حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ مک بوک ایر با تراشه اپل M1 ریست کردن دستگاه را غیرممکن می کند

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، مشکلات

ممکن است همه اخبار در مورد عملکرد حیرت انگیز اولین تراشه ARM اپل برای مک بوک ها یعنی اپل M1 باعث شده باشد که مردم با شور و هیجان Mac ها و MacBook های جدید را بررسی کنند. خبر بد اما این است که باگ مک بوک ایر با تراشه اپل M1 ریست کردن دستگاه را غیرممکن می کند. در حال حاضر هیچ راه حل ساده ای برای گذر از مشکل مذکور وجود ندارد پس اگر می خواهید دستگاه خود را ریست کنید، دست نگاه دارید.

باگ مک بوک ایر

مانند هر محصول جدیدی، حتی محصولات جدید اپل، ممکن است مشکلات ابتدایی پیش بینی نشده ای وجود داشته باشد که پس از مدتی ظاهر می شوند. برخی از آنها ممکن است با به روزرسانی نرم افزار به راحتی برطرف شوند در حالی که متأسفانه برخی دیگر باید منتظر ارائه نسل بعدی باشند. حتی ممکن است برخی از آنها منجر به اشکالات عجیب و غریب شوند که باعث می شود Mac ها در هنگام نصب مجدد سیستم عامل آن، عملاً بی فایده باشند.

اپل مک بوک ایر ۲۰۲۰ با تراشه اپل M1 رسما معرفی شد

با توجه به جدید بودن مک بوک ایر با تراشه اپل M1 برخی ممکن است تعجب کنند که چرا کسی سعی می کند کامپیوتر جدید ARM خود را ریست کند. قطعا چند دلیل معتبر وجود دارد، از حذف نرم افزار ناخواسته و از پیش نصب شده (یعنی bloatware) گرفته تا لغو اشتباهات غیر قابل برگشت که ممکن است در هیجان شخصی نسبت به Mac های جدید اعمال شده باشد. صرف نظر از دلیل، انتظار می رود که ریست کردن Mac یا MacBook واقعاً باعث رفع مشکلات شود و خودش مشکل نشود.

متأسفانه برای این کاربران اولیه مک بوک ایر با تراشه M1 ، اینطور نیست. MacRumors چندین گزارش از خطاهای نصب را از کاربرانی که مسیر بازیابی macOS Big Sur را بر روی دستگاه خود طی کرده اند، ذکر می کند. پیامی که برای آنها باقی مانده بود هم شوم و هم بی فایده بود و به این نکته اشاره داشت:

“An error occurred preparing the update. Failed to personalize the software update. Please try again.”

“خطایی در هنگام به روز رسانی رخ داده است. به روزرسانی نرم افزار شخصی سازی نشد. لطفا دوباره تلاش کنید.”

متأسفانه ، هیچ تلاشی پس از این خطا برنمی آید و از آنجا که راهی برای نصب به روزرسانی وجود ندارد که بتواند آن را برطرف کند، MacBook همچنان در آنجا گیر کرده و عملا غیر قابل استفاده است. ممکن است دردسر ساز باشد اما این مکینتاشهای جدید خوشبختانه هنوز هم دارای ضمانت هستند و می توانند برای تعمیرات ارسال شوند. (البته ما که در ایران …)

سایر کاربران یک راه حل را گزارش کرده اند که شامل استفاده از جدیدترین ابزار Configurator 2 برای بازگرداندن مک های مجهز به تراشه M1 است. با این وجود، نیاز به داشتن مک دوم و کابل مناسب برای اتصال این دو رایانه است. امیدوارم که اپل از این موضوع آگاه شده و به زودی رفع اشکال را انجام دهد. تا آن زمان، ممکن است ایده خوبی باشد که ریست مک بوک های جدید M1 را به تعویق بیندازید.

احیانا شما مک بوک ایر با تراشه M1 خریده اید؟ ریست نکنیدش پس حتما!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

اپل : اکو سیستم ما نیاز به ریست ندارد!

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)