حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی است

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، برنامه نویسی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید محبوبترین زبان برنامه نویسی، کدام است. باید بگویم که جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و این اطلاعات از جدیدترین نظرسنجی شرکت توسعه دهنده SlashData به دست آمده است. جاوا اسکریپت بار دیگر در جایگاه نخست قرار گرفت و با رشد روزافزون 12.4 میلیون نرم افزار فعال به ما می گوید که از اواسط سال ۲۰۱۷ حدود ۵ میلیون رشد داشته است.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که پایتون ۹ میلیون توسعه دهنده فعال دارد و در جایگاه دوم قرار دارد، اما محققان همچنین تغییر در محبوبیت اخیر آن را برجسته کردند.

فقط در سال گذشته، پایتون 2.2 میلیون توسعه دهنده اضافه کرده است که بیشتر به دلیل افزایش یادگیری ماشین و علم داده است. و مشخص شد که جاوا، که در جایگاه سوم قرار دارد حدود 8.2 میلیون توسعه دهنده فعال دارد. این یعنی از اواسط سال 2017 رشد 1.6 میلیون نفری داشته، هرچند که در شش ماه گذشته آمار جاوا افزایش نیافته است.

محبوب ترین زبان برنامه نویسی

محبوب ترین زبان برنامه نویسی

در جمع ۶ زبان برنامه نویسی برتر می توان به C / C ++ با 6.3 میلیون توسعه دهنده، PHP با 6.1 میلیو توسعه دهنده و C شارپ با 6.0 میلیون اشاره کرد. به طور خاص سی شارپ در سال های اخیر با کاهش چشمگیری روبرو شده است. این گزارش توضیح می دهد:

“ممکن است C شارپ برتری خود را در اکوسیستم های توسعه دهنده بازی و AR / VR حفظ کند، اما به نظر می رسد که در توسعه دسکتاپ قدرت خود را از دست می دهد – احتمالاً به دلیل ظهور ابزارهای چند پلتفرمی مبتنی بر فن آوری های وب”.

در پایین لیست، زبان های توسعه برنامه مانند Kotlin اندروید و Swift اپل قرار دارند. این گزارش خاطر نشان می کند که Swift – که برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد – در اوایل سال 2020 از Kotlin پیشی گرفت. حتی توسعه دهندگان با جمعیت کمتر مانند ، Go ، Ruby ، ​​Objective C ، Rust و Lua در رتبه های آخر قرار دارند که تعداد کاربر آنها از 0.8 تا 1.5 میلیون نفر است.

شما برنامه نویس هستید؟ از چه زبانی استفاده می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elyas

جاوااسکریپت حرف نداره کسی یادبگیره میتونه از فریمورک هاش و کتابخانه هاش یک فول استک حرفه ای بشه

سی شارپ هم با توجه به اپدیت جدید aps.net فوق العاده محبوب و پرسرعت شده در وب و محبوبیت زیادیم برای سازمان های دولتی و ارگان ها داره که بازار کار خوبیم داره

پی اچ پی هم به واسطه فریمورک لاراول خیلی محبوب هست و جامعه برنامه نویسی خیلی زیادی تو ایران داره

پایتون هم که خدای هوش مصنوعی هست و فریمورک جنگو برای وب سایت خیلی قوی و کارامده

Ebinem

جاوا. برای سازمانهای خصوصی و دولتی وب اپلیکیشن توسعه میدیم.فریمورک های مختلفی هم داره.

Milad7

خیلی هم خوب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)