حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفر تا صد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و موفقیت در بازار اینترنت

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

از کمتر از 5 سال پیش تاکنون ، کسب درآمد از فروشگاه‌های اینترنتی دو برابر شده است. بی دلیل نیست بسیاری از صاحبان کسب و کار اقدام به طراحی سایت و سرمانه گذاری روی فروش آنلاین و اینترنتی کرده اند.  در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها به خاطر هزینه بالای اجاره مکان ، تنها دارای سایت و فروشگاه آنلاین هستند. شما هم باید بر اساس کسب و کار و فضای صنعتی خودتان، امکان خرید محصولات و خدمات را به صورت آنلاین برای مشتریانتان فراهم کنید. در واقع فروشگاه اینترنتی یا همان وب سایت تجارت الکترونیک (e-commerce) در حکم داشتن فضای مجازی تمام وقت برای خرید و فروش کالا و خدمات است. در این مقاله با اهمیت، امکانات و هزینه سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی آشنا خواهید شد.

اهمیت سفارش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

  • با داشتن سایت فروشگاهی فرصت حضور در بازار جهانی را فارغ از مسافت مکانی و بازه زمانی به دست می‌آورید. پس به کسب و کارتان اعتبار می‌دهید.
  • انواع محصولات از کتاب‌ها گرفته تا فایل آموزشی روی فروشگاه آنلاین قابل فروش هستند. از طرفی امکان تولید محصولات و خدمات سفارشی طبق نیازهای مشتریان فراهم است.
  • با تولید محتوا و قراردادن محتوای بهینه در سایت فروشگاه، در فهرست نتایج موتورهای جستجویی مثل گوگل رتبه خوبی دریافت می‌کنید.
  • امکان بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی با قراردادن لینک سایت فروشگاه اینترنتی فراهم می‌شود.
  • انسانها همواره به دنبال راحتی بیشتر هستند. آنها به جای جستجو در فروشگاه‌های واقعی، در اوقات فراغت و استراحت در حین کار قادر به خرید اینترنتی هستند.
  • فروش اینترنتی محصولات و خدمات، هزینه‌های جانبی عرضه محصولات در فروشگاه فیزیکی را کاهش می‌دهد.
  • با برقراری ارتباط با مشتریان می‌توانید خدماتی مثل ردیابی سفارش، تأیید ارسال و پیشنهاد محصولات مشابه را در اختیارشان قرار دهید.

 

نکات تشکیل دهنده طراحی سایت فروشگاهی

  • فروشگاهی، کاربر پسند را طراحی کنید. اگر کاربران به راحتی در فروشگاه به وارسی محصولات بپردازند، احتمال فروش افزایش می‌یابد. صفحه ورودی جذاب، مشتریان را به سمت کلیک کردن روی محصولات یا جستجوی آنها ترغیب می‌کنید.
  • طبقه بندی محصولات و نمایش ساده آنها را مدنظر قرار دهید. کادر جستجو باید به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرد.
  • سبد خرید، امکان پرداخت از درگاههای مختلف و ردیابی فرایند سفارش را مدنظر قرار دهید.
  • سایتی سازگار با نسخه موبایلی طراحی کنید. 80 درصد از بزرگسالان دارای گوشی هوشمند هستند. پس بازدید از طریق موبایل نسبت به بازدید از روی دسکتاپ افزایش یافته است.
  • اگر چه در طول خرید آنلاین نمی‌توان شکل و اندازه واقعی محصول را حس کرد، ولی قرار دادن تصاویر دقیق به همراه اطلاعات کمی ‌و کیفی محصول، مشتری را متقاعد می‌کند. پس امکان نوشتن جنس، اندازه، کاربردها، رنگهای موجود، مزایای محصول و غیره را هنگام طراحی فروشگاه مد نظر قرار دهید.
  • امنیت و حفظ حریم شخصی مشتریان اهمیت دارد. روی گواهینامه SSL  یا https بودن سایت به طراح سایت تاکید کنید. همچنین داشتن نماد الکترونیک جزئی از هر شرکت تجارت الکترونیک است.
  • امکان ثبت نظرات خریداران و نوشتن نقدها و مقایسه‌ را برای خریداران و کاربران فراهم کنید.
  • امکان ایجاد تخفیف روی هر محصول، افزایش یا کاهش قیمت در یک ماه اخیر و موجودی در انبار به همراه محصولات مشابه با هر محصول را در توضیحات سفارش فروشگاه اینترنتی قید کنید. تمامی ‌این موارد، بازدید کننده را برای خرید کردن ترغیب می‌کنند.

 

 

مراحل سفارش

طراحی تمامی ‌سایتهای فروشگاهی از مراحل خاصی عبور می‌کند. در حین سفارش طراحی باید رویکرد کسب و کارتان در قبال هر کدام از مراحل زیر را مشخص کنید.

1.استراتژی کسب و کار اینترنتی را مشخص کنید

برای موفقیت در طراحی فروشگاه آنلاین، به راهبرد دقیقی نیاز دارید. باید جزئیات، نیازها و چالش‌های پیش روی تجارت آنلاین خودتان را مشخص کنید. محصولات فیزیکی و دیجیتالی برای فروش به پهنای بند و گزینه‌های فروش متفاوتی نیاز دارند. تولید محتوای جذاب و سئو برای موفقیت بلندمدت راهبرد بازاریابی اهمیت دارد. البته اجرای هر کدام از گزینه‌های قید شده درون راهبرد، هزینه متفاوتی دارد.

2.آدرس اینترنتی مناسبی انتخاب کنید

آیا برای وب سایت فروشگاه به دامنه سفارشی نیاز دارید؟ خب لزومی ‌ندارد. می‌توانید برای شروع از نام دامنه فرعی استفاده کنید. ولی اگر قصد فروش انواع محصولات و توسعه برند را دارید، پس یک دامنه سفارشی، تایپ راحت و متناسب با موضوع فروشگاه خود سفارش دهید. آدرس ایمیل حرفه‌ای را به نام دامنه لینک کنید‌ تا افراد به راحتی با شما تماس بگیرند. نام دامنه سفارشی سازی شده از نظر سئو هم اهمیت دارد.

می‌توانید از پلتفرم های معروف فروشگاهی برای طراحی سایت فروشگاه استفاده کنید. از جمله پلتفرم‌های‌کاربردی برای فروشگاه سازی می‌توان به وردپرس، ووکامرس، جوملا، مجنتو، اپن کارت و پرستاشاپ اشاره کرد. کار با این پلتفرم ها، ساده است. مالکان کسب و کار و کارآفرینان به راحتی با این سایتهای طراحی  فروشگاه ارتباط برقرار می‌کنند. اگر فردی پرمشغله هستید می‌توانید مدیریت سایت، درج مطلب، بارگذاری کالاها، پاسخ به نظرات و… را به کارشناسان و فریلنسرها واگذار کنید.

3.تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری و نحوه پرداخت

برخی از کسب و کارها امکان پرداخت اینترنتی، درب منزل یا هر دو مورد را فراهم می‌کنند. قیمت گذاری باید به صورت رقابتی و منصفانه انجام شود. برای یافتن قیمت و روش مناسب کسب و کار خودتان به جستجو در میان سایر فروشگاهها و کسب و کارهای محلی بپردازید. در محاسبه قیمت نهایی ، هزینه هاستینگ وب، حمل و نقل، مالیات، تخفیف و سایر هزینه‌های جانبی را لحاظ کنید.

4.طراحی فروشگاه و اضافه کردن محصولات

علاوه بر صفحه ورودی فروشگاه باید صفحه “درباره ما” و “تماس با ما” را در حین طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی لحاظ کنید تا خریداران احتمالی با شما تماس گرفته و به شما اعتماد کنند. می‌توانید متن و ویدئوهای جذاب و کاربردی را روی فروشگاه آنلاین قرار دهید. در حین طراحی سایت فروشگاهی،  عکس پرسنل، نام فروشگاه، لوگو و نمادهای پرداخت الکترونیک معتبر را قرار دهید تا به خریداران اطمینان دهید. تم متناسب با برند و مناسب برای نمایش محصولات را انتخاب کنید.  طبقه بندی منطقی محصولات و دلخواه مشتریان را قید کنید. طراحی را طبق اولویت و ذهنیت مشتریان انجام دهید.

5.ردیابی فرایند خرید

یکی از آسیبهای فروش اینترنتی، سبدهای خرید رها شده هستند. در سال 2017 تعداد سبدهای خرید رها شده 69 درصد از کل سبدهای پر شده بود. پس امکان خرید همزمان چند محصول، حمل و نقل ارزان یا رایگان، ردیابی بسته با کمک موبایل و ارسال ایمیل در مورد سبدهای خرید رها شده را فراهم کنید تا به طراحی سایت موفقی برسید.

6.در مورد کسب و کارتان تبلیغ کنید

فروش در سایت آنلاین نیازمند تبلیغ محصولات است تا ترافیک سایت افزایش یابد. پس برای هر محصول به سئوی محتوا بپردازید. در کمپین‌های تبلیغاتی در کنار سایر برندهای معتبر حضور پیدا کنید. مشتریان احتمالی را وارد فهرست بازاریابی ایمیلی و فروش تلفنی کنید. لینک سایت را در شبکه‌های اجتماعی فعال شرکت منتشر کنید. محتوای آموزشی و تصویری مرتبط با محصولات و خدمات را به همراه لینک سایت، در فضای مجازی منتشر کنید. در نهایت هم باید نتیجه تمامی‌این کارها را از طریق ابزارهای تحلیلی مورد بررسی قرار دهید تا به درک مناسبی از اثربخشی راهبردهای بازاریابی و عملکرد سئو در مورد فروشگاه خود برسید.

 

 

هزینه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی، توسط شرکت‌های طراحی سایت یا طراحان مستقل، تعرفه‌های متفاوتی دارد. این امر به خاطر امکانات متفاوت عرضه شده است. پهنای باند، ترافیک، دامنه اختصاصی، ایمیل، اپلیکیشن موبایلی، پشتیبانی، درگاه پرداخت، امکان خرید اقساطی و غیره از جمله امکانات متفاوت با تعرفه‌های مختلف هستند. تمامی ‌این امکانات در قالب طراحی مبتدی و آماده تا حرفه ای و پیشرفته به قیمت 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان با پشتیبانی چند ماهه تا چند ساله قابل دستیابی است. البته سقف این مبلغ با افزایش محصولات، بهینه سازی سایت در جهت افزایش رتبه و نرخ تعامل برای سایتهای بزرگ و برندهای مطرح ممکن است تا بالای 100 میلیون تومان هم برسد.

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در کارلنسر

کارلنسر به عنوان یک پلتفرم فریلنسینگ و ‌دورکاری، با فریلنسرهای طراحی خبره در زمینه راه اندازی سایت فروشگاهی همکاری دارد. امکانات متعددی همچون سیستم سبد خرید، طبقه بندی محصولات، پرداخت بانکی، قابلیت ثبت نظر، امکان مقایسه و فیلتر کردن محصولات، امکان مدیریت حسابها، اعمال تخفیف و اعلام موجودی، رعایت نکات تجربه کاربری و رابط کاربری و غیره از جمله عواملی هستند که هزینه طراحی سایت فروشگاهی را در مقایسه با سایت معمولی افزایش می‌دهند. پس قبل از ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی در کارلنسر باید تمامی‌ جزئیات و امکانات مورد نیاز را در نظر بگیرید.

 

پس از ثبت نام در کارلنسر (به عنوان کارفرما) و ثبت درخواست طراحی فروشگاه اینترنتی (از قسمت ثبت پروژه)، به همراه توضیحات لازم و بودجه پیشنهادی، طراحان سایت در کارلنسر به شما پیشنهاد همکاری می‌دهند. شما می‌توانید با آن‌ها گفت و گو کرده، رزومه و نمونه کارهای افراد را بررسی کرده و در نهایت با یکی از آن‌ها سر هزینه، زمان و روند انجام کار توافق کرده و پروژه را به او بسپارید. در نهایت پس از تحویل نهایی کار و رضایت و تایید شما، مبلغی که پرداخت کردید، به حساب طراح واریز می‌گردد.

اگر هم طراح در حوزه سایت فروشگاهی هستید، با ثبت نام در کارلنسر (به عنوان فریلنسر) می‌توانید پروژه های طرحی سایت را مشاهده کرده و پیشنهادات خودتان از نظر زمان و هزینه برای برای کارفرما ثبت کنید تا در صورت پذیرش، به کسب درآمد بیشتر بپردازید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

خیلی هم خوب 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)