuckGo :

موتور جستجوی DuckDuckGo به دلیل امن بودن شناخته شده است. نتایج جستجوی کاربران خود را ذخیره نمی کند و بیش از 400 منبع از جمله ویکی پدیا دارد. از آگوست گذشته ، به طور متوسط ​​65.2 میلیون جستجو در روز در این موتور جستجو انجام شده است. برخی از نتایج، به نام نتایج فوری، در بالای صفحه جستجو ظاهر می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که یک نتیجه فوری به کاربر می دهند که نیازی نیست کاربر برای یافتن اطلاعاتی که به دنبال آن است، روی لینک کلیک کند. برای این که همه چیز روشن و شفاف باشد، جستجوهای کاربر پیگیری نمی شود و داده های شخصی با شرکت های شخص ثالث به اشتراک گذاشته نمی شود

موتور جستجوی DuckDuckGo

موتور جستجوی DuckDuckGo

منبع درآمد DuckDuckGo :

DuckDuckGo با ارائه تبلیغات از شبکه جستجوی Yahoo-Bing درآمد کسب می کند. در سال 2018 ، این موتور جست وجو توانست 25 میلیون دلار درآمدزایی کند و انتظار می رود رشد این موتور جسن وجو طی 5 سال آینده به 30 درصد برسد و در نهایت در طی یک سال 100 میلیون دلار رشد درآمدی داشته باشد.

سال گذشته یعنی 2020، تعداد جستجوهای انجام شده توسط DuckDuckGo تقریباً 23.7 میلیارد بود که 62٪ افزایش نسبت به سال 2019 داشته است. دقیقاً یک هفته پیش ، DDG یک ​​رکورد جدید یک روزه شرکت با 102،251،307 درخواست جستجو در 11 ژانویه ثبت کرد.

موتور جستجوی DuckDuckGo

موتور جستجوی DuckDuckGo

 

کمیل بازباز ، معاون ارتباطات موتور جستجوی DuckDuckGo ، به USA TODAY گفت:

“مردم به دلیل اینکه حریم خصوصی بیشتری می خواهند به ما مراجعه می کنند و به طور کلی از طریق دهان به دهان در حال گسترش است. مردم به دنبال گزینه هایی برای امنیت بیشتر و جلوگیری از ردیابی اطلاعات و حریم شخصی شان هستند.”

موتور جستجو DDG  هم به صورت سایت، اپ اندروید و iOS و هم به صورت افزونه گوگل کروم در دسترس است. درحال حاضر این موتور جست وجو تقریباً 25 میلیون نفر کاربر دارد که به صورت روزانه از DDG درحال استفاده هستند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

قدر حرف ها رو تو زندگیتون بدونین.

Milad7

نه هنوز خیلییی فاصله داره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی