حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا برندگان ۲۰۲۱ را معرفی کرد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | سینما، فیلم

سال ۲۰۲۰ اگرچه سال متفاوتی برای سینما براثر بحران همه‌گیر کرونا بود، اما فیلم‌ها این بار نه برروی پرده سینما و اکران عمومی بلکه به لطف اینترنت و فضای مجازی کماکان به حیات خود ادامه دادند. با پایان گرفتن این سال عجیب و غریب، جشنواره‌ها و انجمن‌های مختلف شروع کرده‌اند به معرفی بهترین‌ها از نگاه خود. نگاهی می‌اندازیم به جوایز ۲۰۲۱ انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا (National Society of Film Critics) که همیشه خط مشی خاص خود را در اهداء جوایز دنبال کرده است.

جوایز ۲۰۲۱ انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا

بهترین بازیگر مرد:

دلروی لیندو (Delroy Lindo)

فیلم ۵ قطره خون (Da 5 Bloods)

دلروی لیندو با نقش‌آفرینی در فیلم مالکوم ایکس  ۱۹۹۲ (Malcolm X) ساخته اسپایک لی (Spike Lee) توانست خود را به‌عنوان یک بازیگر توانمند معرفی کند. او که سابقه همکاری‌های دیگری هم با اسپایک لی در فیلم‌های کروکلین ۱۹۹۴ (Crooklyn) و قاچاقچیان مواد ۱۹۹۵ (Clockers) در گذشته داشته، امسال بار دیگر در فیلم دیگری از این کارگردان سیاه‌پوست که داستان آن باز هم حول و حوش سیاه‌پوست‌ها می‌چرخد حضور موفقی داشته و توانسته نگاه منتقدان را به سوی خود جلب کند. او درمورد خودش چنین می‌گوید:

من واقعاً به نقش‌هایم افتخار می‌کنم. من از لمس کردن میلیون‌ها نفر و ارتباط گرفتن با آن‌ها از این طریق لذت می‌برم درحالیکه در زندگی عادی روزمره‌م قادر به چنین کاری نیستم.

 

بهترین بازیگر زن:

فرانسس مک‌دورمند (Frances McDormand)

فیلم سرزمین کوچ‌نشین‌ها (Nomadland)

فرانسس مک‌دورمند با بازی خوبش در فیلم سرزمین کوچ‌نشین‌ها فرصت آن را دارد تا امسال در شصت و سه سالگی سومین اسکار خود را بدست آورد. او تابحال بیشترین سابقه همکاری را با برادران کوئن داشته که یک بار منجر به برنده شدن اسکار بهترین هنرپیشگی برای نقش‌آفرینی در فیلم فارگو (Fargo) شد. سال ۲۰۱۶ دومین اسکار خود را برای بازی در درام کمدی سه بیلبورد بیرون ابینگ میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) برد و اکنون چشم به موفقیت فیلم سرزمین کوچ‌نشین‌ها دوخته تا بتواند خود را درکنار مریل استریپ (Meryl Streep) با یک اسکار کمتر از کاترین هپبورن (Katharine Hepburn) ببیند.

 

بهترین کارگردان:

کلو ژائو (Chloe Zhao)

فیلم سرزمین کوچ‌نشین‌ها (Nomadland)

کلو ژائو کارگردان سی و هشت ساله چینی تاکنون سه فیلم بلند ساخته که هر سه مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است. حضور در این انجمن و بردن جایزه برای او اتفاق تازه‌ای نیست. دو سال پیش با فیلم سوارکار (The Rider) توانسته بود جایزه بهترین فیلم را از این انجمن بگیرد و حالا خودش نیز بعنوان کارگردان از این انجمن جایزه می‌گیرد. او هم‌اکنون درحال ساخت فیلم اکشن ماجراجویی جاودانه‌ها (Eternals) با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی (Angelina Jolie) است.

 

بهترین فیلم:

سرزمین کوچ‌نشین‌ها (Nomadland)

 

این فیلم که براساس کتاب غیر داستانی سرزمین کوچ‌نشین‌ها نوشته جسیکا برودر (Jessica Bruder) ساخته شده درامی است درباره زنی که پس از دست دادن همه چیزش در بحران رکود اقتصادی، سوار بر ون در غرب آمریکا شروع به زندگی جدیدی همانند عشایر در دوره مدرن می‌کند. این فیلم در فستیوال‌های امسال بسیار درخشان ظاهر شده، از جمله در فستیوال فیلم ونیز جایزه شیر طلایی را کسب کرد و قطعاً یکی از اصلی‌ترین شانس‌های امسال برای اسکار بهترین فیلم نیز خواهد بود.

 

بهترین بازیگر مکمل مرد:

پاول ریسی (Paul Raci)

فیلم صدای فلز (Sound of Metal)

پاول ریسی که تا پیش از این عمدتاً در سریال‌ها نقش‌هایی معمولی بازی کرده بود و تا امسال حتی یک جایزه هم نبرده بود، یکباره با بازی درخشانش در فیلم صدای فلز (Sound of Metal) تمام نگاه‌ها را به‌سوی خود جلب کرد. او علاوه بر بازیگری یک مترجم رسمی زبان اشاره است و بیش از بیست و پنج سال در سیستم دادگاه عالی لس‌آنجلس کار کرده است.

 

بهترین بازیگر مکمل زن:

ماریا باکالوا (Maria Bakalova)

فیلم قسمت بعدی بورات (Borat Subsequent Moviefilm)

ماریا باکالوا بازیگر بیست و چهار ساله اهل بلغارستان است که امسال در دومین قسمت از فیلم بورات نقش‌آفرینی کرد. هرچند قسمت دوم این کمدی به اندازه قسمت اول خوب از آب درنیامد با این حال منتقدان نظر نسبتاً مساعدی باز هم به این فیلم داشتند.

نظر شما راجع‌به جوایز سینمایی ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

رای من به باکالوا 😁

Milad7

که اینطور…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احمد کیایی