حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماموریت های فضایی که در سال ۲۰۲۱ در پیش داریم

در حالی که سال 2020 ، به طور کلی ، یک سال پر چالش بود ، اما یک سال نسبتاً پیروزمندانه برای صنعت فضای بین المللی بود.  سه مأموریت در مریخ (برای ایالات متحده ، چین و امارات متحده عربی) و بازیابی موفقیت آمیز نمونه ها از ماه و سیارک ریوگو (توسط به ترتیب چین و ژاپن) ، مطمئناً 12 ماه چشمگیر بود. خوشبختانه برای ما ، امسال نیز به همان اندازه خاطره انگیز است. در اینجا شش ماموریت وجود دارد که باید منتظر آنها در سال 2021 باشید.

مریخ‌نورد پشتکار

در تاریخ 21 فوریه سال 2021 ، مأموریت ناسا در مریخ در 2020 سرانجام به مقصد خواهد رسید و مریخ نورد Perseverance را  به محل فرود خود در دهانه Jezero در سیاره سرخ می رساند. این مأموریت دو هدف اصلی دارد: جستجوی شواهدی از زندگی میکروبی گذشته در مریخ و آزمایش فناوری جدیدی که زمینه سفر انسان به این سیاره را فراهم می کند. به عنوان مثال ، در مریخ نورد Perseverance هلی کوپتر رباتیک مینیاتوری به نام Ingenuity – اولین وسیله نقلیه ای است که در مریخ پرواز میکند.

پروازهای آزمایشی بوئینگ استارلاینر

در سال 2020 ، فضاپیمای Crew Dragon اسپیس ایکس اولین فضاپیمای ساخته شده توسط شرکت خصوصی بود که توسط ناسا مجوز ورود فضانوردان به فضا را دریافت کرد و شش فضانورد را در یک پرواز آزمایشی و یک مأموریت عملیاتی به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد. اما در سال 2021 ، اسپیس ایکس با بوئینگ رقابت خواهد کرد. بوئینگ قصد دارد در سال 2021 دوبار فضاپیمای Starliner خود را آزمایش کند. اولین آزمایش ، که در حال حاضر برای 29 مارس 2021 برنامه ریزی شده است ، یک پرواز مداری بدون سرنشین خواهد بود ، در حالی که آزمایش دوم ، که ممکن است در اوایل ماه ژوئن اتفاق بیفتد ، با حضور فضانوردان همراه خواهد بود.

آزمایش تغییر مسیر دو سیارک ناسا (DART)

در حالی که محافظت از زمین در برابر برخورد فاجعه بار با سیارک برای دهه ها یکی از موضوع های پر طرفدار فیلم علمی تخیلی بوده است ، در حقیقت دانشمندان سخت تلاش می کنند تا تعیین کنند که وقتی چنین تهدیدی در افق ظاهر می شود ، بهترین برنامه عملیاتی چیست. ماموریت آزمایش تغییر مسیر دو سیارک (DART) ناسا در واقع یک روش حفاظت از سیاره زمین را آزمایش می کند. این ماموریت می بیند که یک فضاپیما در تلاش برای تغییر مدار خود به عمد به یک سیارک برخورد میکند. شروع پرتاب در 22 ژوئیه 2021 انجام می شود و نتایجه آن در پاییز 2022 رخ می دهد.

تلسکوپ جیمز وب ناسا

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا که به عنوان جانشین تلسکوپ فضایی هابل طراحی شده است ، در حال حاضر قرار است در تاریخ 31 اکتبر 2021 پرتاب شود. این تلسکوپ نزدیک به 9 میلیارد دلار هزینه داشته و مانند هابل به دور سیاره ما نخواهد چرخید و در واقع به دور خورشید خواهد چرخید. در نقطه ای به نام نقطه لاگرانژ دوم یا L2 که تقریباً یک میلیون مایل با زمین فاصله دارد.(یعنی حدود  چهار برابر فاصله ماه از زمین)

Artemis 1 ناسا

ناسا قصد دارد فضانوردانی ، از جمله اولین زن را در سال 2024 به ماه بفرستد ، اما اولین جهش عظیم در این روند قرار است در نوامبر 2021 انجام شود. مأموریت آرتمیس I اولین مأموریتی است که فضاپیمای Orion را آزمایش می کند.  در صورت موفقیت آرتمیس1  Orion و SLS را برای مأموریت خدمه Artemis I ، که انتظار می رود در سال 2023 انجام شود ، تأیید میشوند.

ماموریت استارشیپ اسپیس ایکس

موشک Falcon 9 اسپیس ایکس که جزء اصلی  ناوگان فعلی آن می باشد. اما آزمایش برای فضاپیما و موشک نسل بعدی این شرکت در حال انجام است: استارشیپ . این سیستم عظیم برای اکتشافات عمیق فضا طراحی شده است و در آینده نزدیک فضانوردان را به ماه و مریخ می برد. در ماه دسامبر ، پرواز آزمایشی نمونه اولیه Starship ، SN8 ، یکی از جالب ترین پرتاب های سال بود. در حالی که SpaceX جدول زمانی برای آزمایش های آینده را منتشر نکرده است ، اما تقریباً در طول سال 2021 شاهد اقدامات اساسی خواهیم بود.

نظر شما درباره این ماموریت های فضایی چیست؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

امشب برای ترامپ خیلی مهمه! به امید پیروی ترامپ و فرستاده شدن بایدن به زباله دان تاریخ!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد