حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا قیمت پلی استیشن ۵ در ایران اینقدر گران است؟

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | سونی

حتما برای شما هم سوال شده که چرا قیمت پلی استیشن ۵ در ایران اینقدر بالاست و قیمت هایی بالای ۳۰ میلیون تومان دارد؟ واقعا چرا باید قیمت یک کنسول ۵۰۰ دلاری اینطور باشد؟ آیا مشکل از واردکننده و طمع بالای فروشنده است یا مشکل از جای دیگری است؟ اجازه بدهید کمی اسپویل کنم، مشکل از جای دیگری است!

قیمت پلی استیشن ۵ در ایران

داستان اصلی درباره قیمت پلی استیشن ۵ در ایران نیست اما می تواند مربوط شود. در حقیقت داستان درباره نویسنده منبع مطلب است. وقتی او و دخترش بازی های Astro Bot و Miles Morales را تمام کرده بودند، فکر کرده که می تواند پلی استیشن ۵ خود را بفروشد. اما مگر وقتی کسی ۲ تا بازی یک کنسول را تمام می کند، کنسولش را می فروشد؟ حقیقت این است که وسوسه اصلی، قیمت بالای پلی استیشن ۵ در بازار سیاه است.

و این فقط پلی استیشن ۵ نیست، مشخص شده که Xbox Series X و S ، کارت گرافیک های انویدیا RTX 3090 ، 3080 ، 3070 و 3060 Ti و GPU های رقیب AMD یعنی RX 6800 و 6800 XT همه قیمت های فوق العاده بالایی را در بازار فروش مجدد دارند.

برای مثال پلی استیشن ۵ مدل دیسک خور با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می رسد. جالب اینکه ارزش آن در eBay به راحتی حدود ۲ برابر است. من قیمت واقعی فروش PS5 را به طور متوسط ​​حساب کردم و با جدا کردن چند عدد پرت، نمای کلی به دست آمد. جالب اینکه برای پلی استیشن ۵ به قیمت غیررسمی یا قیمت خیابانی ۱۰۲۴ دلار رسیدم. توجه داشته باشید، این قیمت اصلی فروش کنسول نیست، این چیزی است که مردم در واقع برای این کنسول ها می پردازند.

برای PS5 نسخه دیجیتال، Xbox های جدید و هر شش کارت گرافیک ذکر شده هم قیمت خیابانی در امریکا به قرار زیر است:

قیمت پلی استیشن ۵

قیمت پلی استیشن ۵ (مقایسه قیمت رسمی و قیمت فروش دست دوم)

من برای رسیدن به این اعداد از قیمت کنسول های دست دوم و جعبه باز هم استفاده کردم و به راحتی می توانید ببینید که به ویژه تقاضای PS5 چقدر قوی است. حتی نسخه دیجیتال PS5 (بدون دیسک) تقریبا به اندازه نسخه دیسک خور است که با قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر به فروش می رسد.

هنگام بررسی کردن، من همچنین دیدم که این محصولات شامل بازی های اضافی، کنترلرها یا لوازم جانبی حتی لازم نیستند. گاهی اوقات برای جبران کاستی ها حدودا ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار اضافی نیاز بود، اما یک PS5 بدون لوازم بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت نمی خورد. (به نظر می رسید برخی از Xbox ها با لوازم جانبی اضافی ۵۰ تا ۱۰۰ دلار بیشتر از بقیه ارزش دارند، اما مردم به وضوح خودشان برای این كنسول ها خرید می كنند.) همه اینها بدان معناست كه شاید اوضاع به زودی تغییر نكند، و این اوضاع نابسامان به این زودی متوقف نمی شود.

دلیل اصلی را به سادگی می توان در کمبود عرضه و البته تقاضای بالا دانست. جایی که قیمت یک کنسول ۵۰۰ دلاری به راحتی دو برابر و نزدیک ۱۰۰۰ دلار است. حال قیمت های بالای ۳۰ میلیون تومانی در ایران می تواند کمی قابل درک تر شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تا چند ماه آینده شاهد بهتر شدن شرایط و رسیدن قیمت پلی استیشن ۵ به چیزی که باید، هست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

با این دلار همه چیزم خوب بشه زیر 16 یا 18 میل نمیاد.

Auroro

بیا برو بابا، زیر 22 نمیاد

هعیی
مردم مانند مردگان در حال زندگی اند.

Naranj

دو سال پیش ps4 بود ۲ میلیون!

Mohammadr

همه چی ارزونه فقط ps5 گرونه…

Mahdi

خب جواب سوال تو خود سواله ، اینجا ایرانه

Milad7

کف مطلق دلار در سال 99 عدد 21 هزار تومان است تحت هر شرایطی محاله زیر 21 بیاد…. نظر خودم اینه که با شرایط فعلی زیر 23 نمیاد

Milad7

برای سال 400 هم احتمالا دلار حوالی 30 هزار تومان بچرخه! پس پلی استیشن5 را حالا حالاها زیر 24 نمیشه خرید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)