حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کشف سیگنال رادیویی از پروکسیما قنطورس آیا فضایی ها در پی ارتباط با ما هستند؟👽

دانشمندان در حال مطالعه داده های جمع آوری شده توسط رادیو تلسکوپ پارکس در استرالیا یک سیگنال رادیویی پیدا کرده اند که از جهت پروکسیما قنطورس ، نزدیکترین ستاره به زمین است. پروکسیما قنطورس حداقل یک سیاره دارد که ممکن است همانطور که ما می شناسیم برای زندگی قابل زندگی است. احتمال کمی وجود دارد که سیگنال از موجودات فرازمینی آمده باشد ، هرچند احتمالات دیگری نیز وجود دارد.

ادعاهای خارق العاده به شواهد خارق العاده ای احتیاج دارند و هیچ کس از جمله منجمان در حال تجزیه و تحلیل داده ها – ادعا نمی کنند که فضایی ها را پیدا کرده اند. انتظار نمی رود که مقاله ای در مورد این یافته ها تا اوایل سال 2021 منتشر شود ، بنابراین موارد زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم.

یافتن زندگی فراتر از زمین یکی از اصلی ترین علایق انجمن سیارات است ، بنابراین ما داستان را دنبال می کنیم و این راهنما را برای کمک به شما در تفسیر اخبار ارائه داده ایم. صرف نظر از نتیجه ، یافته هایی از این دست مراحل مهم فرایند علمی هستند. ما احتیاط و بدبینی را تشویق می کنیم ، در حالی که یادآوری می کنیم طبیعی است که وقتی زندگی در جهان های دیگر را می بینید احساس هیجان کنید.

رادیو تلسکوپ پارکس
رادیو تلسکوپ پارکس بشقابی به عرض 64 متر دارد. که در حدود 380 کیلومتری غرب سیدنی استرالیا واقع شده است.

در ادامه به نکاتی اشاره میکنم که به فهم بهتر مطلب کمک میکند

این سیگنال رادیویی در مشاهدات متعدد پروکسیما قنطورس توسط پارکس در آوریل و مه سال 2020 گرفته شده است.

پروکسیما قنطورس نزدیکترین ستاره به زمین است که در فاصله 4.2 سال نوری از ما واقع شده است. و بخشی از سیستم سه ستاره آلفا قنطورس است و فقط از طریق تلسکوپ های نیمکره جنوبی از زمین قابل مشاهده است.

پروکسیما قنطورس دو سیاره فراخورشیدی شناخته شده دارد . که یکی از انها Proxima Centauri b ، کمی بزرگتر از زمین است و در منطقه قابل سکونت ستاره قرار دارد ، منطقه ای که خیلی گرم و خیلی سرد نیست ، جایی که آب مایع می تواند در سطح یک سیاره وجود داشته باشد.

Proxima Centauri b در قفل مداری باستاره خود است ،  که یک طرف آن همیشه رو به ستاره اش است و طرف دیگر پشت به ستاره است. و هر ۸۳ روز به دور ستاره میچرخد. که در طی ان تابش پروکسیما قنطورس می تواند سطح را بمباران کرده و جو سیاره را از بین ببرد. این امر باعث می شود که زندگی در آنجا بعید به نظر برسد که تکامل یابد.

چرا سیگنال می تواند از سوی بیگانگان باشد؟

فرکانس سیگنال ، 982 مگا هرتز است که معمولاً توسط فضاپیماها استفاده نمی شود. همچنین هیچ پدیده نجومی طبیعی شناخته شده ای وجود ندارد که بتواند چنین سیگنال رادیویی را با فرکانس982 مگاهرتز تولید کند.

به نظر شما حیات فرازمینی در Proxima Centauri b وجود دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

آره آره شک نکن دارن بهمون سیگنال میدن خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد