حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی بهترین و بدترین آثار کریستوفر نولان بر اساس Metaciritic

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سرگرمی، سینما، فیلم

کریستوفر نولان پشت بزرگترین موفقیت های هالیوود و حتی عجیب ترین اشتباهات در تاریخ فیلم مدرن بوده است. در این مطلب می خواهیم به معرفی بهترین و بدترین آثار کریستوفر نولان بر اساس Metaciritic بپردازیم.

کریستوفر نولان صاحب برخی از بهترین فیلم های منتشر شده در هالیوود بوده است. از طرف، مواردی نیز وجود داشته که مورد توجه منتقدان یا طرفداران قرار نگرفته است. به نقل از Metacritic ، مروری داریم بر بهترین و بدترین فیلم های این کارگردان تاکنون.

بهترین ها فیلم های کریستوفر نولان

10-The Dark Knight Rises:شوالیه تاریکی برمی خیزد

این فیلم آخرین قسمت از مجموعه سه قسمتی بتمن است که در سال 2012 ساخته شد.بتمن(کریستین بیل)مجبور است با سارق گربه ای(ان هتوی)کنار بیاید. کسی نمی دانست که پنج بازیگر دیگر از جمله ناتالی پورتمن(برنده اسکار)و بلیک لایولی در نظر گرفته شده است.

تقریبا سارق گربه ای رقیب شخصیت اصلی فیلم نیست،این فرد کسی نیست جز تام هاردی در نقش بین.نولان هنگام صحبت با مجله ی سرگرمیVarietyگفت که تصور می کند این فیلم حماسه ای تاریخی باشد.

(Metascore 78)

9-Insomnia:بی خوابی

در سال 2002 نولان تصمیم به ساخت فیلم بی خوابی گرفت و آل پاچینو را در نقش یک کارآگاه پلیس در تلاش است قرار داد که معمای به قتل رسیدن یک دختر نوجوان را حل میکند. نقش مظنون اصلی را رابین ویلیامز ایفا می کند.وقتی نولان برای  این فیلم با آل پاچینو ملاقات کرد به همه گفت که ایده دیدار با این بازیگر پیشکسوت ترسناک بود. با این وجود ، نولان به بی بی سی گفت:«او بلافاصله به راحتی به شما جواب میدهد» در همین حال ، ویلیامز بعد از امضای قرارداد با آل پاچینو انتخاب شد. در ابتدا ، نولان فکر می کرد که مردم با انتخاب بازیگر کمدین برای بازی در نقش یک قاتل مخالفت می کنند.با کمال تعجب هیچکس اینکار را نکرد.

(Metascore 78)

8-memento:یادگاری

این فیلم هیجان انگیز ساخته شده در سال 2000 داستان مردی را روایت میکنند که از دست دادن حافظه رنج میبرند و تلاش میکند معمای قتل همسرش را حل کند. شاید یکی از واقعیت های پشت صحنه که هیچ کس در مورد فیلم نداند این است که همه چیز فقط در مدت 25 روز فیلمبرداری شده است و در کل زمان بازیگران مجاز به بیرون رفتن از صحنه نبودند.

نولان در حالی که با Indie Wire مصاحبه می کرد توضیح داد:«قطعاً انرژی ای وجود دارد که خود را بر روی صحنه القاء میکند»

(Metascore 80)

7- The Dark Knight:شوالیه تاریکی

برخی ممکن است بگویند شوالیه تاریکی یکی از دنباله هایی است که از فیلم اول بهتر است.در قسمت دوم از مجموعه سه قسمتی بتمن نولان،بتمن و متحدانش در مواجهه با یک جایتکار جوان و تحدید آمیز به نام جوکر(هیت لجر)خود را تسلیم میبینند.

در طول تولید ، نولان مصمم بود تا اطمینان حاصل کند که فیلم امتیاز PG-13 را به دست می آورد. او در مصاحبه با سایت LiveAbout گفت:«ما سعی کردیم آن را فیلمبرداری کنیم و آن را به روشی کاملاً مسئولانه بسازیم تا شدت هیجان فیلم بیشتر از عملکرد و ایده اتفاقات رخ دهد …»

(Metascore 84)

6- Dunkirk:دانکرک

نولان هرگز وارد فیلم های جنگی نشده بود تا زمانی که تصمیم به ساختن دانکرک گرفت . امروزه این فیلم یکی از بهترین  فیلم های جنگی قرن 21 محسوب می شود . این فیلم در سال 1940 میگذرد و رأس داستان مأموریت نجات است که پس از به دام افتادن چند نیروی متفق در یک شهر فرانسه هنگام پیشروی آلمانی ها ، اتفاق می افتد.

برای این فیلم نولان حرکت جسورانه ای را برای انتخاب نسبتاً ناشناخته ها انجام داد به خصوص هری استایلز و هاردی برای موسیقی. نولان همچنین مطمئن شد که بازیگران در سن مناسبی بازی می کند.

(Metascore 94)

بدترین فیلم های کریستوفر نولان

5- Following:دنبال کردن

این فیلم در سال 1998 ساخته شد و اولین تجربه ی کارگردانی نولان بود.نولان خودش این فیلم را نوشت و متمرکز بر نوشته هایی است که زندگی مردم را دنبال می کند.برخلاف فیلم های معروف نولان این فیلم به صورت تمام وقت نبود و در قسمت هایی ضبط شد.زیرا اوهنوز یک فیلمساز حرفه ای نبود و همکارانی نداشت که به صورت تمام وقت کار کنند.بنابراین نولان مجبور بود برای فیلم برداری برنامه ریزی کند.

نولان در مصاحبه با DGA Quarterly گفت:«ما آخر هفته ها برای مدت یک سال دور هم جمع می شویم و هر شنبه حدود 15 دقیقه تمرین می کنیم،یک یا دو مورد از همه چیز …»

(Metascore 60)

4- Man Of Steel:مرد فولادی

در زمان تولید این فیلم،نولان در دنیای DC گاتهام کاملاً تبحر داشت. بنابراین منطقی بود که او در فیلم Man of Steel درگیر شود،هرچند که او سکان دار فیلم 2013 نبود.

در عوض،نولان به عنوان تهیه کننده وارد قرارداد شد و زک اسنایدر کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت. به گفته نویسنده فیلم دیوید گویر،نولان با پایان یافتن فیلم با کشتن زود هنگام سوپرمن،مخالفت کرده بود. گویر به امپایر گفت:«کشتن زود،یک چیز بزرگ بود و نولان گفت راهی برای این کار وجود ندارد.»

(Metascore 55)

3- Justice League : لیگ عدالت

برای اولین بار در DCEU سوپرمن،بتمن،زن شگفت انگیز،فلش،سایبورگ و آکوامن در لیگ عدالت دور هم جمع شدن. در این فیلم ، نولان به عنوان یکی از تهیه کنندگان اجرایی در کنار بن افلک ، که بتمن را در DCEU به تصویر می کشید،خدمت می کرد.

زک اسنایدر ابتدا فیلم را کارگردانی کرد ، اما پس از یک مشکل خانوادگی مجبور شد پروژه را ترک کند و جاس ودون جایگزین او شد.متأسفانه،این فیلم در نهایت به یک فروش فریبنده نسبی در گیشه تبدیل شد. لیگ عدالت با تخمین 657.9 میلیون فروش داشت در صورتیکه هزینه ی 300 میلیون دلاری داشت.خیلی بد نبود ولی آن چیزی که انتظار داشتند نشد.

(Metascore 45)

2- Batman V Superman: Dawn Of Justice : طلوع عدالت

طلوع دومین فیلمی بود که توسط DCEU منتشر شد این بار نولان به عنوان تهیه کننده اجرایی وارد صحنه شد. برای این فیلم ، اسنایدر و نولان بحث های گسترده ای در مورد پایان فیلم داشتند که شامل مرگ سوپرمن است.

اسنایدر به Collider گفت:«من و نولان در مورد آن مکالمه طولانی داشتیم ، یک نوع گفتگوی فلسفی واقعاً عالی»«او واقعاً خونسرد بود زیرا او در نقش یک مدافع شگفت انگیز شیطان بازی می کرد …» اسنایدر همچنین گفت که مرگ سوپرمن یک موضوع مهم بود زیرا او می خواست بتمن “سامورایی” باشد که همه را در لیگ عدالت جمع می کند.

(Metascore 44)

1- Transcendence : تعالی

درست مثل فیلم های DCEU ، نولان برای این فیلم که در سال 2014 ساخته شد و مورگان فریمن ، ربکا هال و جانی دپ در آن نقش آفرینی میکنند، روی صندلی کارگردان ننشست. رأس فیلم حول شخصیت دانشمندی متخصص در زمینه هوش مصنوعی است.

در عوض نولان به عنوان یکی از تهیه کنندگان اجرایی خدمت کرد.کارگردان فیلم والی پفیستر گفت تأثیر نولان در فیلم غیر قابل انکار است. پفیستر همچنین گفت:«نولان در اوایل کار به من کمک کرد تا فیلم را توسعه دهم اما پس از آن واقعاً به خودم بستگی داشت»

(Metascore 42)

 

نظر شما راجب آثار این کارگردان چیست؟ آیا با این بدترین و بهترین عنواین موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جای خالی Inception و Interstellar حس میشه
در کل عالی بود👌👌

hossein6599

سلام و تشکر بابت پست مربوط به فیلم مخصوصا کارگردان فوق العاده ای مثل نولان
فقط ای کاش نویسنده عزیز امتیازات رو بروز بررسی میکردن
امتیارات بسیار متفاوته
The Dark Knight : 9
The Dark Knight Rises : 8.4
Dunkirk : 7.9
Memento : 8.4
Following : 7.5
Transcendence : 6.3

hossein6599

بله حق با شماست، متاسفانه بنده اشتباه متوجه شدم
بازم تشکر

ramin123

🤦‍♂️🤦‍♂️

TheFreeCritic

دوست عزیز این ها نمرات وبسایت IMDb هستن این ها بر اساس نمرات متاکریتیک هست

Mohammadr

واقعا شوالیه تاریکی حقشه بهترین فیلم دنیا بشه…
یادمه اون موقع ها، طرفدارای فیلم شوالیه قرار گذاشته بودن که همه بهش نمره کامل بدن (و واقعا حقشه) تا بیاد صدر imdb… بعد از اون طرف، طرفدارای پدرخوانده گفتن نه ما نمیزاریم…
طرفدارای شوالیه به فیلم خودشون نمره کامل دادن و به پدرخوانده نمره پایین، و برعکس این کارو طرفدارای پدرخوانده کردن…
تهش چیشد؟
زندان شاوشنگ که سوم بود اومد صدر😐فیلم خیلی خوبیه ها، اما بهتر از اونم ساخته شده و با دعوای دو تا فیلم دیگه رسید به صدر!
.
نتیجه اینکه خیلییییی هم به نمرات imdb دل خوش نکنین… خودم ی عالمه فیلم با نمره بالای 7 و 8 دیدم ک مفتشون گرون بوده…

Milad7

من عاشق فیلم شوالیه تاریکی اش هستم بی نظیره این فیلم!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی