حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاک کردن واتس اپ چقدر اهمیت دارد؟

پس اطلاعیه جدید واتس اپ و تغییر شرایط حریم خصوصی کاربران (در جهت اشتراک اطلاعات آن ها با فیس بوک و شرکت های خانواده فیس بوک) و جنجال برانگیز شدن این موضوع خیلی از کاربران به فکر کوچ از واتس اپ افتاده اند. در این بین حتی ایلان ماسک کاربران را به سمت پیام رسان سیگنال سوق داده است. اما پاک کردن واتس اپ چقدر اهمیت دارد؟

پاک کردن واتس اپ

واتس اپ

واتس اپ

در کشور ما این سرویس همواره یک بک آپ برای سرویس های فیلترشده بوده است. پس از فیلترشدن ویچت، این واتس اپ بود که پناه کاربران شد. سپس وایبر در ایران به شدت محبوب شد. محبوبیت سرویس های اجتماعی و پیام رسان در کشور ما طی چند تجربه اخیر مساوی با مسدود شدن آن هاست. پس وایبر مسدود شد و باز کاربران بی پناه به واتس اپ بازگشتند. این بار تلگرام به صحنه آمد تا یکی از تاریخی ترین سرویس های اجتماعی در کشورمان باشد و در نهایت، بله؛ فیلتر شد. هر چند تلگرام همچنان در کشور ما بسیار پرطرفدار است اما با مشکلاتی که برای VPNها و پروکسی ها وجود دارد گاها برای یک ارتباط سریع و بی دردسر یا تماس صوتی و تصویری این واتس اپ است که ترجیح داده می شود.

برای درک بهتر این مطلب، حتما مقاله زیر را درباره اطلاعیه جدید واتس اپ بخوانید:

اطلاعیه جدید واتس اپ چیست؟ آیا Whatsapp اطلاعات کاربران را به فیس بوک می دهد؟

پس واتس اپ از نظر تاریخی در کشور ما ریشه دارد. این برای خیلی از کشورهای دیگر هم هست، به هر حال ۲ میلیارد کاربر فعال این سرویس قطعا کم نیستند. مشکل اما با خرید فیس بوک آغاز شد و حالا این غول فناوری که خود چندین میلیارد کاربر دارد به اطلاعات ۲ میلیارد کاربر واتس اپ هم چشم دوخته است، به هر حال برای خرید آن ۱۹ میلیارد دلار هزینه کرده است. اگر به یاد داشته باشید واتس اپ ابتدا رایگان نبود و فقط سال اول به صورت رایگان در دسترس بود.

این جا مشکلی وجود دارد که متاسفانه ما در ایران تقریبا برای آن و مهم تر از آن ارزشی قائل نیستیم، همچنان عرض می کنم که متاسفانه! ما بارها شاهد لو رفتن اطلاعات شخصی و مهم مانند آدرس و شماره تلفن تک تک کاربران اپراتورها یا دیگر سرویس ها بوده ایم اما اصلا گویا برای کاربران ما اهمیتی ندارد. این رسما فاجعه است و سواد عمومی پایین در این زمینه را مشخص می کند.

آموزش پاک کردن واتس اپ | Delete Account Whatsapp

با سیاست جدید حریم خصوصی واتس اپ در دنیا خیلی از کاربران در حال کوچ از این سرویس به سرویس های دیگر هستند. دلیل اما احترام به حریم خصوصی خود و جلوگیری از بزرگتر شدن شرکت هایی که همین حالا نمی توان آن ها را کنترل کرد، است. آیا جایگزینی وجود دارد؟ حتما وجود دارد و در مطالب بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

ویدیو زیر شاید دید شما را نسبت به موضوع کمی بازتر کند:

 

نظر شما چیست؟ چقدر به حریم خصوصی خود احترام می گذارید؟ متاسفانه در بین کاربران ایرانی این موضوع (یعنی “حریم خصوصی”) خیلی اهمیت ندارد اما شما فکر می کنید این صحیح است؟ لطفا نظر خود را در بخش نظرات با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین در رای گیری زیر نیز نظر خود را مشخص کنید.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

خب جایگزینش چیه؟

S AH

سینگال⁦:-)⁩

Milad7

پیش به سوی تل و سیگنال 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)