حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مفاهیم اولیه سرورهای HPE

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

همانطور که می دانیم امروزه بالا بردن سرعت و اطمینان از حفظ اطلاعات مجموعه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از راه های پر مصرف و شاید بهترین راه حفاظت، پردازش اطلاعات در بستر شبکه های کامپیوتری می باشد که ضمن اطمینان از حفاظت از دیتا این امکان را فراهم می سازد که اطلاعات با سرعت بسیار بالا انتقال پیدا کند. یکی از اجزای تجهیزات شبکه که نقش اساسی در این فرایند ایفا می کند سرورها هستند. سرورهای کامپیوتری به عنوان سرویس دهنده این وظیفه را بر عهده دارند که کار مدیریت انتقال و حفظ اطلاعات را با ابزارهای منحصر به فرد خود انجام دهند.

از سرور های پرکاربرد در زمینه های مختلف می توان به سرورهای HPE اشاره کرد که در کنار قابلیت های فراوان توانسته است خیل عظیمی از نیازهای حوزه شبکه را پشتیبانی کند. این قابلیت ها در کنار قیمت سرور اچ پی باعث شده کاربران علاقه بیشتری به استفاده از آن ها داشته باشند. از سرورهای پر مصرف اچ پی می‌توان به:

HPE ProLiant DL380 G10

HPE ProLiant DL380 G9

HPE ProLiant DL360 G10

اشاره کرد. در ادامه به معرفی قطعات اصلی این سرورها می پردازیم.

قطعات اصلی سرور HP شامل شاسی سرور، رم سرور، پردازنده سرور و هارد سرور می باشد که در ادامه توضیح مختصری در رابطه با آنها را خدمت شما عزیزان عرض می نماییم. البته توجه داشته باشید که سرورها شامل ماژول های دیگری می باشند که توضیح در مورد آنها در این متن نمی گنجد.

شاسی سرور:

شاسی سرور اچ پی شامل مادربرد، بک پلن پاور و بک پلن هارد ها به همراه سیم های رابط بین کنترلر و هاردها وهمچنین کنترلر آنبرد می شود که در مجموع جز قطعاتی اصلی به حساب می آیند که بر روی مادربرد سرورهای اچ پی نصب شده است.

سی پی یو سرور:

سی پی یوهای سرورHP از دو برند معتبر در زمینه ساخت پردازنده یعنی شرکت اینتل و شرکت AMD تامین می شود که البته قالب آن ها از پردازنده های سری Intel Xeon پشتیبانی می‌کنند و تعداد محدودی از سرورهای شرکت HPE هستند که از پردازنده های AMD پشتیبانی می‌کنند. از اصلی ترین قابلیت های پردازنده سرور های اچ پی کار به صورت چند پردازنده یا مولتی پروسسور می باشد که این عمل باعث می شود سرور توان پشتیبانی از ظرفیت بالاتری از پردازنده را در یک سرور داشته باشد.

رم سرور:

رم سرور ها از تفاوت اساسی با دیگر رم ها برخوردار است به این ترتیب که فناوری های به کار رفته در آن این امکان را فراهم می سازد که سرور در تمامی مواقع بدون خطا و با بالاترین ضریب اطمینان به کار خود ادامه دهد. از تکنولوژی های به کار رفته در رم های سرورهای HPE می توان به پشتیبانی آن ها از رم های ECC نام برد که در واقع برای رم سرور این امکان را فراهم می سازد تا در صورت بروز خطا در پردازش و انتقال اطلاعات در رم اگر خطایی رخ داد این خطا را حتی‌المقدور پیدا و آن را اصلاح کند. رم سرور اچ پی توسط این شرکت مورد ارزیابی و تست قرار گرفته اند به طوری که اگر رم های نصب شده بر روی سرور در اصطلاح Smart Memory باشد تیک مربوط به گزینه Smart Memory در هنگام بوت سرور فعال می شود که نشان دهنده آن است که این رم مورد  تایید شرکت HPE می باشد.

هارد سرور:

هارد سرور نسبت به هارد های معمولی از تفاوت های زیادی برخوردار است. مهمترین تفاوت آن ها نسبت به هاردهای غیر سروری این است که هارد سرور به صورت Enterprise تولید می شود. Enterprise در واقع اصطلاحی است که به قطعاتی اطلاق می شود که بقصد کارکرد های زیاد در مدت زمان بالا توسط کمپانی های مختلف طراحی و تولید می شوند.

کنترلر:

کنترلر سرور از اجزای مهم سرور به شمار می آید که وظیفه اصلی آن ها RAID کردن و مدیریت هاردهای مورد استفاده در سرور است.

امیدواریم مفاهیم بالا، اطلاعات شما را نسبت به سرور و قطعات اصلی آن بالا برده باشد. در صورت نیاز به خرید سرور HP برای خود، شرکت یا سازمان خودتان با شرکت رسام سرور تماس بگیرید یا می توانید اطلاعات کافی در مورد سرور و قطعات آنرا در وبسایت rasamserver.com مشاهده نمایید.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تشکرات 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات