حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی سومین برند پرفروش موبایل در دنیا شد

نوشته

3 سال قبل | 26 دیدگاه | شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

شیائومی برند سخت کوشی است که با تلاش حداکثری در بخش اقتصادی و میان رده سهم خوبی را در بازار کسب کرده است. این شرکت حالا با عبور از اپل عنوان بزرگی را کسب کرده است. بله، شیائومی سومین برند پرفروش موبایل در دنیا شده و آنطور که مشخص است شاید خیلی با تبدیل شدن به دومین برند پرفروش بازار هم فاصله نداشته باشد.

سومین برند پرفروش موبایل

سومین برند پرفروش موبایل

سومین برند پرفروش موبایل

با تمام آنچه در این سال اتفاق افتاده است، مشخص است که بازار گوشی های هوشمند طی چند ماه گذشته به شدت تغییر کرده است. برخی ممکن است انتظار داشته باشند که هواوی غرق شود و اپل تاج و تخت خود را به عنوان دومین برند پرفروش در دنیا پس بگیرد.

باید بگوییم که بازار تلفن های هوشمند به طور کلی کمی کاهش فروش داشته است و هواوی هم سهم بازار خود را از دست داد اما به اندازه کافی برای بازگشت اپل نبود. در واقع، شرکت مستقر در کوپرتینو حتی پایین تر رفته و به شیائومی اجازه داد تا سرانجام جایگاه شماره ۳ موردعلاقه خود را بدست آورد. (البته توجه داشته باشید که این آمار برای قبل از ارائه آیفون ۱۲ است)

به طور کلی، بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ حداقل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 5.7 درصد کاهش یافته است. این در واقع یک دوره خوب برای صنعت در مقایسه با دو سه ماهه قبلی است زیرا شرکت ها، کارخانه ها و مصرف کنندگان پس از ماهها خانه نشینی و محدودیت دوباره روی پای خود می ایستند.

با این وجود همه سازندگان تلفن سه ماهه خوبی نداشته اند و در واقع می توان در نظر گرفت که حداقل بر اساس آخرین آمار گارتنر، تنها دو شرکت از میان پنج شرکت برتر سهم بازار را به دست آورده اند. حتی اگر تنها 2.2 درصد رشد داشته باشد، سامسونگ همچنان پیش قدم است. هواوی علی رغم از دست دادن 21.3 درصد از قسمت بازار، جایگاه خود را حفظ کرده است.

بزرگترین برنده اما شیائومی است. این شرکت چینی 34.9٪ رشد کرد که برای عبور از اپل کافی است. این مهم حتی بدون ورود به بازار ایالات متحده است. تحلیلگر بازار علت این امر را از دست دادن سهم هواوی در بازارهای خارج از چین می داند و اگر سرنوشت هواوی در سه ماهه بعدی تغییر نکند، می تواند از هموطن درگیر خود پیشی بگیرد.

البته که اپل مطمئنا در سه ماهه آینده بهبود خواهد یافت. تأخیر در عرضه آیفون ۱۲ که باید تا شهریور ارائه می شد، باعث فروش تقریبا راکد این شرکت در سه ماهه سوم شد. با توجه به محبوبیت اولین گوشی های 5G اپل ، قطعاً در ماه های آینده مسیر تغییر خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ آینده بازار موبایل های هوشمند را چطور می بینید؟ فکر می کنم برای اولین مرتبه در چند سال اخیر است که آن بالاها و در ۵ برند برتر تحرکات زیادی دیده می شود و تقریبا پیش بینی شرایط سخت است.

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taha

عذر بابت اسپم.(آقای عرفانی گفت کپی کنید تو پستای دیگه بدید)
دوستان می‌خوام یه چالش آخر شبی بذارم 🙂
وقتی گوشیتون رو می‌خواین شارژ کنید(مهم نیست از چه درصدی شروع کنید) بذارید فول شارژ بشه و به محض اینکه اتصال کابل با پورت شارژ گوشی رو قطع میکنید ، در استفاده ی روتین و متداولتون(حالا چه سنگین چه نیمه سنگین ترجیحاً با روشن بودن نت وای فای یا دیتای سیم کارت و روشن بودن بدون وقفه ی نمایشگر با نور خودکار یا دستی رو ۴۰-۶۰ درصد) ببینید چند دقیقه درصد شارژتون روی ۱۰۰ درصد ثابت میمونه؟؟😄
هر دقیقه که میگذره و رو ۱۰۰ میمونه و به محض اینکه به ۹۹ تغییر می‌کنه اسکرین بگیرین و بفرستید…
«تأکید میکنم هر دقیقه یه اسکرین»

ببینم کی رکورد میزنه ها😁😅
(فکر کنم دیگه زخم کردم😂)

UnderTaker

این عرفانی هم دقیقا خودش میدونه چه چالشی بزاره 😂
دست گذاشته جایی که هواوی خوب عمل میکنه.

هواوی ها معمولا همیشه 100 به 99 رو دیرتر از باقی گوشی‌ها خالی میکنن 😅
گاهی وقتا تا نیم ساعت یا بیشتر هم میشه.

قدیما که میت10 داشتم، همینطور بود. اطرافیانم که داشتن هم همینطور.
ولی درصدهای پایین‌تر سریع‌تر خالی می‌کرد. استندبای هم که کلا تعطیل بود.

Mohammadr

دقیقا.. من انر 10 لایت داشتم، تو دانشگاه،،100 درصد که میشد، میرفتم سر کلاس، تقریبا یک سوم کلاس گوشی دستم بود و تا پایان کلاس، رو صد نگه میداشت و گاهی تا 99 یا 98 میومد پایین…

نیما عرفانی

خب عزیزم شما چه چالشی خوشت میاد؟؟ بگو همونو بذاریم …
حالا فارغ از اینکه کلی نظرسنجی گذاشتم که هیچ ارتباطی به هواوی نداشت ، اون موقع جنابعالی کجا بودی؟ ها آنلاین بودی ولی جاهای دیگه سیر میکردی 😉
“ولی درصدهای پایین‌تر سریع‌تر خالی می‌کرد”
اکثر درصدای زیره ۱۰-۱۵ درصد رو سریع تر خالی می‌کنه ولی تو بعضی درصدا مثل ۴ الی ۸ چند دقیقه ثابت میمونه .و اینکه گوشی های هواوی به ۲ درصد میرسن خاموش میشن و از همون ۲ درصد هم شارژ میشن.
“استندبای هم که کلا تعطیل بود.”
نه اشتباه می‌کنی ، هواوی کلاً همه چیش تعطیله😉😉✋

نیما عرفانی

اینم اضافه کنم که درصدهای بالا اهمیت بیشتری برای کاربر داره چرا که اکثر اوقات تو بازه ی ۱۰۰ تا ۲۰ درصد از حداکثر بهره وری و قدرت پردازشی گوشی استفاده میکنیم نه اینکه زیره ۲۰ و به خصوص زیره ۱۰ درصد کارای سنگین انجام بدیم … .
اتفاقاً پاور سیوینگ و اولترا پاور سیوینگ ساخته شدن واسه همین که با اعمال محدودیت شدت نور و رنگ های صفحه نمایش و محدود کردن و بستن یکسری تنظیمات در فعالیت ها ، عملگرها و نرم افزارهای پرمصرف ،ظرفیت و انرژی باقی مونده رو تا حد ممکن ذخیره نگه میداره که باعث میشه گوشی تو درصدهای پایین باتری لایف بیشتری بده و مدت زمان بیشتری روشن بمونه که حداقل طرف بتونه قبل اینکه گوشیش خاموش شه یا به اتصال برق و شارژر دسترسی پیدا کنه؛ با یه جایی یا یه شخصی ارتباط ضروری برقرار کنه .

UnderTaker

@نیما عرفانی

برادر نیازی به این همه توضیحات نبود. اینایی که فرمودی، مسائل ساده‌ای هستن که همه کم و بیش میدونن.

منظورِ من از درصدهای پایین‌تر یعنی 99 به بعد بود.
به عنوان مثال 100 به 99 نیم ساعت اسکرین ، 99 به 90 سه ربع اسکرین.
به این شکل منظورم بود.
خب این دو تا اصلا با هم مطابقت نداره.

نیما عرفانی

داری میگی درصدای پایین تر سریع تر خالی میکرد(همون ۹۹ به پایین)، خب اینم مسئله ی ساده ایه و کمو بیش همه میدونن پس نیاز به گفتنش نبود … اوهوم؟درسته؟؟
پیشنهاد میکنم چندتا تست و قیاس باتری لایف پرچمدارای هواوی با رقبارو ببینی( البته از منابع معتبر نه جهت دار و بی اعتبار) اون وقت شاید متوجه بشی که اکثراً گوشی های هواوی از ۱۰۰/۹۹ تا همون ۲۰/۱۰ درصد جلوتر از بقیه هستن و از اون به بعد سرعت تخلیه شدن انرژیش تسریع پیدا میکنه که همین باعث میشه در مواردی عقب بیوفته، یعنی در مدت زمان یکسان تا ۱۰/۲۰ درصد هواوی ظرفیت بالاتری رو حفظ می‌کنه .

m.b

برای شیا دقیقاً برعکسه…
البته اون درصد های بالا رو کاریش ندارن اما زیر پنج درصد انقدر سرعت کم شدن باتری کم میشه که بالاخره به یه شارژری چیزی برسی…

AŁɪ

گوشی منم تو هم که یکیه پس همون مدرک مال تو جوابه😆😅

Taha

😂😂😂

ali_s

آره منم گوشیم گوشیم شبیه همیناس طاها نماینده ما😐😂

Taha

مطمئن باشید نا امیدتون نمیکنم 😂😂

نیما عرفانی

ممنون طاها جان لطف کردی ⁦❤️⁩🎼

Taha

فدای شما ⁦❤️⁩🙏

Taha

دمش گرم 👍👌
خدا کنه بزودی اول بشه😎

SHREK

خیلی هم خوب به شیوا.

ali_s

عالیه

The MTest MT

شیائومی اگر امسالم قیمت هاشو بالا ببره دیگه وضع خراب میشه
میگن امسال ردمی کی 40 قراره زیر 500 دلار باشه ک خوبه ولی می 11 نباید بالاتره 700 دلار بشه

Mohammadr

داداش میخوای با خرید هر گوشی از شیائومی، 200 دلار دستی هم بده؟ 😐❤️ برندای دیگ، دوبرابر این قیمت ها، با مشخصات یکسان میفروشن، هیچکس هیچی نمیگه… درسته شیائومی سیاستش همین سود کم بوده، ولی هر چی هم گرون کنه، بازم به بقیه نمیرسه… (حداقل تو سال 2021)

Farcry

باید دید توی چارک های بعدی چیکار میکنه چون سه ماهه سوم هر سال فروش آیفون ها به کمترین میزان توی اون سال میرسه و این زمان دقیقا آخر چرخه آیفون های سال قبل و درست یک ماه قبل از معرفی و ورود به بازار آیفون های جدید هست.

ali_s

آقا ۲۰ درصد تو یک ساعت و نیم پابجی خوبه؟

Taha

عالیه.

Mahdi

ارزش نسبت به قیمت رو حفظ کنه بالاتر هم میره

m.b

احتمالاً فعلاً همین حدود میمونه تا چارک اول 2021…

Milad7

حتی میتونه رتبه ی اول را بدست بیاره 🙂

MohammadFarhaadi

قابل انتظار بود حتی لول بالاتر هم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)