حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس اپل منتشر شد: Huawei و Xiaomi همچنان بهتر هستند

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، تست، دوربین

دو روز پیش بود که برای شما نوشتیم امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مشخص شد. این دستگاه رتبه چهارم و بالاتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا را کسب کرد. امروز امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس اپل منتشر شد و رتبه آیفون ۱۲ پرو از آن خود می کند. همچنان اما Huawei و Xiaomi همچنان بهتر هستند. این با پیش بینی همین لابراتوار که یک ماه پیش گفت، دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس به اعتقاد DxO بهترین نمونه در دنیای موبایل نیست، منطبق است.

امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس

گوشی iPhone 12 Pro Max ماه گذشته به عنوان برترین دستگاه در خانواده آیفون ۱۲ معرفی شد، آیفون 12 پرو مکس دارای بزرگترین صفحه نمایش و چشمگیرترین دوربین اصلی دسته جدید تلفن های اپل است.

دوربین اصلی دارای لنز f/1.6 معادل 26 میلی متر بوده که وظیفه هدایت نور به سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.7 میکرومتری (بزرگتر از سنسور 12 مگاپیکسلی 1.4 م در آیفون 12 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس) را دارد.

این سیستم همچنین از یک سیستم تثبیت نوری مبتنی بر سنسور بهره می برد که اولین بار برای اپل است (بیشتر ماژول های دوربین تلفن، لنز را به جای سنسور جابه‌جا می کنند می دهند تا لرزش دستگاه را جبران کند و تصویر ثبت شده عاری از لرزش باشد).

یک دوربین فوق عریض با لنزی معادل 13 میلی متر و یک دوربین تله با لنزی معادل 65 میلی متر با زوم 2.5 برابر دوربین اصلی (کمی بیشتر از آیفون 11 Pro Max یا 12 Pro) و یک سنسور LiDAR غیر معمول وجود دارد که کارش در عکاسی به عمق سنجی و فوکس در شرایط نوری ضعیف مربوط می شود.

بر روی کاغذ، آیفون ۱۲ پرو مکس دارای چشمگیرترین قابلیت تصویربرداری در تلفن های اپل است. اجازه بدهید مشخصات آن را مرور کنیم:

  1. ۱- دوربین اصلی: سنسور ۱۲ مگاپیکسلی (با پیکسل های 1.7μ)، لنز با دیافراگم f/1.6 و فاصله کانونی معادل 26 میلی متر، تغییر سنسور OIS ، PDAF
  2. ۲- دوربین فوق عریض: سنسور ۱۲ مگاپیکسل 1/3.6 اینچی، لنز با دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی معادل 13 میلی متر (14 میلی متر اندازه گیری شده)
  3. ۳- دوربین تله: سنسور ۱۲ مگاپیکسل 1/3.4 اینچی، لنز با دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی معادل 65 میلی متر ، PDAF ، OIS
  4. ۴- عمق سنجش LiDAR
  5. ۵- فلاش LED
  6. ۶- ویدئوی 4K Dolby Vision HDR با سرعت 24/30/60 فریم در ثانیه (تست 2160p / 30 فریم در ثانیه)

اما امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس چقدر است و در جدول این لابراتوار کجا می ایستد؟

امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس

امتیاز DxO دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس

همانطور که می بینید آیفون ۱۲ پرو مکس با عملکرد بهتر از آیفون ۱۲ پرو در رتبه چهارم قرار می گیرد. این دستگاه نسبت به آیفون ۱۱ پرو مکس یک پیشرفت قابل توجه دارد. در مقابل رقبا اما هنوز توانایی عبور از پرچمدارهای هواوی یا شیائومی را ندارد. رقیب دیرینه اش یعنی سامسونگ اما ۵ پله پایین تر از آن قرار می گیرد.

نظر شما چیست؟ آیفون ۱۲ پرو مکس را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

فکر نمیکردم فقط ۲ امتیاز امتیازش بهتر بشه ، چون توی مقایسه تصاویر در یوتوب به خصوص در عکاسی شب کیفیت بهترش نسبت به ۱۲ پرو مشهود بود.

mostafa3

بعضی امتیازاتش از نسخه پرو هم کمتره
😐

rad 007

این نشان میده که DXO یک دروغگو و کلاهبردار است

m.b

نسخه سفید پرو مکس هم خیلی خوشگله ها… 🤔

Farcry

نسخه طلایی ۱۲ پرو و پرو مکس قشنگرین گوشی هست که دیدم.خیلی خیلی شیک و لوکسه،فریم براق طلاییش هم عالیه.یکی از دلایلی که باعث شده فروش آیفون های سری ۱۲ زیاد باشه همین طراحی زیبا و جذابه

Mahdi

سفیدش واقعا دلبری میکنه

rad 007

یک روز خواهید فهمید که این DXO چقدر دروغگو و کلاهبردار است ولی هنوز برای شما ها زوده این چیزها را بفهمید!!!!!!!!!!

Auroro

دگزو هم مثل برخی مسئولای برخی کشورا رشوه گیر شده

Mahdi

خب مگه ۱۳۰ کمه؟

Demon

داخل مقایسه یوتیوب دوربین نوت 20 الترا از 12 پرو مکس هم بهتر عکس میگیره.

Milad7

دقیقا درست حدس زده بودم! همون 130 شد 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)