حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید بسته اینترنت از آپ برای موبایل یا ADSL

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | نرم افزار

راه های مختلفی برای خرید بسته اینترنت وجود دارد. شما می توانید به وب سایت شرکت ارایه دهنده خدمات مراجعه کنید، می توانید از نرم افزارش استفاده نمایید و یا از کدهای دستوری USSD بهره ببرید. وب سایت شرکت ها گاها پیچیده تر از چیزی هستند که یک کاربر عادی بخواهد به راحتی و به ساعت به نیاز خود برسد. نصب نرم افزار اضافی، صرفا برای انجام یک کار که آن هم شاید هر روز انجام نشود، بیهوده به نظر می رسد و کدهای USSD هم که اگر در حین شماره گیری و عبور از مراحل قطع نشوند، عموما حفظ کردن آن ها کار ساده ای نیست. حال همه این ها را اضافه کنید به این که شاید از چندین سرویس اینترنت می گیرید و باید همه آن ها را مدیریت کنید. چه می شد که اگر همه این ها در یک نرم افزار که کارهای زیاد دیگری هم انجام می دهد، خلاصه می شد؟ باید بگویم که مدتهاست چنین بستری مهیا شده است و اسم آن «آپ» است. البته این یکی از چند ده سرویسی است که آسان پرداخت با نرم افزار خود ارایه می کند. امروز می خواهیم درباره خرید بسته اینترنت از آپ برای موبایل یا ADSL صحبت کنیم.

نرم افزار کاربری آپ که در دسته Super application ها قرار می گیرد، چند ده سرویس مختلف را به صورت یکجا انجام می دهد. یکی از این سرویس ها که مورد بررسی ما در اینجاست، سرویس خرید بسته اینترنت است.

سوپر اپلیکیشن آپ

سوپر اپلیکیشن آپ

همانطور که گفتیم شما به روش های مختلفی می توانید بسته اینترنت بخرید اما چطور می توان این عمل را بهینه کرد تا آسان و سریع باشد؟ خب آسان پرداخت یا آپ در نرم افزار کاربری خود به ما چنین امکانی خواهد داد.

علاوه بر آن شما می توانید با مقایسه بسته های مختلف در دسته بندی های مختلفی که ارایه شده، خرید هوشمندانه تری داشته باشد. به این صورت که متناسب با خدمات ارایه دهنده سرویس اینترنت شما، دسته بندی های مختلفی ارایه می شود تا شما بتوانید به راحتی، به صرفه ترین انتخاب را انجام دهید.

مثلا درباره اپراتور ایرانسل که سرویس های مختلفی از جمله بسته اینترنت همراه موبایل، بسته اینترنت ثابت TD-LTE، بسته های ترکیبی مکالمه و … ارایه می کند، همه آن ها اینجا به صورت متمرکز آورده شده اند. شما می آورد بسته به نیاز خود هر کدام از آن ها را مطالعه کنید و در نهایت انتخاب خود را انجام دهید.

علاوه بر این، در نرم افزار آپ فقط اپراتورهای موبایلی یا فقط نمونه های مشهور آنها حاضر نیستند. شما می توانید اینترنت ثابت خانگی مانند برخی سرویس های ADSL را نیز در این بخش پیدا کنید. با وارد کردن شناسه ADSL خود، می توانید بسته های اینترنت موجود توسط ارایه دهنده خدمات خود را مشاهده، مقایسه، انتخاب و خرید کنید.

در اینجا لیستی از ارایه دهندگان اینترنت همراه و ثابت که در حال حاضر در آپ می توان از آنها اینترنت خرید را برای شما ارایه می کنیم.

اپراتورهای همراه پشتیبانی شده در اپ برای خرید بسته اینترنت:

  1. ۱- ایرانسل
  2. ۲- همراه اول
  3. ۳- رایتل
  4. ۴- آپتل
  5. ۵- آذرتل

 

ارایه دهنده های اینترنت ثابت ADSL پشتیبانی شده برای خرید بسته اینترنت:

  1. ۱- شاتل
  2. ۲- آسیاتک
  3. ۳- صبانت

(نکته: خرید اینترنت ثابت ADSL در نسخه تحت وب آپ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، در دسترس نیست.)

همچنین یک موضوع خیلی ساده که عموما در خرید بسته های اینترنت کاربر را دچار مشکل می کند، اینجا برطرف شده است. این مشکل را می توان محاسبه قیمت نهایی بسته پس از اعمال ۹ درصد مالیات برارزش‌افزوده دانست. وقتی در لیست بسته های اینترنت نمایش داده شده در نرم افزار آپ هستید، علاوه بر قیمت بسته، قیمت آن پس از اضافه شدن ۹ درصد مالیات هم به شما نمایش داده می شود.

به این ترتیب پس از انتخاب بسته مناسب برای شما و دانستن قیمت نهایی تنها کافی است که در مرحله بعد پرداخت خود را انجام دهید. در این بخش شما به صفحه درخت مجزا در مرورگر هدایت نمی شوید و همینجا می توانید اطلاعات پرداخت خود را وارد کنید یا از اطلاعات ذخیره شده قبلی استفاده کنید و فقط رمز دوم پویا خود را دریافت کرده و وارد کنید.

درست کنار کادر وارد کردن رمز پویا، گزینه درخواست رمز پویا هم وجود دارد که اگر مایل به دریافت این کد به صورت پیامکی بودید، بتوانید آن را انجام دهید.

پیشنهادی که اینجا برای نرم افزار آپ دارم تا تجربه وارد کردن اطلاعات پرداخت را با توجه موضوع رمز پویا، بهبود بدهد این است که کادر ورود رمز پویا را آخرین بخش ورود اطلاعات کاربر قرار دهند. به این صورت وقتی تمام اطلاعات وارد شد، کاربر فقط کافی است منتظر پیامک رمز پویا بماند یا آن را از نرم افزار بانکی کپی کند و برگردد. در حال حاضر کادر ورود رمز پویا درست پس از ورود شماره کارت است و با توجه به عمر کوتاه عموما ۶۰ ثانیه ای آن، این که کاربر بخواهد پس از ورود آن به وارد کردن CVV2 و تاریخ انقضا بپردازد شاید کمی استرس زا باشد. البته این برای مورد وارد کردن اطلاعات کارت جدید است اما به هر حال من فکر می کنم این تغییر در رابط کاربری نرم افزار می تواند مفید باشد.

درباره رابط کاربری نرم افزار صحبت شد و باید یادآوری کنم همانطور که بالاتر گفته شد، آپ یک سوپر اپلیکیشن است. به این معنی که خدمات پرتعداد دیگری هم دارد.

سوپر اپلیکیشن آپ

سوپر اپلیکیشن آپ

خدمات دیگر سوپر اپلیکیشن آپ

در زمان نگارش این نقد و بررسی از نرم افزار آپ توسط ترنجی، سرویس های زیر برای کاربران ارایه می شود:

  1. ۱- پرداخت قبض
  2. ۲- کارت به کارت بانکی
  3. ۳- خرید شارژ
  4. ۴- خرید بلیط سفر (اتوبوس، قطار، هواپیما) و هتل
  5. ۵- موجودی
  6. ۶- نشان بانک (شامل محاسبه شبا تا آدرس شعب، اعلام مفقودی کارت و …)
  7. ۷- پرداخت عوارض و طرح خودرو
  8. ۸- خرید بیمه
  9. ۹- مشاوره پزشکی
  10. ۱۰- ثبت نام و احراز هویت سجام
  11. ۱۱- سفارش غذا
  12. ۱۲- خرید بلیط سینما
  13. ۱۳- سرمایه گذاری (شامل فروش سهام عدالت، صندوق های درآمد ثابت و …)
  14. ۱۴- خرید سوپرمارکتی
  15. ۱۵- نیکوکاری (کمک مالی به سازمان های ثبت شده مختلف)
  16. ۱۶- تماشای برنامه های محبوب مانند «هم‌رفیق»
  17. ۱۷- سرویس معجزه (متمرکز بر قرآن کریم)
  18. ۱۸- شارژ ساختمان
  19. ۱۹- خدمات سیم کارت آپتل
  20. ۲۰- اقساط بیمه ایران
  21. ۲۱- خدمات قوه قضائیه
  22. ۲۲- قیمت کالا و خدمات
  23. ۲۳- سرگرمی و بازی
  24. ۲۴- سرویس خبری پارسی خبر
  25. ۲۵- طرح نیکوکاری همیاران مهر
  26. ۲۶- مدیریت پذیرندگان دستگاه های کارت خوان آپ
  27. ۲۷- درخواست اسنپ

دانلود نرم افزار آپ برای iOS و اندروید

بله، این معرفی تیتروار ۲۷ خدمت مختلف است که با نصب نرم افزار آسان پرداخت یا آپ دریافت خواهید کرد. شاید فکر کنید که پس حجم این نرم افزار خیلی بالاست اما اینطور نیست. حجم نرم افزار آپ برای اندروید ۲۳ مگابایت است که می توانید از لینک زیر دانلود کنید:

 دانلود نرم افزار آپ از گوگل پلی


برای دستگاه های اندرویدی

دانلود نرم افزار آپ از گوگل پلی

دانلود نرم افزار آپ از گوگل پلی

همچنین اگر موبایل ارزان اندرویدی دارید و با توجه محدودیت حافظه آن نصب نرم افزار دشوار بوده یا شاید دوست ندارید که نرم افزار اضافی نصب کنید، نسخه تحت وب برنامه آپ بدون استفاده حجم اضافی از دستگاه شما به صورت یک میانبر (Shortcut) روی صفحه اصلی قرار می گیرد و تمام خدمات را انجام می دهد.

نسخه تحت وب آپ برای دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS اپل یعنی آیفون و آیپد هم راه حل بسیار خوب و ساده ای است و به شما اجازه می دهد محدودیت مربوط به کاربران و نرم افزارهای ایرانی اپل را دور بزنید و از ۲۷ سرویس مختلف به صورت یکجا بهره ببرید.

نسخه تحت تحت وب اپلیکیشن آپ


برای دستگاه های iOSی مثل آیفون – همچنین مناسب برای استفاده در اندروید

نسخه تحت وب اپلکیشن آپ

نسخه تحت وب اپلکیشن آپ

آپ یک اپلیکیشن‌های پرداخت و مالی و پیشبرد کارهای بانکی است که در حال حاضر ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد و این نشان دهنده اعتماد ۴۰ میلیون حساب کاربری به این سرویس است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تنکیو 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)