حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش ۱۱.۸ میلیون اپل واچ در چارک سوم سال ۲۰۲۰ : رشد ۷۵ درصدی نسبت به سال قبل

اپل واچ در چارک سوم سال ۲۰۲۰ به رکورد فروش ۱۱.۸ میلیون دستگاه رسیده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد پیشرفت را نشان می دهد. علی رغم افزایش در فروش، در کل فروش و بازار همچنان رتبه دوم را دارد و پشت سر شیائومی و دستگاه های به مراتب ارزان‌ترش ایستاده است. البته آمار این مطلب یسیار متفاوت است و باید بخش به بخش بررسی شود.

اپل با ۴۱.۴ میلیون فروش بازار پوشیدنی ها را رهبری می کند

طبق جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۱۳.۵ میلیون فروش و ۲۴.۵ درصد سهم بازار، پیشتاز بود. این شرکت رشد 27.8 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داده است. توجه داشته باشید که اینجا درباره تمام بازار گجت های پوشیدنی صحبت می شود که شامل هندزفری ها، دستبند هوشمند و ساعت هوشمند است. شیائومی در بخش پوشیدنی های مچی پیشتاز بازار است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که شیائومی پوشیدنی های مُچی ارزان را به فروش می رساند که این امر نسبت به رقبای خود مانند اپل که اپل واچ را با قیمت بالایی می فروشد، یک برتری در تعداد فروش ایجاد می کند. هواوی، فیت بیت و سامسونگ به ترتیب در رتبه های سه، چهار و پنج قرار گرفتند که با رتبه بندی بالاترین فروش جهانی مرتب شده اند.

همانطور که گفتیم هنگامی که گجت های پوشیدنی نظیر هدفون های بی سیم واقعی در ترکیب قرار می گیرند، اعداد یک تصویر کاملا متفاوت را ترسیم می کنند. با فروش بالای AirPods و Apple Watch اپل در چارک سوم سال ۲۰۲۰ حدود 41.4 میلیون دستگاه فروخته و 33.1٪ سهم بازار داشته است که کمی بیشتر از 32.2٪ سهم بازار چارک سوم سال ۲۰۱۹ است.

موسسه IDC می گوید دلیل رشد فروش اپل در چارک سوم سال ۲۰۲۰ به محبوبیت AirPods و Apple Watch SE است:

اپل در این سه ماهه با 33.1 درصد سهم بازار را رهبری کرد. AirPods به همراه اپل واچ به دلیل تقاضای همه گیری کرونا، بسیار محبوب بودند. اپل با گسترش ساعت های هوشمند خود همچنین تضمین می کند که دستگاه ها با چندین قیمت از جمله محصولات جدید سطح متوسط ​​مانند Watch SE در دسترس هستند.

رقابت در این گروه آنچنان که انتظار می رود نزدیک نیست. شیائومی با تنها 17.0 میلیون فروش دارد که با کمتر از نیمی از میزان فروش اپل، در جایگاه دوم قرار دارد. حتی سهم بازار شیائومی نیز کمتر از نیمی از سهم بازار اپل در این رتبه بندی است. مقام های سوم و چهارم توسط هوآوی و سامسونگ به دست آمده اند که رشد سال به ترتیب 87.2 و 32.2 درصد را نشان می دهند.

البته در بحث پوشیدنی های مُچی در جدول زیر می بینید که شیائومی اول است و سامسونگ تقریبا بازار را به دیگر رقبا با سهم بسیار ناچیزی باخته است.

سامسونگ سرمایه گذاری بیشتری در مورد هدفون های بی سیم انجام داده و محصولات جدید را به سرعت روانه بازار کرده است. این بدان معناست که می تواند سهم بازار خود را در سال آینده بیشتر کند. در همین حال، وقتی در نظر بگیریم که به دلیل ادامه جنگ تجاری، هواوی بازار محدودی نسبت به رقبا دارد، فروش این برند چشمگیر است.

با وجود بیماری همه گیر کنونی و تعداد بیشتری از افرادی که از خانه کار می کنند، بازار پوشیدنی ها پس از روند منفی در فروش و مقیاس سال به سال در دو سه ماهه اول سال جاری، دوباره در Q3 2020 بازگشت.

شما به فکر خرید گجت پوشیدنی هستید؟ کدام یک؟ صوتی؟ مچی؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

یدونه سری 3 دارم اگر قیمت بیاد پایین عوضش میکنم به لیسا.

micro0o

واقعا بیخود تر از اپل واچ نداریم. حتی احتمالا واچهای دیگه هم همینطور. پول مفت هدر دادن فقط. تنها خوبیش این که دیگه نوتیف رو گوشیت نمیاد

SHREK

میتونی بگی استفاده نداری نه اینکه بیخوده.

micro0o

دوست عزیز میشه لطفا چند تا از استفاده هاش رو بگی؟ همه کاراش رو یه دست بند ساده هم انجام میده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)