حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید اکثر سهم Boston Dynamics توسط هیوندای به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ربات

امروز رسما اعلام شد که هیوندای در معامله ای سهام شرکت Boston Dynamics را از SoftBank خریداری می کند که ارزش آن ۱.۱ میلیارد دلار است. با خرید اکثر سهم Boston Dynamics توسط هیوندای به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار، این شرکت به مدیریت اصلی بوستون داینامیکس دست پیدا می کند.

خرید اکثر سهم Boston Dynamics توسط هیوندای

بر اساس گزارشی که اخیراً از بلومبرگ منتشر شده، این معامله برای مدتی در دست انجام بوده و گام بزرگی در تولید روبات های مصرفی برای هیوندای است. هیوندای تقریباً 80 درصد سهام این شرکت را به خود اختصاص داده در حالی که مالک قبلی آن، سافت بانک، حدود ۲۰ درصد را از طریق یک شرکت وابسته حفظ خواهد کرد.

هیوندای می گوید سرمایه گذاری آن به توسعه روبات های خدماتی و لجستیکی کمک می کند، اما امیدوار است که با گذشت زمان، ربات های انسان نما بیشتری برای مشاغل مانند “مراقبت از بیماران در بیمارستان ها” ساخته شود. از دیگر مناطق مورد علاقه می توان به رانندگی خودکار و کارخانه های هوشمند اشاره کرد.

شرکت Boston Dynamics به عنوان اسپین آف‌ی از موسسه فناوری ماساچوست آغاز به کار کرد. این شرکت با استفاده از بودجه DARPA ربات هایی مانند BigDog را ایجاد کرده است، اما بیشتر به خاطر شهرتی که ربات های آن به صورت آنلاین پیدا کرده اند، مشهور است.

دو ستاره اصلی آن اطلس بوده اند، یک ربات دوپا انسان نما که می تواند کار کند و بدود و پشتک بزند و ربات دیگر یعنی اسپات که یک “سگ” چهارپایه کوچکتر است و در سناریوهای مختلف از گله گوسفندان گرفته تا کمک به کارکنان مراقبت های بهداشتی در طی همه گیری کرونا آزمایش شده است. این شرکت فروش اسپات را از ژوئن سال 2020 به قیمت 74 هزار و 500 دلار آغاز كرد و مشاغلی را كه به دنبال روشی خودكار برای گشت زنی و بازرسی از انبارها بودند، هدف قرار داد. با وجود شهرت خاص Boston Dynamics هرگز سودآور نبوده است، که این موضوع تحت مدیر عامل جدید و راهنمایی های هیوندای می تواند تغییر کند.

از آغاز آن در سال ۱۹۹۲ تا ارزیابی ۱.۱ میلیارد دلار، مسیری طولانی بوده است. Boston Dynamics وقت خود را در گوگل گذراند که در درجه اول معطوف به تحقیق و توسعه بود و اخیراً همکاری با SoftBank داشت، معامله ای که مدیرعامل سابق Boston Dynamics مارک رایبرت آن را اینطور توصیف کرد:

 “مأموریت دادن به مرزهای آنچه ربات های پیشرفته می توانند انجام دهند و برنامه های مفیدی را در دنیای دقیق تر و متصل تر ایجاد کنید. “

نظر شما چیست؟ می کنید این معامله چقدر در آینده صنعت رباتیک تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

۱.۱ میلیارد واقعا خیلی پوله سرمایه گذاری عظیمی انجام داده.

SHREK

خیلی هم خوب یروزی به Detroit: Become Human میرسیم🙃
اگر میخواید cyberpunk دانلود کنید یکم صبر کنید نسخه fitgirl امشب میاد حجمش حدود 40 گیگ.

Milad7

اوه اوه چه مبلغ سنگینی!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)