حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال فیلترینگ لایو اینستاگرام 🚫 وجود دارد، احساس خطر صدا و سیما؟

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار داخلی، شبکه‌های اجتماعی

احتمالا واقف هستید که ما شبکه تلویزیونی خصوصی نداریم. همچنین تلاش های زیادی برای گسترش قلمرو صداوسیما به هر محتوای ویدیویی تولیدشده حتی در شبکه های تلویزیونی اینترنتی یا برنامه های اختصاصی پلتفرم های پخش ویدیو اینترنتی وجود دارد. به صورت خلاصه یعنی تریبون تصویری گسترده باید حتما زیر نظارت صدا و سیما باشد. لایو اینستاگرام کاملا برخلاف این تصور عمل می کند. با توجه به نزدیک شدن انتخابات ۱۴۰۰ و البته اتفاقات اخیر مانند گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور در صفحه اینستاگرام AFC فارسی می توان متصور شود که احتمال فیلترینگ لایو اینستاگرام وجود دارد.

فیلترینگ لایو اینستاگرام

چند ماه بعد از تشکیل مجلس جوانان انقلابی اکنون محافل اصولگرا درسطح گسترده بحث فیلترینگ اینستاگرام یا حداقل فیلترینگ لایو اینستاگرام را به جریان ‌ انداخته اند. این محافل حتی بعد از همراهی نکردن دولت مدعی هستند که وزارت ارتباطات به دلیل تاثیرات اقتصادی با این موضوع مخالفت می کند

اما آنها به طور خاص بعد از انتشار آمار مربوط به پیشی گرفتن اینستاگرام از تلگرام و حضور ۴۷ میلیون ایرانی در این شبکه به صرافت افتادند تا همان الگوی فیلترینگ تلگرام را اینجا پیاده کنند، الگویی که حتی روزنامه نگاران اصولگرا به شکست آن اعتراف کرده اند.

همچنین بخوانید: چگونه 9 پست برتر اینستاگرام ۲۰۲۰ یا Top 9 2020 خود را ببینیم و به اشتراک بگذاریم؟

طبق گفته برخی صاحب نظران، عقبه تشکیلاتی اصولگرایان بیش از هر چیز از رونق گفتن بخش گفت ‌گوهای زنده یا لایو اینستاگرام نگران هستند، زیرا این بخش عملا بازار صداوسیما را کساد کرده است.

رقابت اینستاگرام با صداوسیما در جریان گزارش عادل فردوسی‌پور از فینال جام باشگاههای آسیا از طریق لایو اینستاگرام، بیشتر نمایان شد به همین دلیل قابلیت لایو اینستاگرام مختل شد. اختلال در اینستاگرام یا شاید حتی ترافیک خارجی در جریان آن مسابقه فوتبال کاملا قابل لمس بود، چرا که تلویزیون های اینترنتی داخلی با کیفیت خیلی خوبی مسابقه را پخش می کردند اما نه تنها لایو اینستاگرام، بلکه فید آن هم با اختلال روبه‌رو بود.

همچنین بخوانید: تفاوت اینستاگرام لایت با اینستاگرام

حال زمینه سازی تبلیغی و جنگ روانی آنها علیه اینستاگرام شروع شده تا حدی که شبی نیست که از زبان پلیس و مراکز قضایی گزارشی با عنوان فساد، کلاهبرداری یا جنایت در اینستاگرام منتشر نشود.

شماری از نمایندگان طرح مسدود کردن شبکه های اجتماعی را مطرح کرده اند.

برای مثال رضاخواه نماینده مجلس اخیرا گفت:

باید پهنای باند را برای شبکه های اجتماعی خارجی [مثل اینستاگرام] را محدود کنیم.

نماینده یزد هم گفت:

اینکه تلگرام فیلتر می‌شود و اینستاگرام باز می‌ماند کاملا اشتباه است. این چه نوع فیلتری است که یکی باز و دیگری بسته باشد.

مصرف اینترنت تماشای لایو اینستاگرام 

لایو اینستاگرام

همه شواهد و قراین حاکی است که در مسیر انتخابات ۱۴۰۰ فشارها برای فیلترینگ اینستاگرام تشدید شده است. یک کانال تلگرامی نزدیک به محافل امنیتی، با انتشار خبری مدعی شده است که به بهانه انتشار لایو نوجوان ۱۴ساله، بزودی لایو اینستاگرام مسدود خواهد شد.

برخورد شدید و محدودیت راه حل است؟ 🚫

نظر شما چیست؟ فکر می کنید حذف و محدودیت شدید راه حل است؟ با فیتلرینگ تلگرام، اینستاگرام که تا ۲ سال پیش نفوذ بسیار کمتری در بین کاربران ایرانی داشت، حالا تبدیل به تنها شبکه اجتماعی جهانی فیلترنشده در ایران شده است. این پلتفرم با ویژگی های جدید از جمله لایو و IGTV توجه خیلی از تولیدکنندگان محتوا، برندها، استعدادهای جوان و کسب‌وکارهای خرد را به خود جلب کرده است.

با پا گرفتن اینستاگرام و آمار غیررسمی ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی متعلق به فیس یوک (همانند واتس اپ) حالا دوباره راه حل حذف فیزیکی مورد بررسی است. ما به خوبی واقف هستیم که سرویس های خارجی داده های کاربران را جمع آوری می کنند و در مقاصد مختلف استفاده می کنند که تمیزترین آن، استفاده در جهت تبلیغات و با منافع مالی است. به همین دلیل است که قدرت های بزرگ مثل اتحادیه اروپا در حال کوتاه کردن دست قدرت های بزرگ فناوری اما به صورت اصولی هستند. همینطور امریکایی ها دست چینی ها را کوتاه می کند و چینی ها دست امریکایی ها را مدت هاست قطع کرده اند!

بله، ما می توانیم نگران امنیت کاربران و در نگاه کلی نگران امنیت ملی باشیم اما حداقل باید توانایی عرضه یک نمونه جهانی مانند imo هندی داشته باشیم یا نه؟ آیا باید بتوانیم یک نمونه موفق جهانی مانند تلگرام تقریبا روسی داشته باشیم یا نه؟ محدودیت بدون جایگزین مناسب فقط سبب سبز شدن یک پلتفرم دیگر می شود.

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mqg

ببخشید
با پا گرفتن اینستاگرام و آمار غیررسمی ۴۷ میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی متعلق به فیس یوک (همانند واتس اپ) حالا دوباره راه حل حذف فیزیکی مورد بررسی است.
فیس بوک نوشتید فیس بوک
😘😘

pooria

دوستان مثل اینکه انر از ایران به صورت رسمی خارج شده

pooria

فیلت ر کنید من که منبع فندوق شکنم 😂 برام مهم نیست الان تا گوشی رو روشن کنی باید فندوق شکنت روشن باشه پا عملا تفاوتی نداره یا تح ریمیم یا فی لتر 😐

ali_s

آره تا دلت بخواد قند شکن ریخته
خودم یکی پیدا کردم سرور فرانسش عالیه سرعت اتصالش

pooria

فرانسه همیشه بهترین پینگ و سرعت رو ارائه میده بعد از اون المان و هلند و…

ali_s

جدا از پینگو سرعت تقریبا هیچی فیلتر نیس😂😂😂

Taha

من انگلیس می‌زارم خیلی خوب میشه ولی فرانسه نه زیاد.

The MTest MT

ارگو وی پی ان دارم عالیه منتها سرورشو خودت انتخاب نمیکنی
شما چی دارید

Mahdi

به صدا و سیما سلام کنید

The MTest MT

***دوستان این یک اسپمه پس اگر نمیخواید نخونیدش***
**باز هم شرمنده بابت اسپم**
*اینو چند جا دیگم میزارم ممنون از درک بالای شما*
دوستان دوتا سوال دارم اول اینکه عایا ممکنه لانچر گوشی رو خراب کنه؟
دومن چجوری گوشی زد 5 رو رابط کاربریش شبیه اکسیژن او اس کنیم
ممنون دوستان خوبم

Milad7

وقتی ظرفیت استفاده از تکنولوژی را ندارن چاره ای نمیمونه مثل لایو مینا نامدار با اون بچه 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)