حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه کسانی باید سرمایه گذاری و معامله در بازارهای مالی را آموزش ببینند؟

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در سه ماه پایانی سال 98 و سه ماه اول سال 99 بورس تهران رشد چشمگیری داشت و تقریبا همه افرادی که در این بازار اقدام به خرید سهم کرده بودند، سود بسیار زیادی نصیب آن ها شد. همین سود راحت و بدون دردسر باعث شد تا بقیه افراد هم که هیچ آشنایی با بورس نداشتند کد بورسی گرفته و سهام خریداری کنند. اما متاسفانه بعد از یک رشد خوب، روی بد بورس نیز نمایان شد، تا جایی که اکثر سهم ها تا 70 درصد ریزش داشتند. افرادی که در ابتدای ریزش وارد بازار شده بودند دچار ضررهای سنگینی شدند که تا به امروز هم جبران نشده است.

در اینجا سوالی به وجود آمد که آیا بورس و دیگر بازارهای مالی مانند ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش دارد یا خیر. متاسفانه اکثر مردم فکر می کنند با خواندن چند مطلب در کانال های تلگرام و صفحه های اینستاگرام می توانند وارد بورس شوند و سود خوبی هم کسب کنند. اما این واقعا اشتباه بزرگی است که به زیان آن ها تمام می شود.

بازارهای مالی تخصصی هستند

فعالیت و معامله در بازارهای مالی نیاز به تخصص و تجربه بسیار بالایی دارد. یک فرد وقتی وارد دانشگاه می شود، برای دریافت مدرک کارشناسی باید حدود چهار سال درس بخواند. حتی با وجود پیش زمینه زیادی که در دوران دبیرستان داشته، باز هم نیاز دارد تا 4 سال دیگر در دانشگاه تدریس کند. پس چطور انتظار دارد در بازارهای مالی مانند بورس که بسیار تخصصی هستند بدون علم و دانش کافی وارد شود؟ 

چه کسانی باید آموزش ببینند؟

به نظر ما همه افراد باید سرمایه گذاری در بازارهای مالی را یاد بگیرند. اما مقدار آموزش بستگی به خود فرد دارد که تا چه حد قرار است در بازار فعالیت کند. افرادی که اهل ریسک نیستند، بهتر است در حد ابتدایی با مفاهیم بازار آشنا شوند و سرمایه خود را به دست افراد متخصص و صندوق های سرمایه گذاری معتبر بسپارند. اما اگر فردی قصد داشت خودش در بورس فعالیت کند بهتر است حداقل شش ماه فقط به آموزش و یادگیری بپردازد و بعد به مدت 6 ماه دیگر با ده درصد سرمایه مازاد خود وارد بورس شود و در صورتی که برآیند معاملات وی سودده بود و توانست هیجان و احساساست خود را در طول این مدت کنترل کند، می تواند کم کم بقیه سرمایه خود را وارد بورس کند.

از کجا شروع کنیم؟

همیشه شروع هرکاری سخت است و اگر هیچ اطلاعاتی در آن زمینه نداشته باشیم کارمان سخت تر نیز خواهد شد. اما خوشبختانه بورس و دیگر بازارهای مالی از جمله موضوعاتی هستند که مطالب در مورد آن ها بسیار زیاد است و کافی است جستجوی ساده ای در گوگل داشته باشید تا به هزاران مطلب رایگان دسترسی داشته باشید. در ادامه به معرفی چند سایت خوب در زمینه آموزش بازارهای مالی می پردازیم که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

سایت فراچارت

فراچارت یکی از سایت های بسیار خوب در زمینه بورس و … است که تمام ویدئوهای آموزشی خود را به صورت رایگان قرار داده تا به راحتی بتوانید آن ها را دانلود و تماشا نمایید. 

سایت سازمان بورس

سازمان بورس به تازگی بخش آموزشی برای مبتدیان را به سایت خود اضافه کرده است که برای شروع یادگیری بورس بسیار مفید است. برای مشاهده آموزش ها به سایت بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com مراجعه کنید.

سازمان بورس این بخش را به تازگی اضافه کرده و به تدریج کامل می شود.

وبلاگ کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه نیز مطالب آموزشی بسیار کاملی در زمینه بورس دارد که می توانید با مراجعه به وبلاگ کارگزاری به آن ها دسترسی داشته باشید. مطالب درج شده به صورت متن و ویدئو هستند و برای افراد مبتدی و حتی افرادی که پیش زمینه قبلی دارند نیز مفید است.

سایت فیماچارت

فیماچارت نیز یکی از سایت های بسیار خوبی است که حدود یک سال است کار خود را آغاز کرده است. این سایت در سه بخش مختلف به آموزش می پردازد. آموزش بورس، آموزش فارکس و آموزش ارزهای دیجیتال از بخش های جذاب این سایت است. 

اگر با فارکس یا ارزهای دیجیتال هیچ آشنایی ندارید، کافی است به بخش از کجا شروع کنیم در سایت وارد شده و استفاده کنید. آموزش رایگان فارکس برای کسانی که تازه قصد دارند با این بازار آشنا شوند و همچنین آموزش رایگان ارزهای دیجیتال در سایت قرار دارد که برای شروع گزینه جذاب و مناسبی است. برای ورود به سایت فیماچارت از آدرس Fimachart.com استفاده کنید.

سخن پایانی

شاید مهمترین مزیت بازارهای مالی تاثیرپذیری کم از شرایط بازار باشد. در دوران کرونا شاهد بودیم فروشگاه ها و کسب و کارهای بسیار زیادی تا حد ورشکستگی پیش رفتند و صاحبین کسب و کار درآمدی برای خرج روزانه خود نداشتند. اما فعالیت در بازارهای مالی می تواند یک درآمد جانبی برای همه افراد باشد، به شرطی که معامله در آن را بلد باشند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

کسانی که پول دارند🔥🔥🔥🏳️‍🌈🏳️‍🌈🏳️‍🌈

Milad7

به نام خدا از ما بهترون 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات