حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اضطراب زوم خود تبدیل به یک همه گیری شده است!

استفاده از خدمات کنفرانس ویدئویی از ابتدای همه گیری تبدیل به یک راه حل شده است و قرنطینه های کشوری باعث شده که سرویس هایی مانند Zoom (و موارد مشابه آن) بخشی اساسی از زندگی روزمره شوند. با این حال، همه کاربران علاقه ای به این شکل جدید از ارتباطات را پیدا نکرده اند. در حقیقت شاید باید گفت که اضطراب زوم خود تبدیل به یک همه گیری شده است!

اضطراب زوم

طبق یک مطالعه جدید از متخصصی به نام Buffalo 87، پدیده ای معروف به “اضطراب زوم” برای بسیاری از افراد به یک مشکل جدی تبدیل شده است. اضطراب زوم که به عنوان “احساس وحشت در هنگام درخواست تماس ویدیویی” تعریف می شود، به هر روشی به دلایل مختلف تقریباً سه چهارم مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

همانطور که 83٪ از مبتلایان به اضطراب زوم عنوان می کنند، مهمترین آنها پتانسیل ایجاد یک اشکال فنی است که به راحتی قابل جبران نیست. در این زمینه، کاربران نگران نگه داشتن مشتریان و همکاران و همچنین متهم شدن به بی کفایتی خود هستند.

سایر عوامل رایج برای اضطراب زوم عبارتند از:

  1. ۱- عدم توانایی در خواندن موثر زبان بدن (67٪)
  2. ۲- احساسی که از شما شنیده نشده است (56٪)
  3. ۳- زمان کافی برای آماده سازی ظاهر (41٪)
  4. ۴- نگرانی در مورد غیرحرفه ای بودن پس زمینه (34٪)

مقاله این نویسنده شامل بسیاری از احساس ترس و وحشت ما قبل از یک کنفرانس است، اما بسیاری از آنها قادر به تسلط بر این احساسات هستند به گونه ای که حداقل به آنها امکان می دهد با استفاده از این ابزار، در خانه کار کنند.

با این حال، برای برخی از افراد احتمال برقراری تماس ویدیویی می تواند احساس ترس عمیقی ایجاد کند، به خصوص اگر ارائه آن اجباری باشد. همراه با سایر عوامل استرس زا که با بیماری همه گیر کرونا، قرنطینه و عدم امنیت شغلی مرتبط هستند، اضطراب زوم در این شرایط می تواند ناتوان کننده باشد.

جیمز رابینسون، مدیر بازاریابی در بوفالو 7 خاطرنشان کرد:

“مطمئنا، سال ۲۰۲۰ از نظر اضطراب خیلی کمرنگ نبوده است و همه ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده ایم.” با این وجود 73٪ پاسخ دهندگان اظهار داشتند که امسال در مقطعی با اضطراب زوم دست و پنجه نرم کردند و روشن است که برای بسیاری از کاربران، تماس های ویدیویی چالش های خاص خود را به همراه دارد. “

Zoom

Zoom

برای کمک به کاهش اضطراب زوم چه کنیم؟

در تلاش برای کمک به کاربران زوم که وقتی از آن ها خواسته می شود با دوربین صحبت کنند، احساس غیر طبیعی یا ناجور می کنند؛ این شرکت نکات زیر را ارائه داده است:

۱- تماس ها را محدود کنید

بپرسید آیا این تماس واقعا ضروری است؟ به عنوان مثال ممکن است افزودن یادداشت به یک سند مشترک آسان تر باشد. تماس های ویدیویی ممکن است همیشه کارآمدترین گزینه نباشد.

۲- دسترسی دوربین را لغو کنید

از رئیس خود سوال کنید که آیا در هر تماس‌، نیازی به دوربین دارید یا خیر. اگر واقعا نیاز است است، سعی کنید دوربین خود را به جای زاویه رو به رو، در زاویه کناری قرار دهید تا کمتر روی خود تمرکز کنید.

۳- به زمان استراحت توجه کنید

اگر ممکن است حتما با دیگران فقط مقدار مشخصی تماس در روز صحبت کنید. در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که بین مکالمه ها زمان استراحت مناسبی وجود دارد.

۴- پیش از تماس اطلاع دهید

هرگز بدون اطلاع قبلی با کسی تماس نگیرید. اگر افراد وقت آماده سازی داشته باشند، نظم و نظم بیشتری خواهند داشت و اضطراب کمتری دارند.

۵- نگرانی ها را اعلام کنید

برقراری ارتباط ! با رئیسان صحبت کنید، با تیم ها صحبت کنید، اگر مشکلی وجود دارد هرگز نمی دانید که افراد دیگری نیز با آن روبرو هستند یا نه. مکالمات را تشویق کنید. همچنین می توانید از رئیس خود گپ خصوصی بخواهید.

شما در دوران قرنطینه با اضطراب زوم یا اضطراب کنفرانس های ویدیویی یا مجازی رو به رو بوده اید؟ درباره تجربه خود برای ما بنویسید.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

(مون بهتر ی چالش برگزار باشه پاک کردن واتساپ) باشه از سروش استفاده کن.

Dr.Nazer

شدیداً با این مشکل مواجهم…😂

منم میترسم همیشه😟

Milad7

منکه کلا ازش استفاده نمیکنم 😐

pooria

من اصلا بخاطر فشار روانی وارده جواب نمیدم 😂🥒

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)