حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماموریت لوسی ناسا برای مطالعه سیارک های تروجان

در اخترشناسی تروجان یک جسم آسمانی است که مداری مشترک با یک سیاره یا یک جسم آسمانی بزرگ‌تر دارد اما با آن برخورد نمی‌کند زیرا یکی از این دو بدور مداری در نقاط لاگرانژی ثابت در حال گردش است.

نقاط لاگرانژی پنج نقطه میان دو جسم بزرگ هستند که در آن نیروی جاذبه دو جسم همدیگر را خنثی می‌کند.

ماموریت لوسی ناسا که قرار است در اکتبر 2021 به فضا پرتاب شود ، اولین مأموریت فضایی برای مطالعه سیارک های تروا و بلوک های باقی مانده از سیارات بیرونی منظومه شمسی است که به دور خورشید در نزدیکی مشتری می چرخند. این ماموریت نام خود را از جد انسان متحجر شده (که کاشفانش “لوسی” می نامند) گرفته است ، اسکلت او بینش منحصر به فردی از تکامل بشریت ارائه می داد. به همین ترتیب ، ماموریت لوسی انقلابی در دانش ما در مورد ریشه های سیاره ای و شکل گیری منظومه شمسی ایجاد خواهد کرد.

برداشت این هنرمند Jovian Trojans را نشان می دهد ، بر اساس داده های یک مطالعه 2012 توسط  تلسکوپ مادون قرمزWide -field ناسا ، یا WISE . تروجان های Jovian – سیارک هایی که در همان مدار مشتری قرار دارند و خورشید را دور می زنند و یک رنگ  یکنواخت تیره دارند و دارای سطوح مات هستند که نور خورشید را کمی منعکس می کنند.

نتایج در مفهوم این هنرمند نشان داده شده است و سیارک های تروجان در مدار با مشتری را نشان می دهد. مشاهدات WISE همچنین سوظن قبلی را در مورد وجود سیارک ها در مجموعه تروجان ها (که از دور دیده می شوند) بیش از قبل تایید کرد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

باید نانسی پلوسی را هم همراه لوسی ناسا بفرستن بره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد