حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رشد قابل توجه شرکت چینی BOE در مقایسه با LG و Samsung در بازار نمایشگرها

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، نمایشگر

طبق جدیدترین گزارش DSCC، درآمد بازار صفحه نمایش به دلیل فروش پانل های LCD به بالاترین سطح رسیده است. BOE چینی پشت سر Samsung Display قرار دارد و در مکان دوم فروش کلی چارک سوم سال ۲۰۲۰‌ را دارد. به همین ترتیب، CPT چین با وجود ضرر عملیاتی در سه ماهه گذشته، سود خالص را گزارش کرد. ما در این گزارش رشد قابل توجه شرکت چینی BOE در مقایسه با LG و Samsung در بازار نمایشگرها را شاهد هستیم.

رشد قابل توجه شرکت چینی BOE

بر اساس این گزارش (از طریق TheElec)، درآمد صنعت نمایشگر حدود 30.5 میلیارد دلار برای چارک سوم سال ۲۰۲۰ است. گفته می شود این 21٪ رشد نسبت به سه ماهه قبلی و 11٪ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل افزایش داشته است. ظاهراً این رقم از زمان چارک پایانی سال ۲۰۱۷ به بالاترین حد خود رسیده است.

موسسه DSCC معتقد است که افزایش قیمت پنل تلویزیون LCD دلیل این امر است. از نظر سهم درآمد، سامسونگ بار دیگر رتبه اول را کسب می کند اما شرکت های چینی مانند BOE و CSOT موفق به کسب جایگاه در ۱۰ رتبه نخست شدند. این پیشرفت در حالی است که انتظار می رود فروش صفحه نمایش چین در سال 2020 به 42.5 میلیون دلار برسد.

در واقع، BOE عملکرد بهتری نسبت به نمایشگر LG در سهم کلی درآمد دارد تا جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. این دو تنها شرکت های غیر سامسونگ هستند که سهام دو رقمی دارند. همانطور که گفته شد، این لیست شامل موارد دیگری مانند AUO ، Innolux ، CSOT و Sharp است که درصد سهم آنها بین 5-8 است. علاوه بر این، سود ناخالص پنل های نمایشگر ، طبق گزارش، نسبت به چارک دوم 106 درصد رشد کرده است.

سود ناخالص چارک سوم 2020 در حدود 2.7 میلیارد دلار است که رشد سالانه 182 درصدی نسبت به سال 2019 را نشان می دهد. بر این اساس، به غیر از CPT چین، همه سازنده های پنل حاشیه ناخالص مثبت را در چارک سوم گزارش می دهد . با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، CPT چین مقداری سود خالص را گزارش داد، هرچند ضرر عملیاتی داشت. یعنی با فروش دارایی های بلند مدت نزدیک به 211 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

این بدان معناست که کل صنعت (به جز سامسونگ ، CSOT ، Sharp) در چارک سوم 2020 حدود 545 میلیون دلار سود خالص داشته است. طبق گزارش، این اولین بار برای هفت فصل متوالی در صنعت است. همچنین از نظر فروش منطقه ای ، BOE با فروش 8.1 میلیون متر مربع و پس از Innolux و CSOT بسیار به ال جی نزدیک است.

در هر صورت، چین سخت تلاش می کند تا حداقل در بخش LCD به همتای کره جنوبی غلبه کند. خرید اخیر توسط BOE و CSOT از CEC-Panda و Samsung به ترتیب در چین بدان معنی است که احتمالاً 28 درصد از ظرفیت صفحه بزرگ جهان را دارد. در نتیجه، به زودی 70 درصد از ظرفیت تولید پانل های LCD جهانی را در اختیار خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چینی ها در بازار نمایشگرها از کره ای ها پیشی 🐱 (!) بگیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

” فکر می کنید که چینی ها در بازار نمایشگرها از کره ای ها پیشی 🐱 (!) بگیرند؟”

بامزه! 😏😂
__________
این بازار پنل های بزرگه یا من اشتباه میکنم؟ 🤔

Mahdi

بنجل ساز 😂😂😂

SHREK

LG left the chat.

ali_s

آقا یه لطفی کنید بگین من گوگل ترنسلیت از کجا دان کنم تو گوگل پلی نبود😐🌹

نیما عرفانی

✓https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.translate

ali_s

ممنون آقای عرفانی مثل اینکه 🐘تره برای ایران باید با 🐘شکن دانلود کنم

نیما عرفانی

خواهش میکنم
خلاصه که از گوگل پلی قابل دانلود هست 🙂

نیما عرفانی

comment image

Mahdi

به به جناب عرفانی پروفایل جدید

نیما عرفانی

البته قبل تر اینجا بهت ریپلای زده بودم مهدی جان …
✓https://toranji.ir/?p=1087040/#comment-254813

abraham

چینی ها خوب دارن میتازن و تو هر زمینه ای حرف واسه گفتن دارن

Milad7

boe هم خوب داره خودش را بالا میکشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)