حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت کارخانه سازنده تراشه توسط هواوی برای دور زدن تحریم های امریکا

نوشته

3 سال قبل | 33 دیدگاه | هواوی

پس از جدیدترین تحریم ایالات متحده که دسترسی به تراشه ها را قطع می کند، فعالیت های هواوی با مشکلات زیادی روبرو می شود. به همین دلیل شاهد گزارش هایی هستیم که می گوید ساخت کارخانه سازنده تراشه توسط هواوی برای دور زدن تحریم های امریکا در حال انجام است.

طبق گزارش Financial Times شرکت مستقر شنژن در حال آماده سازی کارخانه چیپست خود (به جای اتکا به TSMC) است که بر مبنای تجارت داخلی R&D اجرا می شود و توسط دولت محلی پشتیبانی می شود.

این کارخانه در ابتدا فقط می توان چیپست های 45 نانومتری تولید کرد که در ابتدا در سال 2007 معرفی شدند.

هزینه ساخت تراشه کایرین ۱۰۲۰ هواوی

اوایل سال جاری ریچارد یو، مدیر عامل گروه تجاری مصرف کنندگان در هواوی، فاش کرد که این شرکت دیگر نمی تواند تراشه های خود را بسازد، به این معنی که باید از ابتدا شروع کند.

گزارش فایننشال تامیز می گوید چیپست های ۲۸ نانومتری تا پایان سال 2021 تولید می شوند. چنین تراشه هایی برای دستگاه های اینترنت اشیا مفید هستند. تا سال ۲۰۲۲ هواوی در نهایت قادر به تولید تراشه های ۲۰ نانومتری خواهد بود که برای تجارت 5G مفید است.

این شرکت چینی بعید است در چند سال آینده تراشه هایی با ارزش برای گوشی های هوشمند را در کارخانه جدید خود تولید کند و در بهترین حالت یک فناوری پردازش ۵ نانومتری را آرزو دارد. با این حال، آخرین گزارش ها حاکی از آن است که کوالکام ممکن است قادر به دریافت مجوز و تأمین غول چینی باشد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید هواوی می تواند کاملا مستقل از امریکا به حیات خود ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

خب امروز می ۱۰ پرو رو با اس ۲۰ پلاس یه مقایسه کوچولو کردم ..طراحی کلی اس بیست پلاس کمی بی حاشیه تر وزن کمتر خوش دستی بیشتر .نمایشگر هم تفاوت خاصی دیده نمی‌شد اما تو پخش فیلم اس بیست پلاس جذاب تر بود هم رنگ هم روشنایی ..دوربین هم تقریبا هر دو عملکرد خوبی دارن واقعا واسه یه کاربر عادی فکر نکنم تفاوت فاحشی داشته باشه .گاهی این بهتر بود گاهی اون .ولی زوم و کراپ کردن می ۱۰ پرو بشدت بهتر عمل می‌کرد .سلفی هم یکم به نظرم کفه ترازو به نفع اس بیست پلاس می‌رفت تصویر جلو تر و شارپ تر بود و وقتی نور شدید پشت تصویر بود بهتر نور رو حزف میکرد ..ولی هر دو خوب بودن در کل .از نظر باطری هم تقریبا تو نیم ساعت اس بیست پلاس هفت درصد بیشتر از می ۱۰ پرو باطریش کم شد .از نظر سرعت و باز شدن برنامه ها هم می ۱۰ پرو فوق العاده سریع تر بود .در کل برخلاف اون چیزی که فکر میکردم تفاوت خاصی ندیدم من و صرفا از لحاظ قیمتی هم مشابه هم هستند و هر دو میتونن تجربه خوبی رو به کاربر القا کنن ..من دیگه نتیجه تست های دگزو رو قبول ندارم چون نهایت اختلاف می ۱۰ پرو و اس۲۰ پلاس باید دو سه نمره بیشتر باشه اونم بخاطر زوم و جزییات تو کراپ کردن ..

Mahdi

بنظرم بخاطر اینکه دوربین های سلفی شیائومی خوب نیستن دکسومارک تا حالا بررسی نکرده

m.b

آره منم گاهی همین نظر رو دارم…

m.b

چشم ما به این mi 10 pro تو دستای زیبای شما مزین نمیشه؟
🤔

Mahdi

😍😍😍

نیما عرفانی

“من دیگه نتیجه تست های دگزو رو قبول ندارم چون نهایت اختلاف می ۱۰ پرو و اس۲۰ پلاس باید دو سه نمره بیشتر باشه اونم بخاطر زوم و جزییات تو کراپ کردن”
زوم و کراپ و جزئیات که حتی در مواردی می ۱۰ پرو از اس ۲۰ اولترا هم بهتر ظاهر میشد دیگه چه برسه به اس ۲۰ پلاس با زوم اپتیکال 1.1x و ۳ برابر هیبریدش … چه تو محیط های کم نور چه عادی و این تو تست های خودِ دگزو و جی اس ام آرنا هم بهش اشاره شده(برتری دوربین می ۱۰ پرو به اس ۲۰ اولترا) . وقتی داری میگی نهایت اختلاف می ۱۰ پرو با اس ۲۰ پلاس باید ۲،۳ امتیاز باشه پس طبق این نظریه امتیاز دوربین نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا هم در بدترین حالت باید با می ۱۰ پرو برابر باشه! درسته؟؟🙂
“دوربین هم تقریبا هر دو عملکرد خوبی دارن واقعا واسه یه کاربر عادی فکر نکنم تفاوت فاحشی داشته باشه”
خودت داری میگی برای «یه کاربر عادی» ، مِن جمله خودِ شما و اکثر ماها تفاوت فاحش نیست در حالیکه دگزومارک یه لابراتوار تخصصی برای بررسی دوربین های موبایلیه و در عین حال سنسورها و لنزهای دوربین های DSLR رو مورد ارزیابی قرار میده اونم با تجهیزات آزمایشگاهی پس طبعاً و به تبع با پروتکل های خودش کیفیت و عملکرد دوربین رو میسنجه و بر مبنای اون برای هر مؤلفه ای امتیازی رو اختصاص میده و در نهایت برآیند همه ی این امتیازات رو در قالب یه امتیاز کلی منتشر می‌کنه ، هرچند که در بعضی مواقع رد پای “مصلحت اندیشی” هم تو نمره دهی هاش به چشم میاد.
به گفته ی خودش ؛
“امتیازدهی و تجزیه و تحلیل در بررسی دوربین گوشی های هوشمند ما ، مهندسان DXOMARK با استفاده از تنظیمات پیش فرض دوربین ، بیش از 3000 عکس آزمایشی و بیش از 2.5 ساعت فیلم را در محیط های آزمایشگاهی کنترل شده و در صحنه های طبیعی داخلی و خارجی ضبط و ارزیابی می کنند. این مقاله برای برجسته کردن مهمترین نتایج آزمایش ما طراحی شده است.”

afsoon

نیما جان ..من بدون تعصب خاصی بررسی رو انجام دادم .واقعا هم تفاوت خاصی ندیدم .

نیما عرفانی

👇

نیما عرفانی

اشتباه برداشت نکن ، من جایی تو کامنتم گفتم از رو تعصب بررسی کردی ؟؟ درست متوجه ی حرفم نشدی 🙂

یک سوال دارم
اگه بخواید از بین برند های زیر یک تلویزیون میانرده بخرید کدوم رو انتخاب میکنید!؟
1-شیائومی
2-سامسونگ
3-الجی
4-جی پلاس
من خودم به شخصه در این مورد شیائومی رو انتخاب میکنم بازم اگه نطر بدید ممنون میشم.

Auroro

سامسونگ

m.b

میانرده اگر تو ایران نبودم شیائومی اما تو ایران مثل گوشی هاش بازار خوبی ندارن و گرون وارد میشن… ال‌جی داریم راضی هستیم…

Dr.Nazer

الجی یا سامسونگ
به الجی حس بهتری دارم توی تلویزیون
البته چون گفتی میان‌رده شیائومی هم میتونه گزینه‌ی خوبی باشه، هرچند تاحالا تو ایران ندیدم و از اوضاع قیمتیش خبر ندارم…

نویسنده آزمایشی

نسبت به سامسونگ و الجی قیمت مناسبی داره و جدیدا داره تو ایران فروش خوبی رو ثبت میکنه با تلویزیون های m 4s.

*mi tv 4s

persepolis

تو یزد داره من پریشب یه انباکس دیدم جالب بود…

یه سوال دیگه درسته برند جی پلاس همون منتاژ قطعات الجی تو ایرانه!؟

m.b

نه ال‌جی که از ایران رفت، هر چی میتونستن از قطعات کشور های دیگه مشابه قطعات اصل ال‌جی خریدن و هر چی نمیتونستن جایگزین چینی گذاشتن جاش و دیگه اون کیفیت سابق رو نداره… کلا انگار حای مونتاژ قطعات اصل هم تو ایران برکت نداره! 😂🤦‍♂️
چه برسه به الان که شده مخلوط اصل و چینی…
در هر صورت من امتحان نکردم gplus رو اما خب پیشنهاد میکنم ندونسته هم شما اولین نفری نباشید که تو خانواده امتحان میکنه… بپرسید ببینید راضی هستن بقیه یا نه…

نویسنده آزمایشی

دقیقا درسته، ممنون بابت راهنماییتون⚘

m.b

🌹❤️

میخواستم خودم توضیح بدم گفتم شاید این توضیح جامع تر بهتر بتونه حق مطلب رو ادا کنه…
“برند “جی پلاس” یکی از زیر مجموعه‌های شرکت صاحب‌نام گلدیران است که قصد دارد با ارائه محصولاتی باکیفیت و با طراحی‌های به‌روز، بازارهای داخلی و کشورهای خاورمیانه را به خود جذب کند. این برند از اواخر سال 1397 وارد بازارهای داخلی شده و خدمات پس از فروش و ضمانتنامه گلدیران مهر تاییدی بر کیفیت محصولات جی پلاس است. این برند کار خود را با سری‌های محتلف تلویزیون آغاز کرده و سعی دارد هر مصرف کننده ای با هر نیاز و سلیقه ای را پاسخگو باشد.”
“برند‌های کره‌ای بازار لوازم خانگی ایران را ترک کردند و حالا قرار است دو برند جی پلاس و سام جایگزین آن‌ها شده و با واردات قطعه از شرکت تامین‌کننده چینی، خودشان کار تولید لوازم خانگی را شروع کنند. بررسی‌های نشان می‌دهد قیمت محصولات این دو شرکت ایرانی موجود در بازار خیلی پایین‌تر از رقبای خارجی است.
خروج سامسونگ و ال جی از بازار لوازم خانگی ایران قطعی شده. حالا شرکت‌های داخلی که پیش از این کار مونتاژ محصولات لوازم خانگی این دو برند کره‌ای را بر عهده داشتند، سراغ تامین‌کننده‌های چینی قطعات لوازم خانگی رفته‌اند و می‌خواهند خودشان با برند‌های سام و جی پلاس، جای خالی سامسونگ و ال جی را پر کنند. پیش از این دو شرکت کره‌ای به عنوان واسطه قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی را از شرکت‌های چینی وارد کرده وبه ایران می‌فرستادند و حالا سام و جی پلاس توانسته‌اند مستقیما قطعاتشان را از این شرکت‌های چینی که عهده‌دار تامین قطعات لوازم خانگی اروپایی هستند، وارد کنند. قرار است خط تولید، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی که برای مونتاژ محصولات ال جی و سامسونگ استفاده می‌شد را برای تولید محصولات جایگیزین ایرانی یعنی سام و جی پلاس به کار بگیرند. در این گزارش همه آن چیزی که باید درباره این دو برند بدانیم را آورده‌ایم. باید توجه داشته باشید که جی پلاس از زیرمجموعه‌های شرکت گلدیران و سام از زیر مجموعه‌های شرکت سام سرویس، پیش از این هم در بازار لوازم خانگی حضور داشته‌اند.
سوال اصلی اینجاست که سام و جی پلاس چطور می‌خواهند جایگزین سامسونگ و ال جی شوند؟ باید توجه داشته باشید که پیش از این هم محصولات لوازم خانگی سامسونگ و ال جی در داخل کشور مونتاژ می‌شدند. به عبارتی خط تولید همان خط تولید است و کارخانه هم همان کارخانه. با این تفاوت که حالا به جای ال جی و سامسونگ، قطعات لازم برای تولید محصولات لوازم خانگی از یک شرکت چینی تامین خواهد شد. منظور از شرکت چینی، آن‌هایی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند، نیست. چینی داریم تا چینی! این بار شرکت طرف قرارداد با سام و جی‌پلاس یک شرکت معتبر معرفی شده که مواد اولیه شرکت‌های بزرگ اروپایی را تامین می‌کند. قضیه از این قرار است که خود شرکت‌های کره‌ای نقش واسطه را برای تامین قطعات ایفا می‌کردند. آن‌ها قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی را از چین وارد و به کشور ما می‌فرستادند تا تحت برند ال جی و سامسونگ مونتاژ شود، اما حالا شرکت‌های ایرانی خودشان سراغ مبدا قطعات لوازم خانگی رفته و بدون واسطه قطعات مورد نیازشان را از شرکت چینی دریافت می‌کنند. علاوه بر این، گلدیران و مادیران که پیش از این گارانتی محصولات برند‌های ال جی و سامسونگ را بر عهده داشتند، از این پس محصولات جی پلاس و سام را پشتیبانی خواهند کرد.”

ممنون،جامع و کامل بود⚘

نیما عرفانی

خواهش میکنم عزیز

Taha

من شیا

SHREK

LG.

Mahdi

الجی

Auroro

شما دوست دارید کدوم رای بیاره؟

الف) ترامپ
ب) جوبایدن
ج) مشکل مسئولای خودمونن هرکی بگه انتخاب اون کشور مارو از اینرو ب اونرو میکنه سرساقیش سلامت

؟؟؟؟!
لطفا ریپلای کنید و بگید ممنون

Dr.Nazer

برای من کفه‌ی ترازو به سمت ترامپه…🙂

نویسنده آزمایشی

قطعا ترامپ
اگه برید سیاست های جو بایدن رو تو اینترنت بخونید عجیب احساس بدی نسبت بهش پیدا میکنید.

Dr.Nazer

البته انتخاب گزینه‌ی “ج” هم بی‌راه نیست😂

david2arc

از هر لحاظ نگاه میکنم ترامپ بهتره . البته خیلی تفاونی در وضعیت ما نداره

به نظرم در دراز مدت ترامپ واسه همه کشورهایی که با ایالات متحده اختلاف نظر و زاویه دارن بهتره.
ولی اگه کوتاه مدت نگاه کنی بایدن

AŁɪ

عشقم ترامپ 😍

Milad7

ببینیم ایران زودتر تحریم های امریکا را شکست میده یا هواوی 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)