حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا رهبر برنامه Hexa-X 6G اورپا خواهد بود

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه 6G

نوکیا پیشگام برنامه تحقیقاتی 6G اتحادیه اروپا است و قول می دهد جهان انسان، فیزیک و دیجیتال را با اتصال بی سیم متحد کند. در حقیقت برنامه Hexa-X 6G اورپا خواهد بود. به نظر می رسد که برای ارایه شبکه 6G از همین حالا سرمایه گذاری می شود که وابستگی قدرت های بزرگ به دیگر قدرت ها کم شود.

برنامه Hexa-X 6G اورپا

توسعه شبکه 6G هنوز در مراحل اولیه است، اما اتفاق نظر کلی این است که استاندارد سرعت 1Tbps یا ۱ ترابیت بر ثانیه و تأخیر کمتر از ۱۰۰ میکروثانیه را ارائه می دهد. این باعث می شود با یک دهم تأخیر 50 برابر سریعتر از 5G باشد.

اما این حداقلِ انتظارِ یک فناوری جدید تلفن همراه است. پیشرفت واقعی یکپارچه سازی هوش و استفاده از انواع جدید طیف مانند باند تراهرتز خواهد بود.

تعدادی از پروژه های تحقیقاتی خصوصی و عمومی در حال حاضر در سراسر اروپا، آسیا و ایالات متحده در حال انجام است و تصور می شود اولین خدمات تجاری 6G از اوایل سال 2028 قابل استفاده باشد.

دانشگاهی ساری 6G

برنامه Hexa-X 6G اورپا

برنامه Hexa-X 6G اورپا

پروژه Hexa-X توسط اتحادیه اروپا Horizon 2020 آغاز می شود و ابتکار عمل نوآوری را دنبال می کند. این پروژه به دنبال توسعه فن آوری های اصلی 6G و استفاده از موارد است. شرکت کنندگان شامل تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی ، اپراتورها ، صنعت و اکوسیستم گسترده فناوری اطلاعات هستند.

نوکیا، که در توسعه همه نسل های قبلی تلفن همراه نقش داشته است، کار خود را روی 6G نیز آغاز کرده است. به عنوان مثال این شرکت با پروژه 6Genesis در کشور خود فنلاند کار می کند. با Hexa-X ، نوکیا شش ‘چالش تحقیقاتی‘ را شناسایی کرده است که برای ایجاد بنیان فنی 6G باید حل شود. این چالش ها را در تصویر بالا می بینید.

اینها شامل ایجاد شبکه های هوشمند است که می تواند اتوماسیون لازم برای پردازش مقدار زیادی داده را که 6G تولید خواهد کرد ، توانایی ترکیب چندین فن آوری شبکه برای ایجاد یک تجربه یکپارچه و پایداری از طریق کاهش مصرف انرژی را هدایت کند.

همچنین، از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که پوشش خدمات جهانی، امنیت شبکه و قابل اطمینان بودن، و توانایی ارائه تجربه های “شدید” ناشی از تأخیرهای نامحسوس، ظرفیت ظاهرا بی نهایت و بیت-ریت فوق العاده سریع را ارایه می کند.

پیتر وتر، رئیس تحقیقات دسترسی و تجهیزات، آزمایشگاه های نوکیا بل گفت:

“حتی اگر با انتشار استانداردهای جدید هنوز هم نوآوری زیادی در 5G وجود دارد، ما در حال آزمایش 6G در آزمایشگاه تحقیقاتی خود هستیم.”

“در عصر 6G ما برنامه هایی را مشاهده خواهیم کرد که نه تنها انسان ها را با ماشین متصل می کند بلکه انسان را با دنیای دیجیتال نیز ارتباط می دهد. از چنین ارتباط امن و خصوصی می توان برای مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه یا حتی ایجاد شبکه 6G با حس ششم استفاده کرد که بصورت شهودی اهداف ما را درک می کند، تعاملات ما با دنیای فیزیکی را موثرتر کرده و نیازهای ما را پیش بینی می کند و در نتیجه بهره وری ما را بهبود می بخشد. “

نظر شما چیست؟ منتظر نسل ششم شبکه مخابراتی هستید؟ به نظر بسیار هیجان انگیز است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

هنوز نسل 5 نداریم چه برسه به6.

Milad7

بیخیال شوخی نکن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)