حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل چروک شدن لباس ها در لباسشویی ویرپول چیست؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در صورتی که پس از اتمام روند شست و شو در ماشین لباسشویی ویرپول، لباس های شما به شدت یا بیش از حد معمول چروک شده اند، قطعا مشکلی وجود دارد که باید هرچه سریع تر آن را پیدا کرده و رفع کنید.

امروز در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره مهمترین دلایل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی ویرپول توضیح دهیم تا اطلاعاتتان افزایش یابد و کمتر با این مسئله رو به رو شوید. پس تا اتنها همراه ما باشید و از مطالب بهره ببرید. در صورتی که با رعایت کردن این موارد باز هم مشکلی داشتید با تعمیرگاه مرکزی لباسشویی ویرپول تماس بکیرید تا تعمیرکاری حرفه ای را برای تعمیر لباسشویی ویرپول شما بفرستیم.

1- جدا کردن لباس ها

یکی از مهم ترین مواردی که باید آن را رعایت کنید جداسازی لباس ها است یعنی برای جلوگیری از چروک شدن، لباس ها را طبق رنگ و جنسشان تفکیک کنید. مثلا سنگین ها و ضخیم ها را با هم و سبک و ظریف ها را نیز با هم به داخل ماشین بیندازید. با انجام این کار کمتر شاهد چروکی لباس ها خواهید بود. فراموش نکنید که برنامه ی شست و شو را مناسب با لباس ها تنظیم کرده باشید چون دور چرخش و دمای آب برای هر جنسی متفاوت می باشد.

2- اتصالات شلنگ ورودی ماشین لباسشویی

متصل بودن شلنگ آب سرد و گرم به شیر ورودی در پشت ماشین لباس شوییتان را بررسی کنید چون معکوس بودن آنها باعث دچار اختلال در دمای شست و شو می شود و در نهایت شما شاهد چین و چروک بیش از حد بر روی لباس ها خواهید بود.

3- مقدار پر کردن ماشین لباس شویی

پر بودن بیش از حد دیگ دستگاه و حجم بالای لباس ها باعث چروکی بیش از اندازه ی آنها می شود. سه چهارم مخزن بهترین میزان برای پر کردن می باشد. پس به همین دلیل از پر کردن ماشین لباس شویی خودداری کنید.

4- ماندن لباس ها در دستگاه

پس از تمام شدن کار ماشین لباس شویی باید بلافاصله  لباس ها را از آن خارج کرده و آنها را پهن کنید تا خشک شوند. یکی از دلایل چروک شدن لباس ها ماندن بیش از حدشان در مخزن ماشین لباس شویی است.

5- مواد شوینده

به دو نکته برای به کار بردن مواد شوینده در دستگاه باید توجه کنید. استفاده از نرم کننده ی لباس ها برای شست و شوی آنها باعث می شود که کمتر شاهد چین و چروک باشید. دقت کنید که از میزان زیاد نرم کننده یا مواد شوینده استفاده نکنید، این گونه تمام آنها شسته می شوند و وزنشان در لباس ها باقی نمی ماند.

6- دمای آب دستگاه

هنگام شست و شوی لباس ها در دستگاه ابتدا به برچسب جنسشان دقت کرده و براساس آن دمای مناسب را انتخاب کنید. در کل استفاده از آب گرم (60 درجه ی فارنهایت به بالا) برای کمتر کردن چروک ها پر کاربرد تر است و برعکس آب سرد میزان چین و چروک های لباس ها و پارچه ها را را افزایش می دهد.

7- تنظیمات شست و شوی دستگاه

دور خشک کن بالا، به کار بردن کلید (dry) یا همان خشک کن 100% و تنظیم کردن چرخه ی دستگاه بر روی حالت سرد یا همان (cold) باعث ایجاد چروک شدن لباس ها می شود. با خارج کردن ماشین لباس شویی خود از این تنظیمات مشکل را حل کنید.

در صورتی که با چک کردن تمامی موارد بالا مشکل شما حل نشد توصیه می کنیم که با تعمیرگاه مر افراد ماهر یا تکنسین های حرفه ای تماس بگیرید و موضوع را در میان بگذارید. آنها در اسرع وقت دستگاهتان را بررسی خواهند کرد.

سایر مشکلات لباسشویی ویرپول که باید به آن توجه کنید

همانطور که می دانید ماشین لباسشویی یکی از مهمترین لوازم خانگی است که امکان دارد برای ان مشکلاتی پیش بیاید که باید ان را نادیده نگیرید و سریعا نسبت به تعمیر ان قدام کنید. در ادامه به دوتا از این مشکلات اشاره می کنیم.

1- قفل شدن درب ماشین لباسشویی

ممکن است شما هم زمانی که لباس های تان را داخل دستگاه می ریزید و برنامه شست و شو تمامی می شود نتوانید درب آن را باز کنید. در چنین شرایطی هر چقدر هم که زور بزنید درب باز نمی شود و امکان دارد حتی دستگیره هم کنده شود. این مورد امکان دارد به دلیل سوختن میکروسوئیچ های دستگاه باشد. اگر سوخته باشد باید آن را تعویض کنید. سایر دلایل را در مقاله دلایل و برطرف کردن عیب قفل شدن درب ماشین لباسشویی ویرپول برای شما عزیزان توضیح داده ایم. در صورتی که علاقه مند هستید می توانید ان را مطالعه بفرمایید.

2- ایجاد صدای ناهنجار در لباسشویی

اگر با روشن کردن لباسشویی لرزش و صداهای بدی را در ان دیدید حتما مشکل از تراز نبودن دستگاه است که باید آن را خیلی زود برطرف کنید. اگر از این مورد در دستگاه خود چشم پوشی کنید بعد از مدتی پایه هایی لباسشویی شما از کار می افتد. این مورد به دلیل سهل انگاری در هنگام نصب دستگاه بوده است. حتما راهنمای نصب لباسشویی ویرپول را مطالعه بفرمایید تا بتوانید دستگاه را تراز کنید که این صداها ایجاد نشود.

به صورت کلی لوازم خانگی ویرپول از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند که ما در نمایندگی ویرپول تعمیرات تمامی این لوازم خانگی را انجام میدهیم.

یکی از وسایلی که به صورت همیشگی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، ساید بای ساید ویرپول است. تعمیر ساید بای ساید ویرپول توسط تعمیرکاران بسیار حرفه ای کاری بسیار راحت است. ما به شما این تضمین را می دهیم که بدون هیچ نگرانی و دغدغه  ای ساید شما را تعمیر و مانند روز اول کارخانه به شما تحویل دهیم.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

دوستان پابجی باز من چیکار کنم تفنگ اینقد لگد نندازه ام فور با تمامی امکانات باز هم با اسکوپ دو پرواز میکنه چیکار باید کرد

Milad7

از اون آموزش های روزگاری بود 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)