حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت تلگرام ۷.۳ با ویژگی Voice Chat ارایه شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | پیام رسان

نبرد بین پیام رسان ها در سال ۲۰۲۰  شاهد خروجی بسیاری بود، زیرا افراد بیشتری برای برقراری ارتباط با دوستان و همکاران خود در حین خانه نشینی حاصل از Covid-19 به این ابزارها مشغول شدند. با تلاش فیس بوک روی واتس اپ و مسنجر، تلگرام هم دست به کار شده و حالا خلاقیت خود را ارایه کرد. آپدیت تلگرام ۷.۳ با ویژگی Voice Chat ارایه شده است. اما Telegram 7.3 ویژگی های مفید دیگری هم دارد.

آپدیت تلگرام ۷.۳

گفتگوی گروهی صوتی یا Voice Chat تلگرام به کاربران این امکان را می دهد تا به صورت همیشه فعال مشارکت داشته باشند و در عین حال به صورت موازی بر روی سایر فعالیت های این برنامه کار کنند. بنابراین، هر کاربری در تلگرام اکنون می تواند از این ویژگی جدید به عنوان اتاق گفتگوی صوتی استفاده کند. این یک ویژگی بسیار خوب برای در ارتباط بودن گروهی است، شبیه به واکی تاکی گروهی.

در یک پست وبلاگی، تلگرام می گوید اگرچه آخرین ویژگی فقط برای تماس های گروهی در نظر گرفته نشده است، اما آنها می توانند اهداف مشابهی را محقق کنند. گفتگوی صوتی به موازات تغییرات متنی موجود کار می کند و به کاربران این امکان را می دهد که با دوستان، خانواده یا همکاران به صورت زنده صحبت کنند. آنها می توانند در صورت تمایل این تماس ها را حتی قطع کرده یا دوباره به آن بپیوندند.

از آنجا که گفتگوی صوتی یک فعالیت موازی با ارسال پیام کوتاه است، هدف این است که لایه دیگری از “گفتگوی زودگذر به گروه” را اضافه کنید که به کاربران این امکان را می دهد که وقتی می خواهند، از طریق صدا با آنها بپیوندند و این در حالی است که در سایر مواقع به فعالیت دیگری مانند وبگردی ادامه می دهند، ارسال متن یا رسانه دارند یا اصلا در بازی هستند!

همانطور که در تصویر بالا می بینید، قابلیت Voice Chat Overlay به کاربر اجازه می دهد این پنل را روی هر نرم افزار دیگری که با آن کار می کند، مدیریت نماید. این برای کاربران اندروید است.

گفتگوی صوتی را می توان از طریق کنترل های میکروفون روی تلفن بی صدا کرد. بنابراین، اگر کاربری از طریق گپ صوتی به مکالمه شغلی بپیوندد، می توان برای مدت کوتاهی از آن صرف نظر کرد تا در تماس یا فعالیت دیگری شرکت کند و بعداً به آن بپیوندد. جالب توجه است، وبلاگ آنها ادعا می کند که این ویژگی برای آواز خواندن کریسمس عالی است، که به دلیل هنجارهای فاصله فیزیکی کمی افت کرده است!

شبیه به Discord اما با چند هزار نفر

از برخی جهات، ویژگی های گپ ویدیویی ما را به یاد Discord می اندازد. بنابراین، هر گروه در تلگرام می تواند به یک اتاق گفتگوی صوتی همیشه فعال تبدیل شود. و گروههایی که دارای چنین اتاق هستند نواری در بالا نمایش داده می شود که به اعضا می گوید چه کسی در حال حاضر صحبت می کند.

کنترل های میکروفن روی صفحه به کاربران امکان می دهد چندین عملکرد مانند مکالمه پایان، بی صدا و بی صدا کردن آنها و غیره را انجام دهند. همانطور که گفتیم کاربران در Android از یک ویجت شناور در سطح سیستم برخوردار هستند که هنگام اجرای برنامه در پس زمینه، کنترل میکروفن را نشان می دهد. کاربران همچنین می توانند اعضا را به چنین گروه هایی دعوت کنند و تلگرام می گوید چند هزار نفر می توانند به طور فعال در چنین اتاق هایی شرکت کنند.

ویژگی جدید گپ صوتی گروهی در برنامه تلگرام هم در Android و هم در iOS ارائه شده است. علاوه بر این، این برنامه همچنین در دسکتاپ و همچنین برنامه macOS در دسترس خواهد بود.

ویژگی ویرایش تصویر تلگرام

اما این تمام آن چیزی نیست که تلگرام در قالب دوازدهمین بروزرسانی امسال خود آورده است. سایر موارد اضافی شامل اجازه دادن به کاربران برای انتقال داده های نرم افزار به مموری کارت جانبی است.

همچنین مجموعه ای از انیمیشن های به روز شده برای دکمه پیام، پوشه های چت و موارد دیگر در نسخه اندروید وجود دارد. تلگرام ادعا می کند که استیکرهای متحرک 180 انیمیشن قاب با وضوح بی نهایت در کمتر از 50 کیلوبایت را تحویل می دهند که باعث سرعت بیشتر آنها نسبت به قبل می شود.

یکی دیگر از ویژگی های مورد استقبال در تلگرام این است که کاربران می توانند تصویری را که از طریق پیام رسان دریافت کرده اند ویرایش کنند، در حالی که کاربران iOS می توانند Siri را قادر به خواندن پیام های دریافتی با صدای بلند بر روی هدفون خود کنند. این شرکت گفت که بیشتر این ویژگی ها شروع به کار کرده اند و در اولین فرصت کامل می شوند.

نظر شما چیست؟ آپدیت جدید تلگرام را دریافت کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mr.Sediq

هردو پیام‌رسانن اما این کجا و آن کجا

SHREK

با این سرعت پایین دیگه نمیشه از(( بت شکن ورود کننده به برخط ارتباطی)) استفاده کرد😭😭

Milad7

بهترین پیام رسان دنیا 🙂

Milad7

یعنی معتادشم عجیب 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)