حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سرویس اینترنت ماهواره ای OneWeb در حال تامین بودجه برای پرتاب 500 ماهواره

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، فناوری‌های نوین

سرویس اینترنت ماهواره ای OneWeb به لطف سرمایه گذاری SoftBank و Hughes Network Systems بودجه لازم را برای پرتاب ماهواره های اینترنتی خود تامین می کند.

اینترنت ماهواره ای OneWeb

وان وب پس از یک سال که مجبور به اعلام ورشکستگی فصل 11 شد، با راه اندازی اینترنت ماهواره ای OneWeb در 2021 شروع بهتری را در سال جدید برای خود رقم می زند. با گذشت تنها دو هفته از سال جدید، این شرکت 400 میلیون دلار سرمایه از SoftBank و Hughes Network Systems تأمین كرده است و مجموع بودجه خود را تا امروز به 1.4 میلیارد دلار رسانده است. با تزریق این بودجه جدید، OnWeb می تواند تمام 648 ماهواره صورت فلکی نسل اول خود تا پایان سال 2022 به فضا پرتاب کند.

OneWeb

OneWeb یکی از چندین شرکتی است که می خواهد اینترنت پرسرعت را با استفاده از شبکه ماهواره ها در مدار پایین زمین به مناطق کم برخوردار ارائه دهد. در حال حاضر ناوگان آن از 110 فروند ماهواره ساخته شده است.

این بدان معناست که برای رسیدن به هدف خود باید بیش از 500 ماهواره دیگر در فاصله دو سال تولید و پرتاب کند. با این وجود، وضعیت امروز آن بسیار بهتر از یک سال قبل است. پس از اعلام ورشکستگی OneWeb در اواخر ماه مارس، شرکت هندی انگلیسی Bharti چهل و پنج درصد از سهام این شرکت را خریداری کردند. OneWeb تا ماه دسامبر توانست 36 ماهواره جدید را در مدار کم زمین قرار دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی