حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف موقت همکاری اپل با Pegatron به دلیل نقض قوانین کارگری

نوشته

3 سال قبل | 8 دیدگاه | اپل

اپل یکی از شرکای اصلی تولید خود یعنی Pegatron را پس از کشف تخلف این شرکت در زمینه قوانین کارگری، موقتا از همکاری معلق کرده است تخلف این شرکت استفاده از کد کار مربوط به کارگران دانشجویی است. البته این توقف موقت همکاری اپل با Pegatron می تواند هم برای کاگران دلگرم کننده باشد.

توقف موقت همکاری اپل با Pegatron

به گزارش رویترز ، اپل به طور موقت کلیه تجارت خود را با Pegatron متوقف کرده است تا اینکه شرکت تایوانی مجموعه اقدامات اصلاحی را برای نظم بخشیدن به شرایط به پایان برساند. گفته می شود این شرکت با ایجاد کار اضافی برای کارمندان دانشجویی و به کارگرفتن آن ها در شیفت های شب، قانون رفتار اپل برای کارگران را نقض کرده است.

در بیانیه ای به نقل از اپل آمده:

“چند هفته پیش، ما متوجه شدیم که Pegatron – یکی از تأمین کنندگان اپل در چین – در زمینه اجرای برنامه مطالعه کار دانشجویی، اصول رفتاری اپل را نقض کرده است.”

این شرکت افزود:

“اپل Pegatron را به معلق کرده است و Pegatron تا زمانی كه تمام اقدامات اصلاحی لازم را انجام ندهد، هیچ سفارش جدیدی از اپل دریافت نخواهد كرد.”

توقف موقت همکاری اپل با Pegatron

توقف موقت همکاری اپل با Pegatron

گزارش شده است که طرفین مسئول این عمل “تلاش فوق العاده ای” کردند تا آثار نقض قانون کار خود را پنهان کنند و از مکانیسم های نظارت اپل جلوگیری کنند. برخی از این تاکتیک ها شامل جعل مدارک و تقسیم بندی عمدی دانشجویانی است که بخشی از برنامه مطالعه کار هستند. علاوه بر این، دانشجویان برای انجام مشاغلی که با برنامه آنها ارتباطی نداشتند در مرکز Pegatron به کار گرفته شدند.

اپل می گوید تا زمان انجام تمام مراحل اصلاحی، Pegatron هیچ گونه سفارش تجاری جدیدی از این شرکت دریافت نخواهد کرد. با این حال، در تحقیقات اپل هیچ مدرکی درباره کار زیر سن قانونی یا اجباری کشف نشده است. به دنبال این جنجال Pegatron می گوید این کارگران دانشجو را از خط مونتاژ خارج کرده و همچنین غرامت مناسب به آنها داده است.

با این حال، این اولین بار نیست که Pegatron به نقض قانون کار متهم می شود. در سال ۲۰۱۴ تحقیقات بی بی سی وضعیت بد کارگران تأسیسات Pegatron را نشان داد که آنها مجبور بودند روزانه ۱۸ ساعت در خطوط مونتاژ کار کنند، در جلسات بدون حقوق شرکت کنند و در اتاق های تنگ زندگی کنند.

خوب است که شرکت های بزرگ حداقل حقوق کارگران مرتبط با خود را رعایت کنند و این خبر می تواند برای کاگران دلگرم کننده باشد. نظر شما درباره این عملکرد اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

این اپل چقدر غر میزنه

SHREK

اپل باید خودشو به دلیل نقض حقوق مشتری تعطیل کنه😂😂

TheFreeCritic

ناظر به دیوار هم ارسال جنس داره …

comment image

یا بنچ تن !!!
یا امام حسین ؟!!!!!
😱😱😱😱😱😱😱😱😱😵😱😱😱😱😱😱

Auroro

دام پهن شده ی آقازاده ها

TheFreeCritic

⁦😂⁦🇺🇸⁩⁦🇺🇸

TheFreeCritic

⁦🇦🇪⁩⁦🇦🇫⁩⁦🇦🇬⁩⁦🇦🇮⁩⁦🇦🇱⁩⁦🇦🇲⁩⁦🇦🇴⁩⁦🇦🇶⁩⁦🇦🇨⁩⁦🇦🇩⁩⁦🇦🇷⁩⁦🇧🇩⁩⁦🇧🇧⁩⁦🇧🇦⁩⁦🇦🇿⁩⁦🇦🇽⁩⁦🇦🇼⁩⁦🇦🇺⁩⁦🇦🇹⁩⁦🇦🇸⁩⁦🇧🇪⁩⁦🇧🇫⁩⁦🇧🇬⁩⁦🇧🇭⁩⁦🇧🇮⁩⁦🇧🇯⁩⁦🇧🇱⁩⁦🇧🇲⁩⁦🇧🇳⁩⁦🇨🇦⁩⁦🇧🇿⁩⁦🇧🇾⁩⁦🇧🇼⁩⁦🇧🇹⁩⁦🇧🇸⁩⁦🇧🇷⁩⁦🇧🇶⁩⁦🇧🇴⁩⁦🇨🇨⁩⁦🇨🇩⁩⁦🇨🇫⁩⁦🇨🇬⁩⁦🇨🇭⁩⁦🇨🇮⁩⁦🇨🇰⁩⁦🇨🇱⁩⁦🇨🇲⁩⁦🇨🇿⁩⁦🇨🇾⁩⁦🇨🇽⁩⁦🇨🇻⁩⁦🇨🇼⁩⁦🇨🇺⁩⁦🇨🇷⁩⁦🇨🇴⁩⁦🇨🇳⁩⁦🇩🇪⁩⁦🇩🇬⁩⁦🇩🇯⁩⁦🇩🇰⁩⁦🇩🇲⁩⁦🇩🇴⁩⁦🇩🇿⁩⁦🇪🇦⁩⁦🇪🇨⁩⁦🇫🇯⁩⁦🇫🇮⁩⁦🇪🇺⁩⁦🇪🇹⁩⁦🇪🇸⁩⁦🇪🇷⁩⁦🇪🇬⁩⁦🇪🇬⁩⁦🇪🇭⁩⁦🇪🇪⁩⁦🇫🇰⁩⁦🇫🇲⁩⁦🇫🇴⁩⁦🇫🇷⁩⁦🇬🇦⁩⁦🇬🇧⁩⁦🇬🇩⁩⁦🇬🇪⁩⁦🇬🇫⁩⁦🇬🇷⁩⁦🇬🇶⁩⁦🇬🇵⁩⁦🇬🇳⁩⁦🇬🇲⁩⁦🇬🇱⁩⁦🇬🇮⁩⁦🇬🇭⁩⁦🇬🇬⁩⁦🇬🇸⁩⁦🇬🇹⁩⁦🇬🇺⁩⁦🇬🇼⁩⁦🇬🇾⁩⁦🇭🇰⁩⁦🇭🇳⁩⁦🇭🇷⁩⁦🇭🇹⁩⁦🇮🇶⁩⁦🇮🇴⁩⁦🇮🇳⁩⁦🇮🇱⁦🇮🇲⁩⁦🇮🇪⁩⁦🇮🇩⁩⁦🇮🇨⁩⁦🇭🇺⁩⁦🇮🇷⁩⁦🇮🇸⁩⁦🇮🇹⁩⁦🇯🇪⁩⁦🇯🇲⁩⁦🇯🇴⁩⁦🇯🇵⁩⁦🇰🇪⁩⁦🇰🇬⁩⁦🇰🇿⁩⁦🇰🇾⁩⁦🇰🇼⁩⁦🇰🇷⁩⁦🇰🇵⁩⁦🇰🇳⁩⁦🇰🇲⁩⁦🇰🇮⁩⁦🇰🇭⁩⁦🇱🇦⁩⁦🇱🇧⁩⁦🇱🇨⁩⁦🇱🇮⁩⁦🇱🇰⁩⁦🇱🇷⁩⁦🇱🇸⁩⁦🇱🇹⁩⁦🇱🇺⁩⁦🇲🇭⁩⁦🇲🇬⁩⁦🇲🇫⁩⁦🇲🇪⁩⁦🇲🇩⁩⁦🇲🇨⁩⁦🇲🇦⁩⁦🇱🇾⁩⁦🇱🇻⁩⁦🇲🇰⁩⁦🇲🇱⁩⁦🇲🇲⁩⁦🇲🇳⁩⁦🇲🇴⁩⁦🇲🇴⁦🇲🇵⁩⁦🇲🇶⁩⁦🇲🇷⁩⁦🇲🇸⁩⁦🇳🇨⁩⁦🇳🇦⁩⁦🇲🇿⁩⁦🇲🇾⁩⁦🇲🇽⁩⁦🇲🇼⁩⁦🇲🇻⁩⁦🇲🇺⁩⁦🇲🇹⁩⁦🇳🇪⁩⁦🇳🇫⁩⁦🇳🇬⁩⁦🇳🇮⁩⁦🇳🇱⁩⁦🇳🇴⁩⁦🇳🇵⁩⁦🇳🇷⁩⁦🇳🇺⁩⁦🇵🇱⁩⁦🇵🇰⁩⁦🇵🇭⁩⁦🇵🇬⁩⁦🇵🇫⁩⁦🇵🇪⁩⁦🇵🇦⁩⁦🇴🇲⁩⁦🇳🇿⁩⁦🇵🇲⁩⁦🇵🇳⁩⁦🇵🇷⁩⁦🇵🇸⁩⁦🇵🇹⁩⁦🇵🇼⁩⁦🇵🇾⁩⁦🇶🇦⁩⁦🇷🇪⁩⁦🇸🇪⁩⁦🇸🇩⁩⁦🇸🇨⁩⁦🇸🇧⁩⁦🇸🇦⁩⁦🇷🇼⁩⁦🇷🇺⁩⁦🇷🇸⁩⁦🇷🇴⁩⁦🇸🇸⁩⁦🇸🇹⁩⁦🇸🇻⁩⁦🇸🇽⁩⁦🇸🇾⁩⁦🇸🇿⁩⁦🇹🇦⁩⁦🇹🇨⁩⁦🇹🇩⁩⁦🇹🇴⁩⁦🇹🇳⁩⁦🇹🇲⁩⁦🇹🇱⁩⁦🇹🇰⁩⁦🇹🇯⁩⁦🇹🇭⁩⁦🇹🇬⁩⁦🇹🇫⁩⁦🇺🇸⁦🇺🇳⁩⁦🇺🇬⁩⁦🇺🇦⁩⁦🇹🇿⁩⁦🇹🇼⁩⁦🇹🇻⁩⁦🇹🇹⁩⁦🇹🇷⁩⁦🇺🇾⁩⁦🇺🇿⁩⁦🇻🇦⁩⁦🇻🇨⁩⁦🇻🇪⁩⁦🇻🇬⁩⁦🇻🇮⁩⁦🇻🇳⁩⁦🇻🇺⁩⁦🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿⁩⁦🇿🇼⁩⁦🇿🇲⁩⁦🇿🇦⁩⁦🇾🇹⁩⁦🇾🇪⁩⁦🇽🇰⁩⁦🇼🇸⁩⁦🇼🇫⁩⁦🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿⁩⁦🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿

در تمامی کشورها چنین چیزی پیدا نشد
Eror 404

Milad7

داخل ایران که چیزی به اسم قانون کار وجود نداره=)) کلا بیگاریه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)