حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سفر به جاذبه های رازآمیز یزد

نوشته

3 سال قبل | 28 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سرزمین خشت، کویر و باشکوه ترین معماری ایران، بهترین سفر را برای شما رقم می زند. شهری که آوازه اش، میلیون ها گردشگر خارجی را به سمت این دیار راهی می کند. خیلی از مسافران، بارها به این شهر سفر کرده اند. اگر این شهر را خوب گشته اید، در مسافرت بعدی خود جاذبه های رازآمیز یزد را  هم بگردید. سفری چند منظوره از طبیعت تا تاریخ.

شهر مینیاتوری

بازدید از مجموعه مهرپادین یزد مانند سفر به داستان های قدیمی است. مهر پادین به معنی سرزمین خورشید است. شهری مینیاتوری که دورتادور آن را حصارهای بلند گرفته است. وقتی از دروازه این شهر کوچک وارد می شوید، انگار به دوران گذشته قدم می گذارید. کوچه ها و گذرهای باریک درست مثل یک هزارتو، شما را به دنیای شگفت قلعه مهر پادین، مسجد جامع، حسینیه، بازارچه و خانه های تاریخی راهنمایی می کند. در مهرپادین انبارآذوقه، قنات و چاه برای تامین زندگی ساکنان در شرایط سخت وجود داشته است. بلندترین بخش این شهر-قلعه، ارباب نشین است. مهرپادین از دوران صفوی به یادگار مانده است. در سرزمین خورشید با آرامش قدم بزنید و لذت ببرید.

قلعه مهرپادین یزد

قلعه مهرپادین یزد

آرامش کویر کاراکال

دیدن یزد بدون تجربه کویر کامل نمی شود. برای اینکه سفر خود را فراموش نشدنی کنید، به کویر کاراکال بروید. نام این کویر برگرفته از گربه سان این منطقه، یعنی کاراکال است. باید از یزد به سمت بافق بروید و اول از خانه وحشی بافقی، کاروانسرای خان، بافت تاریخی بافق و مسجد جامع دیدن کنید. بهتر است اواسط بهار به کاراکال سفر کنید تا از هوای مطبوع شب کویر و رصد ستارگان لذت ببرید. گردشگران در این محل امکان آفرود سواری، شترسواری و قدم زدن در دل شن های روان را خواهند یافت.

روستای خرانق

به سمت طبس که راهی شوید، به روستای باستانی و خیره کننده خرانق می رسید. روستایی چند هزارساله با عمارت ها و بناهایی که از دور منظره زیبایی ایجاد می کند. تا دلتان بخواهد جا برای دیدن دارید از قلعه قدیمی، منار جنبان، مسجد جامع، کاروانسرا و آب انبار. حال و هوای تاریخی روستا با دیوارهای خشت و گلی، هزاران توریست خارجی را به خرانق فرا می خواند.  اینجا نیز یک قلعه- روستای مینیاتوری است که زمانی همه ضروریات زندگی در قلعه فراهم بوده است. در روزهایی که آسمان صاف و آبی است، خرانق شما را جادوی زیبایی خود می کند.

بناهای تاریخی روستای خرانق

بناهای تاریخی روستای خرانق

پیرنارکی مقدس

یزد از دیرباز تا امروز محل زندگی زرتشتیان بوده است. در جای جای این منطقه آثار ارزشمند زرتشتی پابرجاست. یکی از این مکان های زیبا، زیارتگاه پیرنارکی است. این زیارتگاه هزارساله در حوالی مهریز قرار دارد. زرتشتیان ایران در اواسط تابستان به زیارت پیرنارکی می آیند. منظره این بنای مقدس در کنار صخره های سنگی، شما را شگفت زده می کند. در یزد می توانید از آتشکده پیرهریشت، آتشکده ورهرام یزد و زیارتگاه چک چک نیز بازدید کنید. بلیط هواپیما تهران یزد در فصل پاییز قیمت پایینتری دارد. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به یزد را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به یزد را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

استودان های ابدی

معماری یزد پر از اعجاب و جذابیت است. یکی از این پدیده ها، استودان هاست. در گذشته زرتشتیان بنا بر اصل تقدس خاک، مردگان خود را در استودان  قرار می دادند. استودان، استوانه ای بزرگ  است که سقف ندارد و روی کوهها و دور از محل زندگی ساخته می شد. در استودان به جای دفن کردن زیر خاک، مردگان را در هوای آزاد قرار می دادند تا طعمه پرندگان بشود. در آخر فقط استخوان هایی به جا می ماند. یکی از بزرگترین استودان های یزد، برج خاموشان است. شما با رفتن به این برج کهن، منظره ای کامل از شهر یزد را خواهید دید.

استودان های ابدی به جا مانده از زرتشتیان

استودان های ابدی به جا مانده از زرتشتیان

اشکفت یزدان

اگر به سمت اردکان یزد بروید، علاوه بر دیدن آثار تاریخی مانند مسجد جامع و برج ارجنان، می توانید از اشکفت یزدان بازدید کنید. بلیط یزد در تمام ایام هفته قابل خرید است. این غار باستانی، قرنها محل عبادت زرتشتیان بوده است. به گفته مردم محلی، آتش جاودانه ناهید هزاران سال در این اشکفت روشن بوده و دوران پهلوی به آتشکده ورهرام یزد منتقل شده است. یزد، شهر بادگیرهای فلات مرکزی ایران، بزرگترین مجموعه خشتی جهان،  شما را به اعماق تاریخ می‌برد. در این شهر ثبت یونسکو، می‌توانید ساعتها در بافت کهنش راه بروید و جاودانه‌های معماری ببینید و مردمانی سختکوش. از میدان امیر چخماق آغاز کنید، ترکیبی از تکیه و آب انبار و بازار. مسجد جامع شهر شما را مجذوب خود می‌کند با مناره‌های و گنبد لاجوردی وسط دریایی از خانه‌های خشتی.

 

سخن آخر

برای داشتن پرواز راحت و قیمت مناسب به سایت تریپ مراجعه کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
28 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

تو پابجی فریم ریت رو بیشترین حالت بزارم و گرافیک کمترین حالت بهتره یا گرافیک بیشتر

m.b

اگر نوبی و میخوای با لذت بمیری گرافیک…
اگر گیکی و میخوای با لذت بکشی فریم‌ریت…

m.b

آره کمر خودمم زیر این جواب شکست… 😂🤦‍♂️

ali_s

آی کمرم لامصب😂😂😂
نوب که هستم ولی میخوام نوب نباشم پس فریمو اکستریم میکنم😂

ali_s

اوف چه روون انگار بازی آروم بود وای برا من رو مخه😂
ولی برا اسنایپ عالی بود
تو مود آرنا پابجی چقد هدشات زدم😐

AŁɪ

گرافیک و ببری بالا فقط کیفیت بازی بیشتر میشه ولی فریمن کاهش پیدا می‌کنه .
ولی پایینی که فریم ریت هست رو بزار روی اکستریم تا ۶۰ فریم ثابت بازی کنی حالشو ببری گرافیک هم بزار روی اسموو ، حالشو ببر .
فریم روی بازیت تاثیر ۱۰۰ درصدی میزاره می‌دونستی ؟؟

ali_s

چه هم زمان😂
نه تا الان نمیدونستم الان رفتم برا اسنایپ عالیه

TheFreeCritic

خب اوکیه

همیشه این ترکیب رو بزار

Taha

یه سوال.
فریم ریت رو بالاتر ببریم روی مصرف شارژ تاثیر داره؟

TheFreeCritic

تا ناموس جر خوردم 😂😂😂

TheFreeCritic

هر چقدر فریم بیشتر باشه تعداد بروزرسانی صفحه بازی در هر ثانیه بیشتر میشه و صد درصد تو بازی تاثیر داره پس گرافیک رو کم کن و فریم رو بالا ببر

TheFreeCritic

حالا تعداد کامنت زیاد شد یکم اسپم بدیم خودمونو تخلیه کنیم 😐🤔

TheFreeCritic

COD لایک
بتلفیلد دیس

AŁɪ

در مجموع کالاف

TheFreeCritic

نظر منم همینه .
الان مشغول بد کمپانی ۲ هستم

منتظرم cod تخفیف بخوره تو استیم فقط

ali_s

تاحالا پی سی بازی نکردم ولی کالاف😂

AŁɪ

شوخی نکن مگه میشه ؟؟ 🙁

ali_s

خب نداشتم به مولا😐😂
فقط میرفتم خونه دوستم کالاف میزدیم با پی اس فور😐😂

AŁɪ

ببین علی تو، تو ❤️ ما جا داری فهمیدی ؟؟ (الکی)😀😂
زیاد توش جفتک نزن دچار گرفتگی عضلات تحتانی فوقانی هارت نشم 😫😅

ali_s

بالای دیپلم حرف زدی نفهمیدم😂😂ولی باش😐😂

Taha

در یک کلام منظورش این بود:
خورشید پشتش به ماس. اینو میدونستی؟

TheFreeCritic

وات ده فاک
اسم خودتو میذاری گیمر ؟؟
😐🤫😲

برو تو کوچه نبینمت اینورا بدو 😐🤫

ali_s

آخه نداشتم پی سی پولش نبوده😂
ولی گیمر موبایل که هستم😎😎

TheFreeCritic

ولی گیمر موبایل که هستم😎😎
.
.

.
.
.

🤔🤔🤔🤔

موبایل ؟؟

😐😂

ali_s

بالاخره ندارم پی سی گیمر موبایل حساب میشم😂

Taha

موبایل گیمر بودن بهتر از pc گیمر بودن است😎👌
# مقض فوغ الاده بظرگ

TheFreeCritic

دوستان برسی mi11

Mrhosethebose منتشر شد

Milad7

میدان امیر چخماق یزد هم انصافا قشنگه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات