حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال مذاکره برای خرید ShareChat است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

گفته می شود که گوگل مشتاق سرمایه گذاری در پلتفرم هندی است.  جدیدترین اخبار به ما می گوید ما گوگل در حال مذاکره برای خرید ShareChat است.

خرید ShareChat توسط گوگل

براساس گزارش های جدید ShareChat که پس از ممنوعیت استفاده از برنامه های چینی مانند TikTok مورد توجه بسیاری قرار گرفت، در حدود 1.03 میلیارد دلار ارزیابی می شود. پیش بینی کرده بودیم که این برنامه در بین 5 برنامه ای باشد که از ممنوعیت استفاده از برنامه های چینی بیشترین بهره را خواهد برد.

اگر این معامله به نتیجه برسد ، گوگل کل شرکت را خریداری می کند و سهام کمی برای بنیانگذاران باقی می گذارد.

پلتفرم ShareChat در سال 2015 توسط Ankush Sachdeva که مدیر عامل شرکت است ، Bhanu Pratap Singh مدیر CTO و فرید احسن COO آن، تاسیس شد.

در حال حاضر هیچ کدام از دو شرکت به گزارش های رسانه ای پاسخی نداده اند.

بد نیست بگوییم که که در آگوست سال 2020 گزارش های بازار مبنی بر سرمایه گذاری مایکروسافت در 100 میلیون دلار در ShareChat در دور تأمین مالی وجود داشت.

چرا گوگل به ShareChat علاقه مند است؟

گوگل اوایل سال جاری “صندوق دیجیتالی سازی Google for India” را داشت که از طریق آن متعهد شد طی 5-7 سال آینده 75000 کرور یا تقریباً 10 میلیارد دلار برای هند سرمایه گذاری کند.

Sundar Pichai ، مدیر عامل گوگل و Alphabet ، گفته بود “ما این کار را از طریق ترکیبی از سرمایه گذاری سهام ، مشارکت و سرمایه گذاری عملیاتی ، زیرساختی و اکوسیستم انجام خواهیم داد. این بازتاب اعتماد ما به آینده هند و اقتصاد دیجیتال آن است. ”

ShareChat استارتاپی است که مورد علاقه Google است.

این شرکتی است که می تواند به گوگل در فضای اجتماعی، خصوصاً در بازار عظیمی مانند هند، رونق زیادی ببخشد. مهمتر از آن در شهرهای کوچک هند است.

اقدام گوگل به عنوان پیشنهادی توسط غول فناوری برای افزایش جذابیت در فضای محتوای بومی تلقی می شود.

ShareChat رشد 166٪ را ثبت می کند.

ShareChat به 15 زبان در دسترس است ، یک فیلم رسمی کوتاه به نام Moj و 160 میلیون کاربر فعال دارد. گفته می شود که پس از ممنوعیت TikTok و سایر برنامه های چینی توسط هند ، 100 میلیون سود کسب کرده است. این میزان 166٪ در ماهانه کاربران فعال آن است.

در طول این ماه ها، متوسط ​​زمان مصرف روزانه کاربر در پلتفرم نیز از 24 دقیقه به 31 دقیقه افزایش یافته است.

رشد بستر رسانه های اجتماعی در مناطق Tier II و Tier III ممکن است برای گوگل بسیار جذاب باشد.

ShareChat اخیراً یک نظرسنجی انجام داده است که چگونه کاربران هندی در شهرهای Tier II و Tier III به دلیل تسلط بر الگوی استفاده ، از اهمیت و اهمیت بیشتری برخوردار شده اند.

همچنین ، خود را متمرکز روی حرکت هوشمندانه و استراتژیک به عنوان جایگزین هند برای برنامه های چینی قرار داده است. بلافاصله پس از اعلام ممنوعیت دولت، این شرکت یکی از اولین شرکت هایی بود که از این تصمیم استقبال کرد.

شیرچت گفته بود:

“این اقدامی مثبت از طرف دولت در برابر پلتفرم هایی است که دارای حریم خصوصی جدی ، امنیت سایبری و امنیت ملی هستند. ما انتظار داریم دولت به حمایت خود از اکوسیستم استارتاپ هند ادامه دهد.”

ShareChat در حال حاضر دارای مجموعه ای از سرمایه گذاران مانند Twitter ، Lightspeed ، Elevation Capital است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این سرمایه گذاری گوگل به موفقیت آنها در بازار پلتفرم های اجتماعی کمک کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

گوگل میخواد در همه زمینه ها بهترین باشه به مولا.

Milad7

خیلی هم خوب……

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)