حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا بیش از نیم میلیون خودرو در سال 2020 تولید کرد

سال 2020 برای تسلا سال پر حادثه ای بود. در این سال با پیشی گرفتن ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا از تویوتا به ارزشمندترین خودروساز جهان تبدیل شد. تسلا امروز در گزارشی اعلام کرد که در سال گذشته میلادی، تعداد 509،737 خودرو تولید کرده است و به هدف خود برای تولید نیم میلیون خودرو در سال 2020 دست پیدا کرده است. به نظر می رسد رویای ایلان ماسک بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.

شرکت خودرو سازی تسلا :

تسلا موتورز شرکت خودرو سازی آمریکایی و تولیدکننده خودرو های برقی و قطعات مورد نیاز ترن ‌های برقی است. شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد و به دلیل ادای احترام به مخترع و مهندس برق نیکولا تسلا است. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

خودروسازی تسلا

خودروسازی تسلا

 

هدف و محصولات تسلا :

هدف اصلی تسلا تجاری‌ سازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشین‌ هایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.

نخستین تولید تسلا، خودروی تمام ‌برقی تسلا رودستر است. این خودرو نخستین خودرویی است که از باتری یون لیتیمی در بازه بیشتر از ۳۲۰ کیلومتر برای هر شارژ استفاده می‌ نماید.

تسلا موتور

تسلا موتور

نوع اسپرت تسلا این مدل، شتاب صفر تا صدی معادل ۳٫۷ ثانیه را دارا است. در فاصله سال ‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ این شرکت تعداد ۲٫۲۵۰ دستگاه رودستر تسلا را در ۳۱ کشور به فروش رساند.

در سال ۲۰۱۶ تسلا بیش از ۷۶ هزار خودرو تولید کرد.

تسلا در سه‌ ماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۲۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی عرضه کرده ‌است.

 

پیشرفت و ارزشمندی خودروسازی تسلا :

در آوریل سال ۲۰۱۷ گروه خودرو سازی تسلا با پیشی گرفتن از شرکت جنرال موتورز ارزشمندترین شرکت خودرو سازی در بازار بورس سهام در آمریکا (نزدک) شد. به طوریکه ارزش کل سهام تسلا به رکورد ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رسید و از ارزش سهام ۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری جنرال موتورز بالاتر رفت. علت این رشد سهام، افزایش محبوبیت خودرو های الکتریکی، بهبود عمر باتری ‌های آنها و افزایش تقاضا برای خرید این نوع خودرو ها بوده‌است.

در سال ۲۰۱۵، تنها ارزش سهام دو شرکت گروه فولکس‌ واگن آلمان و تویوتا ژاپن بالاتر از شرکت تسلا قرار داشته است.

تسلا

تسلا

مدل های تولید و فروخته شده توسط تسلا در سال 2020 :

تسلا مدل S و X :

54 هزار دستگاه

تسلا مدل Y و 3 :

455 هزار دستگاه

 

کارخانه تسلا در شانگهای تولید خودروهای مدل Y را افزایش داده و انتظار می رود تولید این مدل با سرعت بیشتری انجام شود.

 

آمار فروش تسلا

آمار فروش تسلا

تسلا در سال 2020 به تولید یک میلیون خودرو در کل تاریخ حیاتش دست یافت و با وجود مشکلات مربوط به کرونا و تعطیلی چند هفته ای کارخانه هایش به نظر می رسد تولید خودرو های برقی این شرکت با شتاب و سرعت بیشتری در حال انجام است.

 

شما آینده خودروهای برقی را چطور می بینید؟ به نظرتون چه زمانی شاهد حضور خودرو های برقی در کشورمان خواهیم بود؟؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

فقط بهترین خودروساز دنیا ایران خودرو!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی