حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برای آیفون تاشو به دنبال شیشه محکم تر است

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | اپل، حق اختراع

حق ثبت اختراع جدید دریافت شده توسط اپل می گوید که می تواند کلید ارایه یک آیفون تاشو در آینده باشد. البته که مشخص نیست چه زمانی و هم دوره گلکسی Z Zfold 3 یا مثلا Z Fold 4 اما بالاخره چنین دستگاهی تولید خواهد شد. این حق اختراع جدید می گوید که اپل برای آیفون تاشو به دنبال شیشه محکم تر است.

آیفون تاشو

حق اختراع جدید اپل با شماره 1،817،016 ثبت شده و عنوان “پوشش پوشش ترکیبی / ساختار پنجره برای استفاده های نمایش انعطاف پذیر” است.

این اختراع ثبت شده توسط Patently Apple کشف شده و به موضوعی مربوط می شود که می تواند صفحه نمایش تاشو را ارایه کند. این حق ثبت اختراع به طور خاص از یک لایه محافظتی جدید یاد می کند که باید به حفظ یکپارچه بودن دستگاه کمک کند.

حق ثبت اختراع اپل بر روی اصلاح مشکلات ترک خوردگی صفحه نمایش متمرکز است که امروزه در دستگاه های تاشو از طرف سامسونگ و دیگران وجود دارد و قطعاً مصرف کنندگان را از ایده کامل تلفن های هوشمند تاشو دور کرده است. حق ثبت اختراع اپل به طور خاص مربوط به ساختارهای لایه محافظ برای تلفن های هوشمند و به ویژه برای نمایشگرهای انعطاف پذیر است که می توانند در برابر مقاومت در برابر ترک خوردگی تا شوند.

اپل می گوید که این لایه برای کمک به محافظت از صفحه نمایش در زیر آن و جلوگیری از ریز ترک ها که در غیر این صورت مشکل ساز می شود، طراحی شده است.

Patently Apple جزئیات بیشتری در مورد نحوه کار لایه محافظ ثبت اختراع دارد، اما به یاد داشته باشید که اپل برای تعداد زیادی حق ثبت اختراع درخواست می کند و همه آنها به محصول تبدیل نمی شوند.

منطقی است که اپل حداقل آیفون های تاشو یا حتی شاید آیپد تاشو را در نظر گرفته و این حق ثبت اختراع نیز چنین پیشنهادی را دارد. نظر شما چیست؟ منتظر محصول تاشو اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAMSUNG_KING

لابد میخواد تازه گوشی تاشو رو به دنیا معرفی کنه

Auroro

آره میخواد ی گوشی تاشو بده بیرون که مثل فولد 2000 دلاری با ناخن خش نیوفته 🙃😜😏😏😏

SHREK

فعلا که فولد 2000 دلاری رقیب نداره😏😏😜☺️

Auroro

تو خش خوردن آره، اصلا رقیب نداره، اگه بخوایم با منطق شما پیش بریم پراید تو بی رقیبی نوبره

Taha

آئورو مشکلت با سامسونگ چیه؟
قطعا بهترین گوشی تاشو فعلا همون فولده.

SHREK

پراید رقیب داره ولی قیمتش بیشتره. فولد هم رقیب داره ولی قیمتش بیشتره و تو خش خوردن هم اوله میت XS! زمانی که میگی تاشو فقط سامسونگ نگو. هواوی هم هست. همونطور که اپل پورت لایتنینگ دوست داره و 4 تا چرخ میده 700 دلار. سامسونگ هم دوست داره گوشیش خش بخوره. 😏😘😊🍷👍

Farcry

جوک خوبی بود.تا الان فکر کنم اپل بالای ۳۰۰ تا پنت برای نمایشگر تاشو ارائه داده و اولیش هم برای سال ۲۰۱۱ بود (یعنی همون موقع که سامسونگ اولین پنت های تاشو رو نمایش داده بود.توی زومیت مقالاتش هست میتونید برید ببینید) خب این یعنی چی؟ شرکتی که از سال ۲۰۱۱ اینهمه پنت برای نمایشگر تاشو ارایه داده و بالای ۵ ساله که خبراش میاد داره با کورینگ روی شیشه مقاوم نشکن و تاشو کار میکنه (دقیقا مثل همین محصول جدید کورینگ که فعلا به صورت انحصاری روی آیفون ۱۲ استفاده شده و توی تست ها از ویکتوس نوت ۲۰ الترا هم مقاوم تر بوده.سابقه همکاری اپل و کورینگ هم به ۱۳ سال پیش برمیگرده که اولین نمایشگر نشکن کورینگ برای گوشی های لمسی چند منظوره روی آیفون اورجینال استفاده شده بود) حتما برای اینکه گوشی یا تبلت تاشو بدون نقصی بیرون بده برنامه ریزی کرده. اپل تا الان سابقه نداشته یا خیلی کم سابقه داشته که یه محصول با نقص بزرگ بیرون بده ((چرا مثلا آلومینیوم ۶۰۰۰ و ضخامت کم آیفون ۶ باعث میشد این گوشی خم بشه ولی حتی همین هم چیزی نبود که برای همه افراد اتفاق بیفته و دائما توی چشمت باشه که البته اپل سال بعد با آیفون ۶s و آلومینیوم ۷۰۰۰ رفع کرد ولی همین الان مقاومت کم نمایشگر گوشی های تاشو که در حد یکی دو موس ﴿﴿یعنی مقاومتش از ناخن هم کمتره﴾﴾ هست مطمئنا برای هر فردی که این گوشی رو بخره نقطه ضعف هیلی خیلی بزرگیه و توی چند روز اول استفاده به چشم میاد))

Auroro

حالا اینا به کنار (خیلی کم پیش اومده گوشیش بی نقص باشه)

سامسونگ هم دقیقا برعکس
مثل نوت 7 هیروشیما
کلا هروقت ی گوشی سامسونگ میاد و میخرم خدا خدا میکنم که مشکل نداشته باشه (برا همین هیچوقت پیش خرید نمیکردم، وایمیستادم چند ماه بگذره)

بعدشم شما که دم از بی رقیبی میزنین، چ بی رقیبی که با ناخن خش میوفته؟؟؟ همین glx هم میتونه گوشی تاشو بزنه چون تکنولوژیش به نبوغ نرسیده بگه بی رقیب.

گوشی که 2000 دلار قیمتشه، با ناخن هم خش میوفته، مطمئن باش اگه قرار بود با ناخن خش افتادن بی رقیبی حساب بشه همه شرکتا میتونستن چنین گوشی ای بسازن.

Auroro

سامسونگ ی شعار مهم داره که اونم اینه:

لازم نیست هزینه کنی تا گوشیتو در شرایط آزمایشگاهی بررسی کنی و مشکلاتشو پیدا کنی، باید بدی دست مشتریات تا مشکلاتشو پیدا کنن.

Dr.Nazer

درشته

Naranj

برو ببین بودجه سالانه سامی برای تحقیق و توسعه چقدر هست بعد ناله کن
بی رقیب هست چون برای چندین سال پرفروش ترین برند بوده
این رو خودت هم ته دلت قبول داری که سامی برای پرچمدارهاش هیچ چیزی کم نمیذاره
اپل هنوز پورت تایپ سی رو حاضر نیست بذاره، یا شارژ سریع یا هدفون توی جعبه و …

Auroro

سامسونگ برا پرچمداراش چیزی کم نمیذاره؟؟؟؟!

فست شارژ‌ش 45 وات بود شد 25 وات. تازه زورش میومد شارژر 45 واتی رو تو جعبه بذاره.
اسنپ دراگونش حاضر نشد بذاره یا چ خفت و خاری تو نسخه ی اسنپش هندزفزی و قاب ژله ای رو حذف کرد

زوم 100 برابر‌شم که بخش افتخار میکرد و حتی حک کرد رو تو نوت 20 ورداشت. نمایشگرشم رو حالت Qhd 120 هرتزش کار نمیکنه که منطقی باید دو جور گفت ( یا گوشی با کیفیت نمایشگر FHD+ رفرش ریت 120 هرتز، یا با کیفیت QHD+ 60 هرتز)
باتریشم 500 میلی آمپر کاهش داشت. تو دنیای گوشی یکی از ضعیف ترین شارژ بیسیم هارو داره.

درضمن نوت 20 عادی هم پرچمدار محسوب میشه، چرا از باد معده یچیزی میگی (تو پرچمداراش کم نمیذاره)

اصلا چرا همینجور میخوای یجیز بگی

Auroro

تازه اگه اپل پورت سی نمیذاره خب دلیلی نداره بذاره، دوست داره پورت منحصر به خودشو بذاره، اینکه نشد ضعف

Auroro

چند وقت پیش ی گوشی اومد میانرده بود سلفی زیر نمایشگر داشت پس اونم بی رقیبه

هواوی هم ایرکنترل معرفی کرد اونم بیرقیبه

البته هواوی چندین فناوری معرفی کرد.
اپل هم Lidar جالبه
شیائومی باتری گرافیتی و اون شارژرش

اینارو سامسونگ حاضر میشه تو گوشی 1000 دلاری بذاره؟؟؟

خیر

Taha

خب اشتباه تو همین جاست.
اینایی که نام بردی اصلا رقیبی ندارن😬
ولی فولد داره: میت ایکس، زد فلیپ،سرفیس،و موتورولا ریزر

Mahdi

ایرادات عجیب غریب تو کار اپل نیست مثل مشکلات فولد۱

SHREK

9 ساعت تا عرضه watch dogs legion 🎉امیدم به CPY و EMPRESS.

Milad7

بین گوشی های تاشو خداییش زد فولد2 واقعا کم نقصه و بهترین.
اپل هم حتم برای گوشی تاشوی خودش 2500 دلار را در نظر میگیره 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)