حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همه آنچه درباره سفر با هواپیما به شیراز باید بدانید

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

شیراز شهر باستانی و قدیمی ایران است که قدمت چندهزارساله آن، آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است. به‌علت اهمیت شیراز در حوزه گردشگری، روزانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر سفر می‌کنند. استفاده از هواپیما و خرید بلیط هواپیما شیراز یکی از راه‌های آسان برای سفر به این مقصد تاریخی است.

سفر به شیراز همه چیز درباره سفر باهواپیما به شیراز

سفر به شیراز همه چیز درباره سفر باهواپیما به شیراز

مسافرانی که قصد سفر با هواپیما به شیراز را دارند باید اطلاعات کاملی درباره بلیط هواپیما شیراز به دست آورند تا علاوه بر آنکه بلیط مناسبی را خریداری می‌کنند، در فرایند سفر هم دچار مشکل نشوند. همراه ره بال آسمان باشید تا در این مطلب درباره سفر با هواپیما به شیراز بیشتر بدانید.

انواع بلیط هواپیما شیراز

در ابتدا بهتر است تا با انواع بلیط هواپیما شیراز آشنا شوید تا خریدی هوشمندانه‌تر را تجربه کنید. برای مسیر پروازی شیراز سه نوع بلیط فروخته می‌شود؛ بلیط چارتر شیراز، بلیط سیستمی شیراز و بلیط لحظه آخری شیراز. هریک از این سه نوع بلیط دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند که ادامه به شح آن‌ها پرداخته‌ایم.

بلیط چارتر شیراز

بلیط چارتر شیراز توسط یک چارترکننده با اجاره تمام بلیط‌های یک هواپیما در مسیر شیراز ایجاد می‌شود. قوانین این نوع بلیط توسط چارترکننده تعریف شده که قیمت‌گذاری و فروش را هم خود بر عهده می‌گیرد. در مسیر پرطرفداری مانند شیراز، چارترکنندگان زیادی فعالیت دارند که قیمت‌های رقابتی را ایجاد می‌کنند.

بلیط سیستمی شیراز

بلیط سیستمی شیراز مستقیماً توسط یک شرکت هواپیمایی تعریف می‌شود. هر ایرلاین بلیط سیستمی خود را قیمت‌گذاری کرده و به فروش می‌رساند. از آنجایی که برنامه پروازی بلیط سیستمی از چند ماه قبل از پرواز آماده می‌شود، امکان خرید آن نیز از مدت‌ها قبل از تاریخ سفر (چند ماه قبل) وجود دارد.

بلیط لحظه آخری شیراز

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری شیراز

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری شیراز

ایرلاین‌ها و چارترکنندها، بلیط‌های سیستمی و چارتری را که به فروش نرفته است را به‌صورت لحظه آخری درمی‌آورند و در ساعات نزدیک به پرواز به فروش می‌رسانند. این کار برای جلوگیری از ضرر است تا تمامی بلیط‌های خود را بفروشند. بلیط لحظه آخری گاهی اوقات بسیار ارزان‌تر از دو نوع بلیط دیگر فروخته می‌شود. البته این که بلیط لحظه آخری شیراز را ارزان یا گران بخرید به زمان سفر و میزان تقاضا بستگی دارد.

مسافران شهر شیراز می‌توانند با مراجعه به سایت ره بال آسمان، بلیط هواپیما شیراز را در هر زمان از شبانه‌روز خریداری کنند.

ایرلاین‌هایی که به شیراز پرواز دارند

شیراز یکی از مقاصد گردشگری بسیار مهم در ایران است. سالانه مسافران بسیار زیادی برای تماشا جاذبه‌های تاریخی و به‌یادماندنی باقی‌مانده در این شهر به شیراز سفر می‌کنند. علاوه بر آن، برگزاری رویدادهای ادبی و هنری متعددی که هرساله در این شهر برگزار می‌شود باعث شده است که شیراز به یک مقصد مهم فرهنگی تبدیل شود. به همین علت شرکت‌های هواپیمایی با برنامه‌ریزی‌های معینی پروازهای روزانه و دوره‌ای را به مقصد شیراز تعریف کرده‌اند و حضور فعالی در این مسیر دارند.

ایرلاین‌هایی که به شیراز پرواز دارند را باید به دو دسته ایرلاین‌های داخلی و خارجی تقسیم کرد؛ زیرا علاوه بر مسافران ایرانی، سالانه مسافران متعدد خارجی با خرید بلیط هواپیما شیراز به این شهر پرواز می‌کنند. ازجمله ایرلاین‌های ایرانی که در این مسیر پروازی فعالیت دارند، می‌توان به آتا، اترک، کاسپین، ایران ایر، ایران ایرتور، هواپیمایی نفت ایران، آسمان، کیش ایر، ماهان، معراج، قشم، ساها، سپهران، تابان و زاگرس اشاره کرد. همچنین ایرلاین های خارجی فعال در مسیر هوایی شیراز شامل ایرعربیا، سلام ایر، ترکیش، فلای دبی، قطری و کرندون ایرلاینز می‌شود.

مسیرهای پرتردد پرواز شیراز

شیراز در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد. از این رو روزانه پروازهای متعددی در آسمان شیراز انجام می‌شود و مسافران زیادی وارد این مقصد می‌شوند. ازجمله مسیرهای پرتردد پرواز شیراز می‌توان به بلیط هواپیما تهران شیراز، بلیط هواپیما مشهد شیراز، بلیط هواپیما اصفهان شیراز، بلیط هواپیما کیش شیراز، بلیط هواپیما تبریز شیراز، بلیط هواپیما اهواز شیراز، بلیط هواپیما یزد شیراز و… اشاره کرد.

هزینه سفر هوایی به شیراز

قیمت بلیط های هواپیمای شیراز

قیمت بلیط های هواپیمای شیراز

هزینه سفر هوایی به شیراز شاید یکی از مهم‌ترین پرسش‌های هر مسافر قبل از خرید بلیط هواپیما شیراز باشد. قیمت بلیط هواپیما معمولاً تحت تأثیر عوامل گوناگونی تعیین می‌شود و متغیرهای متعددی بر محدوده قیمتی بلیط هواپیما تأثیرگذار است. به‌طور مثال پرواز وسط هفته ارزان‌تر از پرواز آخر هفته یا تعطیلات رسمی است؛ زیرا با توجه به افزایش تقاضا بلیط هواپیما، قیمت آن رو به گرانی می‌رود.

درباره بلیط هواپیما شیراز هم عواملی دخیل هستند. مثلاً اگر شما قصد سفر به شیراز در فصل بهار یا تعطیلات نوروز را داشته باشید، باید مبلغ بیشتری برای بلیط هواپیما این مسیر پروازی بپردازید؛ زیرا بهترین زمان سفر به این شهر همین فصل است که متقاضیان زیادی برای خرید بلیط هواپیما دارد. بلیط هواپیما شیراز در فصول تابستان و زمستان ارزان‌تر به فروش می‌رسد که علت آن هم شرایط جوی نامطلوب شیراز است و مسافران تمایلی به سفر در این زمان از سال ندارند.
به‌طور کلی عوامل زیر معمولاً بر قیمت بلیط هواپیما شیراز مؤثر است:

  1. نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛
  2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛
  3. فصل سفر (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافران به شیراز)؛
  4. شرکت هواپیمایی؛
  5. فاصله مبدأ تا مقصد.

چطور بلیط هواپیما ارزان شیراز را پیدا کنیم؟

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت به شیراز

خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت به شیراز

همیشه چندین راه برای خرید بلیط هواپیما ارزان شیراز وجود دارد؛ اما شما باید مانند شکارچی، منتظر لحظه‌های ناب باشید تا موقعیت‌های خوب را شکار کنید.

  1. اگر همیشه چمدانتان برای سفر آماده است، بلیط لحظه آخری شیراز را خریداری کنید. گاهی اوقات قیمت‌های این نوع بلیط بسیار مناسب می‌شود؛
  2. اگر قصد خرید بلیط سیستمی را دارید از مدت‌ها قبل از پرواز بلیط خود را بخرید. زیرا بلیط سیستمی در لحظات نزدیک به پرواز دچار نوسان قیمتی شده و گران می‌شود؛
  3. زمانی که به‌تنهایی سفر می‌کنید، محدودیتی در انتخاب و خرید بلیط هواپیما ندارید؛ اما اگر با کودکی خردسال به مسافرت می‌روید و به دنبال سفر مقرون‌به‌صرفه هستید، پرواز سیستمی مناسب شما است. زیرا قیمت بلیط نوزاد و کودک در بلیط سیستمی کمتر از بزرگسال است؛
  4. به کلاس‌های پروازی دقت کنید. هواپیما دارای کلاس پروازی اکونومی و بیزینس است که تفاوت این دو در داشتن صندلی‌های بزرگ و راحت‌تر و همچنین ارائه خدمات اضافی در طول پرواز است. مسلماً باید بین راحتی و پرداخت مبلغ بیشتر یک گزینه را انتخاب کنید؛
  5. برای خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز، بهتر است ساعت پرواز صبح زود یا نیمه‌شب را انتخاب کنید. زیرا مسافران کمتری تمایل به پرواز در این ساعات را دارند؛
  6. خرید آنلاین یکی از راه‌های خرید مقرون‌به‌صرفه بلیط هواپیما شیراز است. خرید بلیط هواپیما از ره بال آسمان مزیت هایی دارد، در این سایت می‌توانید قیمت انواع بلیط هواپیما شیراز را از نظر قیمت مقایسه کرده و سپس به مناسب‌ترین قیمت از بلیط هواپیما دست یابید.

مدت‌زمان و طول سفر هوایی به شیراز

مدت‌زمان و طول سفر هوایی به شیراز از مبدأ شهرهای گوناگون متفاوت است که این موضوع به موقعیت جغرافیایی هر شهر مربوط می‌شود. البته علاوه بر مسافت هوایی باید عواملی مانند انجام کارهای CHECK IN و تحویل چمدان را هم حساب کرد که گاهی اوقات انجام فرایند آن باعث تأخیر در پرواز می‌شود.

به‌طور مثال مدت‌زمان پرواز تهران تا شیراز حدود 1ساعت و نیم، کیش تا شیراز 45 دقیقه، رشت تا شیراز 1 ساعت و 20 دقیقه و مشهد تا شیراز 1 ساعت و 30 دقیقه است

اطلاعات لازم درباره فرودگاه شهید دستغیب شیراز

فرودگاه شهید دستغیب شیراز یکی از فرودگاه‌های بسیار مجهز و مناسب کشور است که امکانات و تجهیزات کامل آن به‌علت حجم بالای مسافران داخلی و خارجی است که روزانه وارد این فرودگاه می‌شوند. از فرودگاه شهید دستغیب  120 پرواز داخلی و 10 پرواز خارجی روزانه به بیش از 35 مقصد انجام می‌شود و چهارمین فرودگاه پرتردد کشور است.
فرودگاه شهید دستغیب دارای امکاناتی همچون سالن CIP و VIP ، پارکینگ، رزرواسیون هتل، باجه ارزی، غرفه‌های خوراکی و سوغاتی و غیره است.

چگونه از فرودگاه شهید دستغیب به هتل برویم؟

چگونه از فرودگاه شهید دستغیب به هتل برویم؟

چگونه از فرودگاه شهید دستغیب به هتل برویم؟

شما بعد از خرید بلیط چارتر شیراز https://rahbal.com/shiraz-charter-ticket از سایت ره بال آسمان سفر خود را به شیراز شروع می‌کنید. هواپیما در فرودگاه شهید دستغیب فرود می‌آید که مسافران باید از آنجا به سمت هتل رزرو شده خود بروند. به‌علت توریستی‌بودن این شهر از سیستم حمل‌ونقل عمومی و خصوصی بسیار خوبی برخوردار است؛ اما بهترین راه برای رفتن به هتل کرایه کردن تاکسی یا درخواست تاکسی اینترنتی است تا شما را به‌راحتی به هتل برساند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

هواپیما حموم داره؟

Milad7

خوشا شیراز و وضع بی مثالش 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات