حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین پرتاب موشک حامل محموله تجاری Ceres-1 به مدار کاملاً موفقیت آمیز بود

در ساعت 15:32 (به وقت پکن) در 7 نوامبر سال 2020 یک موشک حامل محموله تجاریCeres – 1  که توسط شرکتGalactic Energy ساخته شده است. با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan راه اندازی شد. در این پرتاب ماهواره را به آرامی به مدار از پیش تعیین شده ارسال کرد. این اولین مأموریت پرتاب است که توسط Galactic Energy انجام شده است. همچنین برای اولین بار است که موشک تجاری ساخته شده توسط شرکت خصوصی چین وارد مدار همزمان 500 کیلومتری خورشیدی می شود که این یک موفقیت بزرگ دیگر در برنامه فضای تجاری چین است.

“ورود به مدار یک آستانه اساسی برای یک شرکت موشکی است. شما باید از این آستانه عبور کنید تا در مورد تجارت صحبت کنید ،  اگرچه موشک تجاری  شرکت خصوصی چین 30 سال دیرتر از ایالات متحده با تشویق ملی حمایت از سیاست ، افزایش شدید بازار سرمایه و تلاشهای بی وقفه کارآفرینان ، راه اندازی ان فقط در مدت 5 سال محقق شد ، که یک موفقیت بزرگ است. این نشانگر ورود واقعی دوران پروازهای فضایی تجاری چین است. به عنوان اولین شرکت در چین برای ورود به مدار 500 کیلومتری مدار همزمان خورشید نمادی از توانایی ما برای شرکت در دوره های پرتاب تجاری است ، اما این فقط آغاز است ، هدف ما این است که موشک های تجاری را با اطمینان تر ، اقتصادی تر  برای تکمیل برنامه هوافضاچین ، و برای حمایت از توسعه سریع صنعت فضای تجاری تجاری چین توسعه دهیم

Dr. Liu Baiqi مدیرعامل شرکت گفت:موشکCeres – 1  یک موشک چهار مرحله ای است که به طور مستقل توسط Galactic Energy طراحی شده است. سه مرحله اول توسط موتورهای جامد تامین می شوند و مرحله چهارم یک مرحله فوقانی  سوخت مایع پیشرفته است. قطر این موشک 1.4 متر و طول ان  19 متر ، جرم آن موقع پرتاب 31 تن و ظرفیت حمل آن 300 کیلوگرم است.

راه اندازی موفقیت آمیز Ceres – 1 یکی دیگر از نقاط عطف توسعه صنعت  پرتاب تجاری خصوصی چین است . بر خلاف سیستم دولتی دارای فضای تجاری بازار محور است و بر حلقه بسته اقتصادی تأکید دارد. با فرض قابلیت اطمینان و اقتصاد شرکت باید از توانایی بسیار عالی در نوآوری ، تکرار سریع و جهش فناوری فضای تجاری برخوردار باشد.

Galactic Energy نوآوری های زیادی در مورد موشک حامل Ceres – 1 انجام داده است:

سیستم کنترل مدار با فشار کم محفظه  و نسبت بارگذاری بالا  به طور مستقل برای کاهش وزن و افزایش کارایی ایجاد شده است.

این فناوری نوین است و از فناوری کنترل ساده مسیر موشک برای مصرف سوخت بهینه استفاده می کند ، که بازده کار را بسیار بهبود می بخشد.

علاوه بر تکمیل پیشرفت نوآورانه در فناوری فضایی شرکت همچنین با هدف انتقال روح اکتشافات فضایی به جوانان و  به طور فعال فناوری علوم فضایی و زندگی فرهنگی اجتماعی را درکنار هم  ارتقا می بخشد.

در دورانی که چین به شدت در حال ساخت یک قدرت فضایی و “زیرساخت های جدید” اینترنت فضایی است ، شرکت  Galactic Energy این افتخار را دارد که به یک شرکت کننده مهم در دوره جدید تحول فضایی تبدیل  شود ، و ما به آن بسیار  افتخار می کنیم.

با تشکر از دولت امور علمی ، فناوری و صنایع دفاع ملی ، دولت شهرداری پکن و سایر آژانس ها و ادارات برای راهنمایی و کمک به ما

ما می خواهیم از مرکز راه اندازی ماهواره China Jiuquan ، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین ، شرکت علوم و صنایع چین ، شرکت علوم و فناوری الکترونیک چین و سایر شرکت ها برای کمک و پشتیبانی از ما تشکر کنیم.

ما می خواهیم از همه کارکنان Galactic Energy به خاطر تلاش ها و زحماتشان تشکر کنیم.

وارد شدن به مدار فقط آغاز کار است.

در آینده ،Galactic Energy با درایت و اشتیاق خلاقانه راه حل های خدمات پرتاب فضاپیماهای تجاری انعطاف پذیر ، سریع و اقتصادی بیشتری را برای صنعت فضایی جهانی ارائه می دهد و ورود جهان را به مرحله جدید پرتاب تجاری در مقیاس بزرگ تسریع می کند.

اگرچه ابرها زیاد است ، باد می تواند آنها را کنترل کند. اگرچه رودخانه گسترده است ، اما یک پل می تواند دو طرف آن را به هم وصل کند و مسیری طولانی است و باید طی شود.

نظر شما درباره این پرتاب موفقیت آمیز شرکت Galactic Energy چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

الان دیگه جنگ ، جنگ موشک ها هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد