حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به وعده اش عمل کرد، پارلر حذف شد!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

دیروز در خبرها خواندیم که توییتر رسما اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه بسته است. به دنبال این خبر بود که گوگل و اپل هم اعلام کردند که شبکه اجتماعی پارلر که پس از اتفاقات اخیر و آشوب های روزهای گذشته آمریکا محلی برای اجتماع و خبررسانی طرفداران رییس جمهور فعلی شده بود را محدود می کنند. اپل پس از اتمام فرصت 24 ساعته ای که به این شبکه اجتماعی برای اصلاح سیاست هایش داده بود، اقدام به حذف این اپلیکیشن از اپ استور کرد. جالب آن است که امروز آمازون هم به این جمع پیوسته است! با ترنجی همراه باشید.

شبکه اجتماعی پارلر :

اپلیکیشن پارلر در صفحه اپل استور و گوگل پلی، خود را یک شبکه اجتماعی بی طرف با آزادی بیان توصیف کرده که به حمایت از حقوق کاربر متمرکز است. این سرویس شبکه اجتماعی در پی اعمال محدودیت هایی توسط فیس بوک و توییتر برای مقابله با انتشار محتوای خشونت آمیز، نزد افراد افراطی محبوبیت پیدا کرده است.

طبق آمار و داده های منتشر شده، سرویس شبکه اجتماعی پارلر طی 90 روز گذشته در میان برنامه های رایگان فروشگاه اپ استور اپل در رتبه 18 قرار گرفته بود. این اقدام از سوی شرکتهای فناوری عملا دسترسی راحت پارلر به کاربران گوشی های هوشمند را پایان می دهد.

پارلر

پارلر

رد ادعای پارلر از سوی اپل :

اقدام اپل یک روز پس از مهلت 24 ساعت این شرکت به پارلر برای ارایه برنامه ای برای مدیریت و فیلتر محتوای خشن صورت گرفته بود. این شرکت در نامه ای به پارلر یادآوری کرده بود اگر می خواهد اپلیکیشنش در فروشگاه برنامه اپل بماند، باید تغییراتی در آن صورت دهد.

پارلر به اپل اعلام کرده بود که هفته هاست این محتوا را جدی گرفته و برنامه ای برای مدیریت آن پیاده خواهد کرد اما اپل این اظهارات را رد و اعلام کرد ما همچنان شاهد تهدیدهای مستقیم خشونت و درخواست ها برای اقدامات آشوب طلبانه هستیم. اقدامات پارلر برای پرداختن به موضوع انتشار محتوای خطرناک در این اپلیکیشن کافی نبوده است.

 

عدم سرویس دهی آمازون به پارلر :

سرویس وب آمازون هم روز شنبه در نامه ای به پارلر تصمیم خود برای تعلیق اکانت این شرکت را اطلاع داد. بزرگترین فراهم کننده رایانش ابری اعلام کرد از ۹۸ مورد پستهای دعوت به آشوب در هفته های اخیر مطلع بوده و برنامه های پارلر برای اداره محتوایش کافی نبوده است. در نتیجه دیگر حاضر به پشتیبانی و میزبانی این شبکه اجتماعی نخواهیم بود.

 

به نظر می رسد عظم و اراده ای فراتر از آن چه که تصورش را می کردیم برای ساکت کردن رییس جمهور فعلی آمریکا و طرفدارانش از سوی مخالفان دونالد ترامپ در جریان است. نظر شما در این زمینه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

کم کم داره حالم از اپل بهم میخوره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی