حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به سفر فضاپیمای به روز شده باری SpaceX Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی و برگشت از آن

با نظارت ویکتور گلاور ، فضانورد ناسا بر روی ایستگاه فضایی بین المللی ، یک فضاپیمای به روز شده باری SpaceX Dragon از آداپتور اتصال بین المللی در بندر فضایی ایستگاه ماژول هارمونی در ساعت 9:05 بامداد EST قفل شد.

این اولین باری است که از یک کشتی تجاری تجاری ایالات متحده از این مجموعه استفاده می شود. فضاپیمای قبلی Dragon با استفاده از روبات Canadarm2 ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل و از ایستگاه فضایی خارج شد.

Dragon راننده های خود را شلیک می کند تا طی 36 ساعت آینده از ایستگاه فضایی به زمین بیاید چهارشنبه ، 13 ژانویه ، Dragon در ساعت 7:37 بعد از ظهر  ورود مجدد  به جو زمین را آغاز  میکند. انتظار می رود که اژدها حدود ساعت 8:27 بعد از ظهر به غرب تامپا در سواحل فلوریدا سقوط کند.

کپسول Dragon  که برای این مأموریت استفاده شده است ، دارای محفظه ای است که اندازه آن دوبرابر کپسول های قبلی است و این امر باعث افزایش قابل توجه تحقیقات می شود که می تواند به زمین منتقل شود.

فرود آمدند کپسول در سواحل فلوریدا حمل سریع محموله های علمی را از داخل کپسول به مرکز پردازش ایستگاه فضایی کندی ناسا امکان پذیر می کند و به محض چهار تا نه ساعت پس از فرود آمدن ، مقداری از محموله را به دست محققان می رساند. این بازه زمانی حمل و نقل کوتاه تر ، به محققان اجازه می دهد تا داده ها را با حداقل از دست دادن اثرات میکرو گرانش جمع آوری کنند. محموله قبلی فضاپیمای Dragon به اقیانوس آرام بازگشت و بار علمی سریع برگشتی در تأسیسات SpaceX در مک گرگور ، تگزاس پردازش و به مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون تحویل داده شد.

Dragon در تاریخ 6 دسامبر با موشک SpaceX Falcon 9 از لانچر مجتمع 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شد، کمی بیش از 24 ساعت بعد به ایستگاه رسید و به اولین لنگرگاه مستقل یک فضاپیمای ذخیره بار تجاری ایالات متحده دست یافت. این فضاپیما بیش از 6400 پوند سخت افزار تحقیقاتی و لوازم خدمه تحویل داده است.

نظر شما درباره فضاپیمای باریSpaceX Dragon چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد