حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیشه Electrochromic در موبایل های سال ۲۰۲۱ بیشتر استفاده خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | فناوری‌های نوین، موبایل

اوایل سال ۲۰۲۰ که رو به اتمام است و در نمایشگاه CES 2020 شرکت وان پلاس گوشی Concept One را معرفی کرد. این گوشی به منظور پنهان کردن دوربین های عقب، به یک شیشه الکتروکرومیک مجهز است. گوشی Reno 5 Pro + 5G که به تازگی به بازار عرضه شده هم دارای فناوری الکتروکرومیک در شیشه پشتی است. امروز در گزارشی می شنویم که شیشه Electrochromic در موبایل های سال ۲۰۲۱ بیشتر استفاده خواهد شد.

شیشه Electrochromic در موبایل

نشانه هایی وجود دارد که ممکن است این فناوری سال آینده به یک ترند جدید در تلفن های همراه تبدیل شود. براساس گفته های یک منبع معتبر، فناوری الکتروکرومیک که برای اولین بار در کانسپت وان آغاز به کار کرد و در Reno 5 Pro Plus به فروش می رسد، سال آینده در بسیاری از تلفن ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این منبع به تولیدکنندگان تلفن های همراه چینی مانند Vivo ، Xiaomi ، Meizu و Nubia در مورد کار بر روی تلفن های هوشمندی که از فناوری الکتروکرومیک استفاده می کنند، اشاره می کند. گزارش شده است که آزمایش این فناوری آغاز شده است.

شیشه Electrochromic کانسپت وان

شیشه Electrochromic کانسپت وان

فناوری الکتروکرومیک از آلیاژی نامرئی به نام اکسید تنگستن استفاده می کند. هنگامی که اکسید تنگستن به شیشه اعمال می شود، سطح می تواند الکتریسیته را هدایت کند، و بار عبور یافته می تواند ترکیب مولکول های شیشه را تغییر دهد، در نتیجه انواع مختلفی از رنگ های جذاب ایجاد می شود.

این فناوری به کاربران امکان می دهد رنگ قاب پشتی تلفن همراه را سفارشی کنند و می تواند با توجه به سناریوهای مختلف برنامه برای عملکردهایی از جمله تماس های دریافتی، اعلان های پیام، با تغییر رنگ قاب پشتی کاربر را از این طریق مطلع کند.

شایان ذکر است، اگرچه اصل فناوری الکتروکرومیک پیچیده است ، اما تأثیر آن بر روی باتری تلفن های همراه شاید نگران کننده باشد. با این وجود در OnePlus Concept One، صفحه الکتروکرومیک کنترل می شود تا در عرض یک ساعت فقط 2-3 میلی آمپر ساعت باتری مصرف کند که در مقیاس باتری های چند هزار میلی آمپری جدید، چیزی نیست.

در حال حاضر، فناوری الکتروکرومیک به طور گسترده ای در ساختمان ها، هواپیماها و شیشه های اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این فناوری در آینده نزدیک به یکی از نقاط فروش تولید کنندگان مختلف تلفن همراه تبدیل خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این ویژگی شما را به خرید گوشی ترغیب کند؟ اگر طراحی موبایل ها را یکپارچه تر کند که به نظر من جذاب است.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

با گوشی با قاب مشکی خیلی جالب میشه انگار پشت گوشی دوربین نیست.

Monarch

البته اگه کادر یا قاب دوربین بیرون زدگی نداشته باشه

خیلی باحاله😃

Str

طراحی مورد علاقم😍🤩😍

Auroro

سامسونگم میخواد اولتراشو پلاستیکی کنه

Milad7

خوشگل میشه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)