حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو مدل های جدید IdeaPad را رسما معرفی کرد | CES 2021

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | CES، لنوو

غول فناوری چینی لنوو از سری نوت بوک های IdeaPad جدید خود در نمایشگاه الکترونیک CES 2021 رونمایی کرد. این لپ تاپ های جدید با جدیدترین پردازنده های نسل 11th Core اینتل و همچنین چیپ ست های جدید موبایل AMD Ryzen 5000 همراه با تجربه جدید و بهبود یافته دستیار صوتی Alexa ارائه می شوند. لنوو امسال سه مدل جدید از جمله IdeaPad 5G ، IdeaPad 5 Pro ، IdeaPad 5i Pro دارد.

لپ تاپ های جدید لنوو :

لنوو IdeaPad 5G :

ابتدا اجازه دهید در مورد IdeaPad 5G صحبت کنیم که نوت بوکی 14 اینچی است و از قابلیت اتصال 5G برخوردار است. لنوو در نظر دارد گزینه اتصال نسل بعدی را برای کاربرانی که همیشه در حال حرکت هستند و همیشه به اتصال سریع و پایدار نیاز دارند ، داشته باشد. این همچنین یکی از اولین نوت بوک های لنوو است که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8cx 5G استفاده می کند که شامل گرافیک Adreno 680 Qualcomm و سیستم مودم-RF Qualcomm Snapdragon X55 برای اتصال است. صفحه نمایش 14 اینچی IPS دارای وضوح Full-HD (1920 10 1080 پیکسل) با روشنایی 300 نیت همراه با 100 درصد پوشش رنگی sRGB است. این نوت بوک با حداکثر 8 گیگابایت حافظه LPDDR4X و 512 گیگابایت حافظه PCIe SSD در دسترس خواهد بود.

لنوو IdeaPad 5G

لنوو IdeaPad 5G

لنوو همچنین این لپ تاپ را با  4G / LTE که به پردازنده Snapdragon 8c مجهز است ، نیز عرضه می کند.

از دیگر ویژگی هایی که در IdeaPad 5G / 4G LTE انتظار دارید می توان به صفحه کلید راحت IdeaPad ، طراحی بدون فن، بلندگوهای بهینه سازی شده با Dolby Audio و میکروفون آرایه ای دوتایی برای عملکرد بهتر هنگام انجام مکالمه های ویدیویی / صوتی بصورت آنلاین اشاره کرد. این نوت بوک همچنین دارای ویژگی “Instant on” است که به شما امکان می دهد فوراً لپ تاپ را روشن کرده و با استفاده از Windows Hello از طریق دوربین مادون قرمز (IR) وارد سیستم شوید. در آخر ، وزن این نوت بوک حدود 1.2 کیلوگرم است و یک باتری 51WHr وجود دارد که می تواند با استفاده از فناوری Rapid Charge Express از طریق USB Type-C به سرعت شارژ شود.

IdeaPad 5G فقط در بازارهای منتخب در دسترس خواهد بود و در حال حاضر قیمت آن هنوز توسط لنوو اعلام نشده است.

لنوو مدل های جدید ThinkPad را رسما معرفی کرد | CES 2021

لنوو IdeaPad 5 Pro و IdeaPad 5i Pro :

این دو مدل در اندازه نمایشگرهای 14 و 16 اینچی ارائه می شوند. در حالی که سری IdeaPad 5 Pro با جدیدترین پردازنده های سری Ryzen 5000 AMD ارائه می شود ، IdeaPad 5i از پردازنده های نسل 11 اینتل بهره مند خواهند بود.

سری جدید IdeaPad 2021 نسبت ابعادی 16:10 را ارائه می دهد که نسبت صفحه نمایش به بدنه 90 درصد را ارائه می دهد. وزن مدل 14 اینچی 1.45 کیلوگرم و نوع بزرگتر 16 اینچی آن 2 کیلوگرم است. از دیگر ویژگی های متداول آن می توان به Wi-Fi 6، TÜV Rheinland با صفحه نمایش Eye Care Technology برای کاهش نور آبی ، دوربین IR برای ورود به سیستم Windows Hello ، صفحه بزرگتر ،صفحه کلید بهبود یافته با نور پس زمینه اختیاری ، Dolby Atmos ، و حداکثر رزولوشن صفحه نمایش با وضوح 2.8K برخوردار است.

همچنین با فشار دادن کلیدهای Fn + Q و همچنین یک میانبر جدید برای تغییر حالت نرخ رفرش صفحه با فشار دادن Fn + R میانبرهای سریع برای کنترل حالت عملکرد لپ تاپ ارائه می دهد.

لنوو IdeaPad 5 Pro

لنوو IdeaPad 5 Pro

همان طور که در بالا ذکر شد ، IdeaPad 5i Pro با پردازنده نسل 11th Core i7 اینتل ، همراه با گرافیک NVIDIA MX450 ، حافظه 16GB DDR4 و حداکثر 1 ترابایت SSD PCIe M.2 ارایه می شود. مدل 14 اینچی با حداکثر نمایشگر 2.8K IPS با نرخ تازه سازی 90 هرتز و روشنایی 400 نیت ارائه می شود. مدل 16 اینچی با نمایشگر 2.5K IPS با نرخ تازه سازی 120 هرتز با 350 نیت روشن ارائه می شود. مدل 14 اینچی دارای یک باتری 56.5 وات ساعت است در حالی که نوع بزرگتر باتری 75 وات ساعت را در خود جای داده است که هر دو شارژ سریع را از طریق فناوری Rapid Charge Express ارائه می دهند. مدل 16 اینچی همچنین فناوری تک کابل Thunderbolt 4 را ارائه می دهد.

لنوو IdeaPad 5i Pro

لنوو IdeaPad 5i Pro

از طرف دیگر ، IdeaPad 5 Pro با پردازنده های جدید سری Ryzen 5000 از AMD در دسترس خواهد بود ، اگرچه هنوز اطلاعات این نسخه به صورت رسمی از سوی لنوو ذکر نشده اند با این حال لنوو تأیید کرده است که نسخه 14 اینچی با همان طراحی و ویژگی های مدل اینتل شامل GPU NVIDIA MX450 ، حافظه 16 GB DDR4 و حداکثر 1 ترابایت SSD PCIe M.2 ذخیره می شود. از سوی دیگر ، نوع 16 اینچی با پردازنده های گرافیکی همراه NVIDIA GeForce RTX 3000 ، حافظه 32 گیگابایتی DDR4 و حافظه ذخیره سازی حداکثر 1 ترابایت SSD PCIe M.2 ارائه می شود.

 

قیمت و زمان عرضه :

لپ تاپ 16 اینچی IdeaPad 5i Pro از مارس 2021 در اروپا ، خاورمیانه و آفریقا با قیمت 899 یورو در دسترس خواهد بود در حالی که نوع 14 اینچی نیز در همین مدت با قیمت شروع 699 یورو در دسترس خواهد بود. عرضه این مدل در ایالات متحده هنوز تأیید نشده است.

برای IdeaPad 5 Pro قیمت آن از 1.149دلار برای نسخه 16 اینچی شروع می شود و لنوو از ماه مه 2021 فروش این مدل را در ایالات متحده آغاز می کند. انتظار می رود IdeaPad 5 Pro 14 اینچی در اروپا ، خاورمیانه در دسترس باشد ، و آفریقا در مارس 2021 با شروع قیمت از 799 یورو عرضه می شود.

 

“حالت نمایش” برای رایانه با استفاده از الکسا :

لنوو همچنین یک “حالت نمایش برای رایانه” جدید را ارائه داده است که توسط الکسا ساخته شده است و نوت بوک های لنوو شما را به یک صفحه نمایش مشابه Echo Show برای یک تجربه هندزفری و تمام صفحه تبدیل می کند. کاربران می توانند با استفاده از صدای خود از الکسا بخواهند از آمازون موزیک یا برنامه های مورد علاقه خود یا رادیو محلی موسیقی پخش کند. به لطف فناوری میدان دور که به الکسا کمک می کند حتی در هنگام پخش موسیقی نیز صدای صوتی شما را به وضوح بشنود ، می توانید در سراسر اتاق کنترل پخش موزیک را در اختیار داشته باشید.

 

انتظار می رود این ویژگی جدید در تمامی مدل های لنوو، از جمله لپ تاپ های Yoga و IdeaPad از سه ماهه دوم سال 2021 در دسترس قرار بگیرد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

چه غولی شده لنوو
باریک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی