حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اهمیت تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام  

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روز ها هدف اصلی تمام برند ها و صاحبان کسب و کار افزایش محبوبیت خود در فضای مجازی و در نتیجه افزایش تعداد دنبال کنندگان و همچنین افزایش فروش می باشد. به همین دلیل با توجه به افزایش استفاده از رسانه اجتماعی اینستاگرام در میان کاربران ایرانی، صاحبان کسب و کار به دنبال این هستند تا بتوانند توجه کاربران را در این رسانه اجتماعی به خود جلب کنند.

با توجه به اینکه فرمولی مشخص و استاندارد های تعیین شده ای جهت تولید محتوا برای اینستاگرام به صورت با کیفت وجود ندارد، اما در این مقاله سعی می کنیم برخی از نکاتی که به صورت تجربی در تولید محتوای با کیفیت اثر گذار است را بیان کنیم.

در ابتدا باید بیان کنیم با توجه به اینکه ساختار اینستاگرام بر اساس یک رسانه تصویری بنا شده است محتوای مورد نظر در این رسانه عمداتا تصاویر گرافیکی، عکس و ویدئو هایی هستند که به صورت جذاب و خلاقانه ای طراحی می شوند تا کاربران را جهت برقراری یک ارتباط هدفمند و دنبال کردن محتوا و اطلاعات متنی ارائه شده ترغیب کنند. پس علاوه بر این باید بر رعایت اصول فنی تولید محتوای فنی مورد نظر نیز دقت کافی را به خرج دهید.

 

شناسایی مخاطبین هدف

یک از معیار مهم و تعیین کننده در تولید محتوای مناسب و هدفمند در اینستاگرام برای افزایش فالوور شناخت ویژگی های مخاطبین هدف است. یعنی بدانید مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؟ مردان یا زنان؟ از چه گروه سنی هستند؟ چه سلایق و علایقی دارند؟ ویژگی های رفتاری آن ها چیست؟ در واقع باید شناخت کافی از مخاطبین خود را داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین محتوای مورد نظر برای ارتباط با آن ها را تولید کنید.

 

استراتژی محتوایی خود را مشخص کنید

تولید محتوای با کیفت به شما کمک می کند، تا بتوانید به آسانی و در کمترین زمان ممکن کیفیت صفحه اینستاگرام خود را بالا ببرید، اما این نکته را فراموش نکنید که این امر مستلزم تدوین یک نقشه را و چارچوب مشخص شده است. در واقع بایستی سعی کنید محتوایی را تولید کنید که میزان درگیری و ارتباط مخاطبین با صفحه شما را به حداکثر برساند. به همین منظور سعی می کنیم برخی از نکاتی را که در این مسیر به شما صاحبان کسب و کار کمک می کند را بیان کنیم.

محتوای مخصوص خود را تولید کنید تا بتواند هویت بصری شما را ارائه دهد

همانطور که در مقالات گذشته عنوان شد این روز ها کاربران با انبوهی از محتوا های ارائه شده توسط رسانه های مختلف مواجه هستند که بر خلاف تصور صاحبان کسب و کار و فعالین حوزه تبلیغات و بازاریابی تاثیرات منفی بر رفتار مخاطبین می گذارد. این روز ها این مسئله برای رسانه های مجازی علی الخصوص اینستاگرام نیز پیش آمده است.

به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آن که در میان این حجم از اطلاعات مختلف، محتوای شما شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد سعی کنید محتوای خود را با فرمت هایی مختص خود تولید کنید و برای آن ها قالب هایی مشابه هم بر اساس ماهیت برند خود طراحی کنید.

 

از انواع محتوا استفاده کنید

سعی کنید در صفحه خود از محتوا های مختلفی استفاده کنید و محتوای خود را به یک فرمت خاص محدود نکنید زیرا این امر موجب یکنواختی صفحه شما و دلزدگی کاربران از ماندن در صفحه شما می شود. به همین منظور پیشنهاد می کنیم محتوای خود را به صورت ویدئویی و  برخی پست های تصوری به صورت اسلایدی ارائه دهید تا خلاقیت و تازگی در صفحه شما دیده شود. همچنین پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه از عکس های آماده و بی کیفیت در صفحه خود استفاده نکنید.

 

هشتگ گذاری بر اساس ماهیت کسب و کار

همانگونه که در ابتدای مقاله عنوان کردیم علاوه بر محتوای تصویری، باید در تولید محتوای متنی خود نیز برخی از نکات را رعاتی کنید تا بتوانید محتوایی با کییت و متناسب با مخاطبین هدف مورد نظرتان تولید کنید. یکی از این موارد استفاده از هشتگ گذاری مناسب در پست هایی که بارگذاری می کنید می باشد. سعی کنید عباراتی را به عنوان هشتگ استفاده کنید که به صورت گسترده توسط کاربران جستجو می شود. همچنین سعی کنید از هشتگ هایی که به معرفی برند شما و ماهیت کسب و کارتان کمک می کند نیز استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با هشتگ گذاری و سایر مطالب مرتبط با این بخش، مقاله منتشر شده در بلاگ سایت رسا با عنوان “باید و نباید های تولید محتوا در اینستاگرام” را مطالعه کنید.

 

برنامه زمانی و تقویم محتوا

وقتی استراتژی تولید محتوا را تعیین کردید و دسته‌بندی‌های مختلف محتوایی را مشخص کردید، وقت آن است که به اجرای دقیق آن فکر کنید. به همین دلیل برای اینکه بتوانید محتوای مورد نظر خود را به بهترین شکل اجرا کنید و نتیجه مد نظرتان را بگیرید نیازمند تدوین یک برنامه زمانبندی مشخص هستید.

تقویم محتوایی مشخص می‌کند شما در کدام روز و کدام ساعت بر اساس مناسبت های خاصی که مد نظر دارید یا روز های مختلف هفته یا سال پست‌هایتان را منتشر کنید. در واقع اگرمحتوای خود را در زمان مناسب منتشر نکنید، نمی‌تواند بازدید و نتایج مورد نظر خود را به دست آورید و کاربران را به برقرری بلند مدت تشویق کنید.

برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی هستید، نباید محتوای خود را در ساعات و روز های تطیلی فروشگاه منتشر کنید زیرا ممکن است در همان لحظه مشتریانی تصمیم به خرید از فروشگاه شما بگیرند اما به دلیل ناتوانی در برقراری ارتباط با مجموعه، آن ها را از دست بدهید.

ما در آژانس تبلیغاتی رسا با ارائه کمپین های تبلیغاتی بهینه در فضای دیجیتال علی الخصوص اینستاگرام به شما کمک می کنیم تا تا علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و متناسب با کسب و کارتان بتوانید به درستی مخاطبین هدفتان ارتباط برقرار کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه https://rasaads.com/service/production مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

در آخر پیشنهاد می کنیم صفحه اینستاگرامی خود را به یک گالری تصاویر و کاتالوگ برای نمایش محصولات تبدیل نکنید.

اگر به دنبال این هستید مخاطبانتان یک رابطه بلند مدت همراه با تعامل را با مجموعه شما برقرار کنند سعی کنید از تمام اماکانات به اشتراک گذاری محتوا در اینستاگرام مثل امکان اجرای لایوف اجرای مسابقه های دوره ای، تولید محتوا های UGC توسط کاربران و نمایش استوری استفاده کنید. در واقع سعی کنید از تمام امکانات تعاملی اینستاگرام در جهت اجرای استراتژی محتوایی خود استفاده کنید و برای همه این امکانات محتوایی جدید و خلاقانه تولید کنید.

منبع : وبلاگ آژانس تبلیغاتی رسا

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

این نکات خیلی مهمه به مولا.

Milad7

متاسفانه یک سری جک و جلف بچه سال گند زدن به اینستاگرام 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)