حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم توجه به سلامت روان چه خطراتی دارد؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

متاسفانه در حال حاضر مشکلات روحی و روانی بسیاری در جوامع پدید آمده است. این مشکلات با شیوع کرونا، تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، تورم و بیکاری قشر زیادی از افراد جامعه بیشتر شده است. در شرایطی که هر فشار و اضطرابی می‌تواند منجر به بروز مشکلات روحی و روانی و در نهایت بروز رفتارهای خطرناک می‌شود، باید به فکر درمان و حل مشکلات بود.

در گذشته به مشاوره روانشناسی توجهی نمی‌شد و افراد از مراجعه به مشاور خودداری می‌کردند. خوشبختانه در حال حاضر تصورهای غلط در رابطه با روانشناسان و مشاوره از بین رفته است. اما در روزهایی که هرگونه خروج از منزل و مراجعه به مراکز سربسته احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، بهترین راه حل، دریافت مشاوره از راه دور است. یکی از سامانه‌های مشاوره آنلاین که توانسته به خوبی خدمات مشاوره‌ای ارائه دهد، دکتر سایناست. برای دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی دکتر ساینا می‌توانید به وبسایت مجموعه مراجعه کرده و یا اپلیکیشن دکتر ساینا را دانلود کنید. اما برای جلوگیری از مشکلات روحی و روانی چه باید کرد و عدم توجه به این مشکلات چه عوارضی دارد؟

گرایش به مواد مخدر

متاسفانه بسیاری از افرادی که مشکلات روحی و روانی دارند به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند. این مواد شاید در دفعات اول مصرف باعث بهبود حال افراد شوند اما به مرور زمان تمام لذت‌های زندگی را از افراد می‌گیرند به صورتی که فرد دچار وابستگی شدید می‌شود.

بروز رفتارهای بزهکارانه

بسیاری از این مشکلات روحی و روانی از کودکی و نوجوانی تحت تاثیر محیط خانواده و یا مسائل اجتماعی افراد بروز می‌کند. این مشکلات اگر به موقع حل نشوند، باعث بزهکاری آن‌ها در آینده می‌شود. جرم و جنایت، تجاوز و خیلی از مسائلی که جامعه امروزی با آن درگیر است ریشه در مشکلات روحی و روانی دارد؛ اگر به موقع درمان شود از بروز این مسائل جلوگیری می‌شود.

خودکشی

متاسفانه عدم توجه به مشکلات روحی و روانی می‌تواند به آسیب زدن فرد به خود و خودکشی منجر شود. پس در صورتی که هر علائمی در خودتان یا اطرافیانتان مشاهده کردید، با یک مشاوره روانشناس صحبت کنید. این علائم عبارت‌اند از:

  1. خوردن یا خوابیدن زیاد یا کم
  2. دوری از فعالیت‌های معمول و معاشرت با اطرافیان
  3. بالا یا پایین بودن سطح انرژی
  4. داشتن احساس پوچی یا بی‌حسی
  5. احساس یأس و ناامیدی
  6. سیگار کشیدن یا مصرف الکل و مشروبات زیاد
  7. داشتن احساس گناه و فراموشکاری
  8. پرخاشگری یا اضطراب زیاد
  9. ناتوانی از انجام فعالیت‌های روزانه

چاقی  و اضافه وزن یکی از شایع‌ترین عوارض مشکلات روحی

یکی دیگر از عوارض عدم توجه به مشکلات روحی و روانی چاقی و اضافه وزن است. از آنجایی که فرد تمایلی به محیط اطراف و معاشرت با دنیای بیرون ندارد، تحرک بالایی نخواهد داشت و  با توجه به این مشکل به خوردن بیش از نیاز بدن روی می‌آورد. برای جلوگیری از بروز مشکلات روحی و روانی پیشنهادات زیر به کمک شما خواهند آمد:

  • داشتن تغذیه سالم
  • ورزش کردن
  • خواب کافی
  • پرهیز از نوشیدن الکل و مشروبات الکلی
  • در ارتباط بودن با مشاور

درمان مشکلات روحی و روانی با دکتر ساینا

همانطور که اشاره شد، دکتر ساینا یک سامانه مشاوره‌ای از راه دور است. بیش از 450 پزشک در 44 تخصص با سامانه دکتر ساینا همکاری می‌کنند. مشاوره از راه دور در این مجموعه به صورت تلفنی یا آنلاین است اما برای مشاوره روانشناسی تنها گزینه مشاوره تلفنی وجود دارد.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن تخصص مورد نظرتان را جست‌وجو کرده و در میان لیست مشاوران انتخاب کنید. با پرداخت مبلغ مشاوره به صورت آنلاین منتظر تماس روانشناس بمانید. اگر در انتخاب مشاور خود مردد بودید به پروفایل او و نظرات کاربران توجه کنید. سابقه و تجربه کاری، تعداد مشاوره و نظرات کاربران می‌تواند کمک بزرگی به انتخاب شما کند.

چرا مشاوره روانشناسی دکتر ساینا را انتخاب کنیم؟

این سامانه با ثبت بیش از یک میلیون مشاوره توانسته توجه زیادی را به سمت خود جلب کند. پشتیبانی 24 ساعته، در دسترس بودن مشاوران در ساعات شبانه‌روز، عودت مبلغ مشاوره در صورت عدم رضایت و صرفه‌جویی در زمان و هزینه از مزایای استفاده از خدمات مشاوره از راه دور دکتر ساینا است. به جای اینکه ساعت‌ها در ترافیک‌های شهری با نگرانی انتقال کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی سپری کنید یا هزینه بنزین اتومبیل شخصی‌تان را بپردازید، در هر زمان و هر مکانی می‌توانید با مشاورهای تخصصی دکتر ساینا در ارتباط باشید. اگر هر کدام از علائم مشکلات روحی و روانی را دارید همین حالا برای بهتر شدن حال خودتان اقدام کنید و با یکی از روانشناسان آنلاین دکتر ساینا ارتباط برقرار کنید. سلامت جسمی و روحی شما تضمین دکتر سایناست پس به این مجموعه اعتماد کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تنکیو 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات