حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت درایور دسته Sual Sense پلی استیشن ۵ پشتیبانی از لینکوس را ارایه می کند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پلی‌استیشن

شاید اگر از کاربران لینوکس باشید و دسته پلی استیشن ۵ هم دسترس شما باشد، این خبر خیلی برای شما خوشحال کننده باشد. آپدیت درایور دسته Sual Sense پلی استیشن ۵ پشتیبانی از لینکوس را ارایه می کند.

آپدیت درایور دسته Sual Sense پلی استیشن ۵

طبق گزارشات اخیر، سونی درایور هسته لینوکس “hid-PlayStation” جدیدی را منتشر کرد که از دسته DualSense پلی استیشن ۵ پشتیبانی می کند. این درایور از سایر سخت افزارهای PlayStation در Linux نیز پشتیبانی می کند. بعلاوه، درایور هسته جدید لینوکس از کنترلر DualSense در هر دو حالت USB و Bluetooth پشتیبانی می کند. همچنین از سنسورهای حرکتی، چراغ های LED، پد لمسی، میله های نور، لرزش و … پشتیبانی می کند.

هنگام معرفی درایور جدید، سونی قصد دارد بخشی از پشتیبانی سخت افزاری Sony Interactive Entertainment را از “hid-sony” موجود به درایور “hid-PlayStation” منتقل کند. فرم اولیه این درایور بیش از 1400 خط کد برای پاسخگویی به نیازهای کنترلر PS5 دارد.

دسته پلی استیشن ۵

دسته پلی استیشن ۵

سونی PlayStation 5 از پردازنده مرکزی 8 هسته ای 3.5 گیگاهرتزی Zen 2، پردازنده گرافیکی RDNA 2 سفارشی شامل 36 مجموعه واحد CU، قابلیت محاسبه شناور 10.28TFLOP، حافظه 16 گیابایت GDDR6 و 825GB SSD سفارشی و درایو Blu-ray 4K UHD به همراه SSD برای بهبود عملکرد PS5 است.

زمان حستجو بازی ها در PS4 حدود 2-50 ثانیه طول می کشد، در حالی که PS5 تقریباً فوری است. از نظر سرعت بارگذاری، PS5 می تواند ۲ گیگابایت حافظه را در 0.27 ثانیه بارگیری کند، در حالی که بارگیری 1 گیگابایت برای PS4 حدود 20 ثانیه طول می کشد. سونی معتقد است که SSD جدید به طور قابل توجهی سرعت بارگذاری بازی PS5 را افزایش می دهد. طبق گفته های این شرکت، بازی ها می توانند در عرض یک ثانیه و تقریباً بدون زمان اجرا شروع به کار کنند.

شما از دسته دوال سنس ۵ سونی استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
eftekharifar

تو تیتر اشتباها درج شده Sual sence

SHREK

آمار خرابیش بالا بوده😐 باید یه فکری برای اون بکنه!

Milad7

عالیِ عالی 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)