حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ونیش مود اینستاگرام چیست؟ پیام دایرکت خودپاک‌شونده

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام ویژگی جدیدی را برای بهبود بخش دایرکت یا بخش پیام های شخصی اینستاگرام ایجاد کرده است. نام این بخش ونیش مود / Vanish Mode است. عبارت Vanish به معنی ناپدیدشدن است. قاعدتا با شنیدن آن و مقایسه با مثلا ویژگی سکرت چت تلگرام، متوجه می شوید که ونیش مود اینستاگرام همان “پیام دایرکت خودپاک‌شونده” است. اما اجازه بدهید کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

ونیش مود اینستاگرام

توجه: مثل اکثر ویژگی های اینستاگرام، این قابلیت لزوما به نسخه نرم افزار اینستاگرام شما ندارد. حتی ممکن است مثل ما روی یک نرم افزار، یک حساب کاربری شما این ویژگی را داشته باشد اما یکی دیگر نداشته باشد.

فیس بوک از ویژگی جدید Snapchat طور خود را برای ناپدید شدن خودکار پیام های دایرکت معرفی کرد. حالت Vanish به مسنجر فیس بوک و اینستاگرام اضافه شده است. این ویژگی که بیشتر برای مکالمه های گاه به گاه در نظر گرفته شده است، به کاربران امکان می دهد چت ها را تنظیم کنند تا پس از مشاهده پیام (Seen شدن) و بسته شدن چت، به طور خودکار حذف شوند.

فیس بوک توضیح می دهد که در ونیش مود کاربران مسنجر و اینستاگرام می توانند چت متنی، شکلک، عکس، GIF، پیام صوتی و استیکر ارسال کنند که پس از مشاهده و ترک کاربران از چت ناپدید می شوند.

با این حال و برخلاف Snapchat، حالت Vanish به صورت پیش فرض فعال نیست. درعوض، کاربران قرار است هنگام سوایپ کردن به بالا در دایکرت اینستاگرام خود (از بالای کادر پیام)، آن را فعال کنند.

ورود به ویژگی Vanish Mode دایرکت اینستاگرام

ورود به ویژگی Vanish Mode دایرکت اینستاگرام

با انجام این کار صفحه ای ظاهر می شود که نحوه کار Vanish Mode را توضیح می دهد. همچنین تذکر داده می شود که اگر کسی از مکالمه اسکرین شات بگیرد، به کاربران اطلاع داده می شود، همانطور که اسنپ چت این کار را انجام می دهد.

برای اهداف امنیتی، فیس بوک از مسدود کردن (Block) و گزارش دهی (Report) در ونیش مود پشتیبانی می کند. این شرکت توضیح می دهد اگر کاربری در مکالمه چت را گزارش کند، پیام های ناپدید شده حداکثر ۱ ساعت پس از ناپدید شدن بررسی می شوند. این به فیس بوک اجازه می دهد تا در صورت لزوم مکالمه گزارش شده را مرور کرده و اقدامی انجام دهد.

Vanish Mode دایرکت اینستاگرام چیست؟

Vanish Mode دایرکت اینستاگرام چیست؟

حالت Vanish همچنین یک انتخاب است، به این معنی که شما می توانید انتخاب کنید که آیا وارد یک چت ونیش مود شوید یا نه و این فقط با افرادی که با آنها دوست هستید کار می کند.

پس از ورود به حالت Vanish صفحه نمایش تاریک می شود تا نشانه تغییر باشد. برای خروج از حالت Vanish، روی دکمه “خاموش کردن ونیش مود” در بالای صفحه ضربه بزنید.

برنامه های فیس بوک برای حالت Vanish به عنوان بخشی از تجدید نظر در تجربه پیام رسانی اینستاگرام در ماه سپتامبر است که قبلا اعلام شد. این به روزرسانی توانایی برقراری ارتباط برای کاربران اینستاگرام و مسنجر را در کنار سایر ویژگی های “سرگرم کننده” در میان برنامه ها دربرداشت.

برای اینکه واضح تر باشد، حالت Vanish به گونه ای طراحی نشده است که بتواند به کسانی که می خواهند کل مکالمه را ایمن انجام دهد، پاسخ دهد. اگرچه این ویژگی رمزگذاری شده End-to-End است، اما فیس بوک از قبل یک ویژگی مکالمه رمزگذاری شده End-toEnd را (سکرت چت در فیس بوک) را ارائه می دهد. در مقابل، تمرکز اصلی حالت Vanish این است که از مزیت دیگری که اسنپ چت رقیب در اختیار دارد، استفاده کند.

حالت Vanish Mode دایرکت اینستاگرام چیست و چطور؟!

در ادامه کپی‌گری‌های فیس بوک

این در ادامه کپی‌گری‌های فیس بوک است. این شرکت قبلا قالب Stories را که توسط Snapchat رایج شده است، کپی کرده و اکنون این محصول به تنهایی در هر یک از پلتفرم های آن توسط افراد بیشتری مورد استفاده قرار می گیردو.

برای دریافت حالت Vanish Mode و سایر به روزرسانی های اخیر در تجربه پیام رسانی اینستاگرام، کاربران باید برای به روزرسانی انتخاب شوند. اساساً، از این ویژگی های جدید به عنوان فریب استفاده می شود تا کاربران اینستاگرام را وادار به موافقت با این نسخه جدید کنند.

سپس این ارتقا آنها را بیشتر در درون جهان فیس بوک قفل می کند زیرا آنها همچنین توانایی برقراری ارتباط بین پلتفرم با کاربران در فیس بوک را نیز دارند. در نهایت، WhatsApp نیز ممکن است بخشی از این استراتژی ارتباطی بین پلتفرمی شود.

پس از به روزرسانی، افراد می توانند برای دسترسی به دوستان و خانواده خود در دو تا از بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان فقط از یک برنامه پیام رسانی استفاده کنند. با موارد اضافه شده مانند حالت Vanish، آنها چیزهایی را که در برنامه های رقبا یافت می شوند از دست نخواهند داد. در همین حال، با استفاده از Reels در اینستاگرام، فیس بوک قصد دارد کاربران TikTok را نیز حفظ کند.

فیس بوک می گوید Vanish Mode از امروز در Messenger در ایالات متحده ، کانادا ، مکزیک ، پرو و ​​بنگلادش و در اینستاگرام (به زودی) در کانادا ، آرژانتین ، شیلی ، پرو و ​​چند کشور دیگر آغاز می شود. این شرکت می گوید به زودی در سایر کشورها از طریق هر دو پلتفرم گسترش می یابد.

نظر شما درباره ونیش مود چیست؟ از آن استفاده کرده اید؟ برای شما مقید به نظر می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این از یکسری جهات خیلی کاربردی و خوبه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)